Sayfalar

7 Şubat 2008 Perşembe

alkolsüz, meyveli bira: Fayrouz

Bugün battaniye ile yastık arasından yarım yamalak televizyona bakarken, bir reklam dikkatimi çekti. Reklamda (hatırladığım kadarı ile) kasaba barı görünümlü bir yerde, canı sıkılan, ilginç hareketler yapan, her yaş ve türden çeşitli insanlar vardı. Bu ne reklamı acaba, yabancı bir ürün mü diye düşünürken, marka beliriverdi ekranda: "FAYROUZ" diye bir içecek.

Ne bu şimdi? Yerli mi, yabancı mı? Biraz fazla Arabic..
Neyse vakit bol ya araştırdım, durum şöyleymiş:

Dünyanın önde gelen biracılık şirketleri, alkollü içki tüketiminin dinen caiz (!) olmadığı için yasaklandığı Ortadoğu'nun İslam ülkelerinde (!) alkolsüz bira piyasasına yoğun yatırım yapıyorlarmış.

Hollanda sermayeli Heineken, Mısır'da Al-Ahram Beverages, Lübnan'da ise daha küçük ölçekli Almaza Biracılığı geçen aylarda devralmış. Şirket, Mısır'ın bira üretimi tekeli Al-Ahram Beverages ve onun en çok tutulan Fayrouz ve Birell markasını satın alarak Ortadoğu pazarında daha da büyümeyi hedefliyormuş.

Meşrubat, meyve suyu ve bira karışımı tadındaki Fayrouz marka alkolsüz bira (!) Türkiye ile Avrupa'ya açılacakmış.

Türkiye'de satışa 2007 sonunda başlamışlar. Daha hiç rafta görmedim ama anladığım kadarı ile yeni bir tür Ritmix olabilir. Pek umutlu değilim ama içmeden karar vermeyelim.

İnternette çok aranan Fayrouz reklam müziğini de buldum.
"Cortney Tidwell - Eyes are at the billions"
Parçayı şu linklerden dinleyebilirsiniz:
www.everrecords.com/cortneytidwell
www.myspace.com/cortneytidwell

Bu arada Türkçe web sitesi de var.
web: http://www.fayrouz.com/turkey/

4 yorum:

Adsız dedi ki...

tadı biraya hiç benzemiyor. meyveli gazoz ile soda arası birşey...

olmadık işler peşinde dedi ki...

Carrefour'da şeftalilisini denedim :) Meyveli gazoza benzemekle birlikte, hiç malt tadı almadım diyebilirim.

- Çok gerekli bir içecek mi?
- Hayır...

- Özellikle alır içer miyim?
- Hayır

Hülya dedi ki...

bu reklamın müziğini ararken blogunu buldum
bayağı bilgi bulmuşsun.
müziğini bulamadım.bulmama yardımcı olabilir misin ?

olmadık işler peşinde dedi ki...

günde 30-40 kişi Fayrouz reklam müziği diye arama yaparak siteye geliyor.
merak edip bir araştırdım ve buldum...

"Cortney Tidwell - Eyes are at the billions"
http://www.everrecords.com/cortneytidwell/
http://www.myspace.com/cortneytidwell