Sayfalar

16 Nisan 2008 Çarşamba

Kabus

Şimdiki kız çocuklarının aşırı bilmişliklerine, 5 iken 15’lik gibi konuşmalarına dikkatinizi çekerim. Erkeklerde pek yok bu, ama nedense kızlar büyümüşte küçülmüş gibi.

Geçtiğimiz yaz hastanenin kantininde birşeyler yedirip, oyalamakla görevlendirildiğim 3 yaşındaki cüce kadın anlattıkça coşuyor, coştukça anlatıyordu...
- Kaan’a aşığım. Okullar açılnca evlenme teklif edicem ona. Gerçi hemen evlenmeyi düşünmüyorum ama .....
+ Dumur (!!?!!?)
- Tostun yanında Cola içerim.
+ E annen izin veriyorsa içebilirsin tabi...
- Annem izin veriyor tabi ki (!!yalan!!)

Bunları daha yakından tanımak için Murathan Mungan’ın Yüksek Topuklar isimli romanını okumalısınız. Tuğde isimli 5 yaşındaki cinnet kız çocuğunu yakından tanımalısımız. Ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız.

Bu kitaptan mıdır nedir bende çok kötü biçimde “kız çocuk fobisi” oluştu.
Dün gece kabus gördüm hatta. Şöyleydi:
Bir kız çocuk dünyaya getirmişim. Ancak ortalarda yok. “Emzirmem gerek” diye dört dönüyorum. Günlerdir emzirmedim diye telaşlanıyorum....Yok...
Birisi diyor ki:
- Kapıda gördüm, biraz önce çıktı, kuaföre gidiyordu...
+ ( !!!?!??! )
Koşuyorum peşinden ve yakalıyorum yolda. 2-3 yaşlarında siyah, lüle lüle saçlı bir kız çocuğu. Tutuyorum elinden ve nasihatler vere vere eve getiriyorum. Kurallardan bahsediyorum vs....

Nasıl yer etmişse bende işte böyle bir korku hali içindeyim. İlk çocuğumuz erkek olduğundan herkes bunun kız olmasını istiyor. Bana soranlara
+ Farketmez sağlıklı olsun yeter diyorum.
- Hadi hadi!!! Kız istersin sende. Bir kız bir erkek şahane olur.
diyorlar.
+ Yok valla farketmez.
diyorum. İçimden geçen bu. Sağlıklı olsun. Kız olursa bilmiş olmasın. Çocuk gibi olsun. Büyük konuşmak istemem ama küçük bir kadın gibi olmaması için ne gerekiyorsa yaparım.

6 yorum:

Magissa dedi ki...

Bence bütün kızlar öyle olmuyor - öyle olması ilk başlarda sevimli bulunanlar, alaka görmek için gittikçe aza kudura küçük kadıncıklar oluyorlar.
Ama oğlan çocukların daha "çocuk gibi" oldukları doğru...

olmadık işler peşinde dedi ki...

Neden kadınlıkları daha o yaşta dürtülerek, ön plana çıkarılmaya zorlanıyorlar ki?

Bir kızım olursa yapmak istediğim tam olarak bunu engellemek olurdu: Bu tip hareketlerini, boyunu aşan söylemlerini hoş görmemek. Çevreden gelecek ısrarlı tahriklere izin vermemek.

Evdeki terbiye ile başlamıyor mu herşey sonuçta?

HadiNas dedi ki...

Kızlar erkekelerden evvel averajı kaparlar hayatta ama !?...
benim kızım 1 yaşında ve sabah koşusuna cıkıyor. güneş gözlüğünü bandanasını takmadan gitmiyor:))Oglum ise onun yaşında iken yürümeyi bırak emekliyordu.abartısız...

olmadık işler peşinde dedi ki...

Doğrudur. Biz değil miyiz ki, daha bidicikken evcilikten başka oyun bilmeyen, annecilik oynayıp, bebek bezleyip doyuran. Baba rolü oynayan erkek çocuk görmedim hiç.
İçgüdüsel bir etki var cidden..

Hülya Çobanoğlu Cinsçiçekçi dedi ki...

hamile kaldığımı öğrendiğim ilk andan beri hem kızım olsun istedim hem de tam da aynı gerekçeyle bundan korktum. düğünlerde annesinin iteklemsiyle masaya çıkıp oynamaya gerdan kırmaya başlayan, pespembe giydirilmiş saçları maşayla kıvrılmış, dudakları yanakları pırıl pırıl kız çocuğu modelleri gerçekten iç burkan bir manzara. aman evlerden uzak olsun :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

süper örnekleme...
tebrikler