Sayfalar

24 Mart 2008 Pazartesi

İlk 3 film

Geçen gün, sohbeti döndü, 'Sinemada izlediğim ilk film neydi?' diye.

Sanırım bizim kuşak için cevap hemen hemen aynıdır: 'Şampiyon'

80'lerin başında, henüz 8-9 yaşlarındayken ailecek gittiğimiz, salya sümük ağlamaktan bir hal olduğumuz şahane film. Sarı saçlı ufacık çocuğun acıklı ve coşkulu hayatı, boksör eskisi babasına destek olup onu yeniden diriltişi falan.. Tam bir gaz filmi..

Akşam dışarıda olmanın gizemi, perdenin büyüklüğü, kalabalık seyirci güruhu, çekirdek çıtlatanlar... Sahnedeki acıklı mı acıklı olaylar... Büyülenmiştim.

Daha sonra asıl efsane 'E.T.'yi izledim. Abim ve arkadaşları ile gitmiştim bu filme. Kendimi biraz büyümüş, adam olmuş hissetmiştim sanki... Bu akşam Bora'ya E.T.'den bahsettim, CD'sini bulup izlesek keşke diye anlattım. Birlikte araştırıp filmin web sitesini bulduk. Fotoğraflara, fragmana baktık. Ne güzelmiş...


İzlediğim üçüncü film ise evlere şenlik... 'Şeytan - The Exorcist'
Allahım el kadar çocuk bu filme götürülür mü?. O zamanlar 7+ falan da yok tabii.

Yine abimlerin grubuyla bodoslama girdim filme.. Bunların hepsi benden 6 yaş büyük, ben işte anca 10 falanım. Nasıl korktuğumu anlatamam (!) Şimdi bana sorsanız korku nedir diye, 'Şeytan' derim yine de. Korkunun ötesinde birşeydi benim için. Yatamadım, uyuyamadım gecelerce. Yatak mı sallanacak, ben mi havalanacağım, altıma mı yapacağım diye döne döne bir hal oluyordum yatakta... Bildiğim bütün duaları okuya okuya sızardım sonunda.



Garip biçimde büyüdükçe korku filmi müptelası oldum ama. Video zamanlarında kaset kiralayıp, karanlıkta tek başıma seyrederdim. Şimdi hala hiç bir filmden korkmam, ürpermem bir türlü.

Hey gidi hey, ne günlermiş...

Hiç yorum yok: