Sayfalar

20 Eylül 2006 Çarşamba

Süper Gerilla "BEL FITIĞI"

Bir şehir efsanesi olan, İstanbul'da istisnasız tüm köprü, alt ve üst geçitlerde gördüğümüz bir yazıdır bu "bel fıtığı - 0555.487 66 ..". Altında mutlaka telefon numarası bulunur. Son 10 yıldır cep telefonu numarası yazılır. Ankara ve İzmit'te bile görmüşlüğüm vardır bu yazıyı. Nasıl örgütlenirler, neden hep benzer yerlere yazarlar, bu kadar çok bel fıtığı hastası mı vardır diye sayısız soru gelmektedir insanın aklına. Hem neden üst geçit ve köprülerdedir. İnsanlar sabah-akşam ordan oraya koşturmakta, yolda belde bir anda beli fıtık olmakta, acil olarak bir fıtık uzmanı mı aramaktadırlar?
Bu akşam Melis'le dönerken irdeledik olayı. Türlü yorumlarla pek bir eğlendik. Eve gelince, bir araştırayım bakalım neymiş aslı astarı dedim. Bir de ne göreyim? Meğerse bu numara "genelev vb. yerlerin" numarasıymış. Israrlı yorumlar var böyle olduğu konusunda. Şaşırdım önce, sonra takdir ettim adamları. Nasıl düşünmüşler? Nasıl uygulamışlar? Sürekliliği, ilgi çekmeyi, yayılmayı, açık havayı, yaya trafiğini nasıl irdelemiş ve değerlendirmişler? Üstelik tek kuruş ödemeden. Sonra bu bağımsız ve özgür eylemlerine neden "bel fıtığı" adını vermişler?
Bravo diyorum ve gördüğüm ilk numarayı arayıp, işin aslını bizzat öğrenmeyi düşünüyorum. Öğrenince yazarım tekrar...

Hiç yorum yok: