Sayfalar

29 Kasım 2008 Cumartesi

TRAVMALI ÇOCUK ŞARKILARI

Bir yandan kahvaltıyı hazırlarken, diğer yandan mutfakta bana eşlik eden Çağan'a mini bir konser veriyordum. İçinden "Çağan" geçen şarkılarla bezeli repertuarımı icra ediyordum kendilerine. Nasıl ola ki derseniz bir örnekle açıklayalım:

- Kuşşş sesleriii ovalaraa yayılır. Çaağan buna, hayran olur bayılııırrr!

Neyse ata tuta, bağıra çağıra söylerken bir anda söylediğim şarkının sözlerinin saçmalığına şaşırdım ve susup düşündüm...

Hani Yedi Cüceler'in şu meşhur şarkısı:

Baltalar elimizde
Uzun ip belimizde
Biz gideriz ormana hey ormana

Ağacın yanında
Baltayı sağdan savur
Bir de sol taraftan vur
Kuvvetle vur

Ne biçim çocuk şarkısı değil mi? Yani biz bunu böyle hay hoy, bağıra çağıra neşe içinde söylerdik. Küçücük bünye orman, ağaç düşmanı olmuş farkında değil...
Vah ki ne vahh...
Ormanlar yandı, villa arazilerine kurban edildi, golf turizmi için kesilip biçildi diye hayıflanırken bilinçaltında bu şarkıyla coştukça coşmak da nesi??
Çıkarttım bunu repertuarımdan...

Şu yazımın bir bölümünde de dumur ötesi "Bir Küçücük Aslancık"ı anlatmıştım.
Ne acayip çocuk şarkıları var yareppim..

12 yorum:

Magissa dedi ki...

Bir bu aslancık bir de bebeğini kaybede kız mıydı, bebeği kırılan kız mıydı neydi, ağlak bir kız şarkısı daha vardı. İki şarkı da pek bir içlendirirdi beni.

Yahu bak şimdi yazarken farkettim; ben çocukken de vara yoğa ağlıyormuşum...:)

olmadık işler peşinde dedi ki...

Bak bu da iyi örnek oldu..
Küçük Ayşe, küçük asker daha bidilikken bize haddimizi bildiren bir şarkıydı. Kızsan otur bebeğine bak, erkeksen silah tutmayı öğren ve askere git.

Küçük Ayşe, küçük Ayşe
Napıyorsun bana söyle
Bebeğime bakıyorum,
ona mama veriyorum
Gülyüzünü öpüyorum,
ona ninni söylüyorum

Küçük asker, küçük asker
Napoyorsun bana göster
Tüfeğime bakıyorum,
palaskamı takıyorum
Kasketimi giyiyorum,
ben kışlama gidiyorum

inte dedi ki...

Ben de yazmıştım bir zamanlar çocuk şarkılarının saçmalığını:) Bir köprüde karşılaşmış iki inatçı keçi var bir de :))

Magissa dedi ki...

Yok yok, benim dediğim şarkı "küüüçük kııız küüçük kızzz, söyle baanaa nerdeydiiin, dün sabaaaah beklediiiim, hiç görünmedin" diye başlardı. Sonra da çok itici bir kız sesi (ki muhtemelen gerçekte çocuk da değildi) "sormayın ah neler oldu" diye bebeğin başına gelenleri anlatırdı ama hiç hatırlayamadım sözleri.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Magissa
hatırladım.. çok arabesk sözleri var onun gerçekten.. duygulanmakta haklısın yani :))

Sormayın halimi, ah neler oldu
Yüreğim sıkıştı, gözlerim doldu
Başıma geleni eğer bilseniz
Çok üzüntü duyar, ağlardınız siz

olmadık işler peşinde dedi ki...

İnte,
Okudum şimdi yazıyı.. ne güzel özetlemişsin :)) psikopat şarkılar bunlar

Evren dedi ki...

Hehe, sanirim herkes bir donem takiyor bu sarkilara. Ben de takip bazilarinin sozlerini degistirmistim. Yedi cucelerin sarkisini orman sarkisi yaptim kendimce:)
http://yavrusu.blogspot.com/2009/10/fidanlar-elimizde-tohumlar-cebimizde.html

Evren dedi ki...

Bu arada Inte'nin yazisina nerden ulasabilirim? Blogunda aradim aradim ama bulamadim. Bu arada baska yazilarini okudum, iyi de oldu tabii ama, soz konusu yaziyi da merak etmedim degil.

Simdiden tesekkurler!

olmadık işler peşinde dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
olmadık işler peşinde dedi ki...

EVREN MERHABA,
İnte'nin yazısını hatırlayamadım. Epey zaman olmuş... Senin yazına yazdım biraz önce.:)
Hoşgeldin

Evren dedi ki...

Çok hoşbuldum gerçekten de, keyifle okuyorum şimdi tüm yazıları :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

:)