Sayfalar

18 Aralık 2008 Perşembe

evdeki hesap

Derlerdi de inanmazdım. İkinci çocuğu büyütmek gerçekten pek keyifli ve kolaymış. Tecrübeli anne olmanın keyfi, konforu ayrıymış. Bir el çabukluğu bir marifet ki sormayın.

Bora doğduğunda, ortaokula kadar oynadığım evcilik deneyimim dışında elime bebek eli değmemişti. Doğumun hemen ardından, annelerin yardımı ile başladım öğrenmeye. Sonra alıştık birbirimize ve biraz içgüdüsel daha çok kitaplardan kaptım bakım işini. Kitaplardan öğrendiklerimizi, babasıyla hiç taviz vermeden bire bir uyguladık.
İyi ki de öyle yapmışız. Hiçbir aşamada sorun yaşamadı Bora: Yemek, uyku, tuvalet, konuşma,… ve sosyal becerileri hep sorunsuz kazandı. O da biz de çok rahat ettik doğal olarak. Hala bu huzuru devam eder kuzumun.

Şimdi yine başucumdalar, yine baş tacı ettim bu kitapları. (Uykusuz ve Masumiyet Müzesi meze olarak orada bulunuyor) Okurken bakıyorum da 8 yıla rağmen her bir konu, örnek vs. harfiyen aklımda.

Ben derim ki tüm hamileler ve yeni bebeği olanlar böyle sağlam bir rehber edinmeli kendine... Taviz vermeden uygulamalı anlatılanları.. (Bu küçük adamlar, bir karış boylarına rağmen müthiş duygu sömürüsü yaparlar. Ruhunuz duymaz)
Bir tarafta kitaplarım, diğer tarafta deneyimlerim iş başında.


Kuzucuk, 2 aylık olmasına rağmen günde bir-iki uyku seansını kendi başına uyumaya başladı bile. Ben işe başlamadan güzel bir düzen oturtacağız ki, başta kendisi, sonra U. ve ben rahat edeceğiz.

Umarım evdeki hesap çarşıya uyar.

4 yorum:

Magissa dedi ki...

Ahaaaay okyanus lokumu, hatta lakerda bu cuce! COK tatli :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

magissa bayılıyorum senin bu sevgi sözcüklerine.. kırk yıl düşünsem aklıma gelmez "lakerda" :))

Magissa dedi ki...

ama hayir benzemiyor mu - kilciksiz, lezzetli, lop bir et. :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

Ha hahaa! evet lop lop hakkaten...