Sayfalar

22 Şubat 2007 Perşembe

Süper Kazık


Superbrands! Enteresan bir vak'a ve çok beklemiş bir şikayet bu aslında.


2004 yılıydı sanırım... Uluslararası bir organizasyon olan "superbrands"in kitabı bir tanıtım yazısınının ekinde ulaştı elimize. Amerika ya da İngiltere'nin kitabı olmalı, şimdi hatırlamıyorum. Neyse çok beğendik falan. Bir süre sonra, Superbrands Türkiye , alanında önemli isimlerden oluşan bir jüri oluşturduklarını, yapılan değerlendirmede şirketimizin adı ile aynı olan markamızın Türkiye'nin 160 süper markasından biri seçildiğini bildirdi.

Çok gurur duyduk ve mutlu olduk elbette. Markamız bırakın Türkiye'yi, sektöründe dünya lideri olan, çok tanınmış bir marka zaten. Bu başarıyı böyle özgün bir ödülle taçlandırmak ise hepimizin çok hoşuna gitmişti.

Neyse... Bizimle görüşen bayandan seçici kurulun ve 160 markanın listesini istedim doğal olarak. Listeyi veremeyeceklerini, yıl sonunda yapılacak törene açıklanacağını belirtti. Eh!! buraya kadar birşey yok...

Bir süre sonra detaylı bir mektup daha aldık. "Süper Markalar Türkiye" kitabı hazırlanıyordu ve bunun için 5.000 USD ödemek gerekiyordu. Ayrıca kitaba girmezseniz ünvanınızı açıklamıyorlardı. Nasıl yani? diye sordum tabi. Siz seçtiniz zaten, niye para ödeyelim ki? Seçici kurulun haberi var mı bu yaptığınızdan? Reklam vermeyeni dövüyorlar mı? Dövmüyorlardı ama, insanın sinirini hoplatan tarzda ifadeler, tehditkar söylemlerle dövmekten beter ediyorlardı.

Sonuç: İkna olmadık, hatta kıl oldu... ticari bulduk ve kitaba girmedik. Sonra, yıl sonu geldi... Basından duyduk ki 89 marka açıklanmış... 160'ın geri alanı (reklam vermeyenler) listeden kovulmuşlar, bizim gibi. Ne kitabın bir kıyısında, ne basında ne de internet sitesinde yoktu adımız. Oysa ki bizi Nesteren Davutoğlu, Jeffi Medina, Güneri Civaoğlu gibi isimlerden oluşan bir jüri seçmişti... Yazık ki onlar da farkında olmadan bu saçmalığa alet oldular.

O gün bu gündür nerde bu logoyu görsem, için için gülerim. 5.000 dolar veren mutlu azınlık derim. Bu logonun hiç bir saygınlığı yok bende. Superbrands önce kendisi süper marka olmaya çalışmalı... Marka olmak kolay değil, saygınlığı korumak ise hiç kolay değil...

Ali Saydam'ın kaleminden konunun güzel bir değerlendirmesini okuyabilirsiniz...

Hiç yorum yok: