Sayfalar

9 Kasım 2008 Pazar

Birbirimizi: "Yemekteyiz"

Show TV'de hafta içi her gün akşam üzeri yayınlanan (tekrarı 23:00'te) "Yemekteyiz" isimli bir yarışma var. Her hafta beş kişi yarışıyor. Belirledikleri bir menüyü kendi elleri ile pişirip, evlerinde hazırladıkları sofrada sunuyorlar diğerlerine. Her akşam birinin evindeler, yarışmacılar birbirlerine puan veriyorlar. Kazanan 10.000 YTL para ödülü kazanıyor.

Format gereği acımasızca eleştiriyorlar birbirlerini, bolca tenkit ediyor, yerli yersiz verip veriştiriyorlar. Hatta öyle ki daha yemeği tatmadan bok atıyorlar. Yok tuzlu, yok olmamış, mız mız... Hele son hafta seviye iyice düştü. Daha yemeğin adını söyleyemeyen konsomatris bozması ile çaçaron genç kız hepten bayılttı.

Marine antrikotu balık cinsi (!!) zanneden mi istersin, beşamele "başamel" ya da paçangaya "paçavra" diyen mi, bana "komple yaptılar" diye sallayan mı? Hepsi burada. Gittikçe abartan, bayağılaşan, Türk misafirperverliğine ve hatta sofra adabına aykırı bu çakma yarışma daha ne kadar sürecek çok merak ediyorum...
Bizdeki kavga izleme merakı bitene kadar daha çok izleriz böyle programları...

9 yorum:

Calanon dedi ki...

Bak simdi merak ettim bu yarismayi, eglenceli bir seye benziyor:))

Magissa dedi ki...

Calanon, eğlenceli gerçekten ama bizdeki bu avamlık sevdası maalesef git gide bunu da bayağılaştıracak galiba. Yani özellikle buluyorlar sanırım bu tiplerden bazılarını. Hemen bir acındırma tripleri, yok 5 senedir çocuklarımı göremiyorum diyen türkücü özentisi, yok oğlum askerde acındırması... Bence parayla ne yapacaklarının sorulmasına hiç grmeseler daha iyi. Ondan sonra bıçak tutmasını bilmeyenler acıklı hikayeleriyle sempati toplamaya çalışıyorlar. Neyse ki halk oylaması saçmalığı yok bu yarışmada...

OİP, size katılıyorum. Sırf seyredilme oranı yükselsin diye birbirlerine yok yere çamur atıyorlar, daha ağızlarına sürmedikleri yemeği bırakıyorlar.
Konsomatris emeklisiyle çaçaron cahilin olduğu hafta (3. grup muydu bu sonuncular) en son gün yemek yapan hanıma çok acıdım. Kadıncağız terbiyesini hiç bozmadı, buna rağmen ne sinsi olmadıgı kaldı ne de yapmacık.

Konsomatris emeklisinin kıyafetleri de muhteşemdi laf aramızda. Çok eğlendik :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

hehe, konso abla ne diyor:
- ben bu paçavra böğreğini ana yemekten sonra düşünmüştüm(!!) böyle bol yağlı olsa benim damak tadıma daha çok uyar, Osmanlı mutfağı şeyşi :p

o kadar atıp tuttu herkesin sofrasında, kendisi kuru fasulye ve kuyruk yağlı (böğk) dalyan köfte yaptı.. yalaş yulaş tabaklarda koydu milletin önüne :((

hakikaten son gün yemek yapan "hanımefendi" hiç bozmadı istifini.. mümkün değil bu seviyesizlerle yarışmak.

bu arada orjinali de böyle atıp tutmalıymış ama bizdeki gibi iğrenç değilmiş..

Calanon dedi ki...

Orijinali dediginiz burada food network'te gosterilen Top Chef programi herhalde. Bir de Japon tv'den calinmis Iron Chef diye bir yarisma var ben onu da seviyorum. Iki sef yarisiyor bunda.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Calanon
orjinalini buldum. Come Dine With Me

bizdekinin jeneriği de şurada: yemekteyiz jenerik

Calanon dedi ki...

Ingiliz tabi, bilmeliydim. :P

olmadık işler peşinde dedi ki...

allam, bu haftaki yarışmacılardan ne dediği anlaşılmayan retro saçlı amca, yorumuyla yarışmaya son noktayı koydu...

"sofranın dekoltesi çok güzel" dedi yaa!!!

Magissa dedi ki...

Hahaha evet "Arz Ederim" Hasan Bey şahsen beni "koparttı".

İlk akşam gittileri evde kızın tatlı porsiyonunu eleştirdi hani, "bana bu kadar çok tatlı koysa benim midem bulanır, geri gönderirim" dedi ya, böyle ekrendan girip o eve geçmek ve adamın saçlarını çekerek "peki bu postla insanların karşsına geçince onların midesi bulanmıyor mu" demek istedim feci şekilde.

Tabak çanağa bakıp bir de göz zevkinden bahsetmiyor mu... Şaka gibi!

Yalnız ben bu adamı bir yerlerden tanır gibiyim, acaba sabah programlarındaki seyirci kadrosundan filan mıdır nedir...

olmadık işler peşinde dedi ki...

haha! valla bilmiyorum ekran gediklisi mi ama değilse de olur kesin. peşini bırakmazlar bunun..

şimdi izledim, yarın bunun evindeler, tam bir mıçış yapmış adam :o hohoyt çok komik.

yani ben de aynı sofrada olsam kesin tabağı boşaltırdım kafasına bu manyağın...
arz ederim:D