Sayfalar

28 Aralık 2006 Perşembe

"AYNI" adlı roman

80'lerde çocuk olanlar hatırlar... TRT radyosunda "Arkası Yarın" programı vardı... Programda bir tiyatro oyununu, radyo uyarlaması ile dinlerdiniz. Kim bilir kaç gün sürerdi. Olaylar hep bir yerde kesilir, "arkası yarın" derlerdi. Sadece seslerden oluşan bu hikaye çocuk aklıyla gözünüzde canlanır, sesler hayalinizde vücut bulurdu. Fonda hep olayla ilgili bir takım efektler olurdu... Rüzgar sesi, kapı gıcırtısı, çaydanlık fokurdaması vs... Transistörlü Telefunken radyonun başında bunları merakla dinlerdim. Her programın başında spiker "bilmemkimin aynı adlı romanından uyarlanan şu eser" diye anons yapardı. Bir oyun biter başkası başlar bu anons tekrarlanıp dururdu. Saf akıllı ben şaşardım... -Demek her yazar adı "aynı" olan bir roman yazıyor- derdim... Yıllar sonra, küçüklüğünde bunu böyle zanneden çok insan olduğunu görünce için için hoşuma gitti..
Bitip giden bir yılın hüznünden midir nedir, bu aralar aklıma hep eski günler gelir oldu?

2 yorum:

Adsız dedi ki...

bende "aynı" alı bir roman olduğunu ve tüm bu dizilerin filmlerin bu romandan yapıldığını zanneder, hayrete kapılırdım..
:)yanlız olmadığımmı görmek güzel

olmadık işler peşinde dedi ki...

inanın oldukça kalabalığız :))