Sayfalar

25 Mayıs 2009 Pazartesi

Öğreten adam

Bora bugün tarım dersinde limonata yapmayı öğrendi. Erişteyi, salçayı, turşuyu da öğrendiği gibi.

Limonatayı çok severim. Ona "tarifi iyi al gelince yaparız" demiştim, almış! Eve gelince hemen denedik. Naneli ve zencefilli limonatamız inanılmaz güzel oldu. (üstteki görsel getty, alttaki bizimki-süzülmeden önceki hali)


Ohh! Doya doya içtik valla. Övgülerimizden ağzı şımardı keratanın. (Böyle bir huyu var, övülünce, utanınca falan ağzını büke büke gülüyor.)

Eeee artık o bize bir şeyler öğretmeye başladı bakalım..

5 yorum:

Calanon dedi ki...

Canim benim,
Anneye, babaya bir sey begendirmek kadar gurur verebilecek ne var ki onun bu yasinda. Senin ikinci de agabeyine cekerse senden sansli anne yok valla.

Afiyet olsun.

Rahsan Collyer dedi ki...

Bayılıyorum bu oğlana. Size hazırladığı kahvaltıyı da unutamıyorum. Bizimkiler de büyüyünce böyle olurlar mı acaba?

olmadık işler peşinde dedi ki...

Calanon,
Ben Çağan'a da Bora'ya da hep tembihliyorum!

"Bak Çağan bu abini iyi örnek al" diyorum. Sonraa Bora'ya da "Çağan'ı sen eğiteceksin, sana güveniyorum" diyorum.

Bebektir anlamaz demeyin. Öyle
güzel anlıyorlar ki inanamazsınız. :))

Rahşan,
Bir bakacaksın seninki de büyümüş ve böyle tatlı sürprizler yapıyor. Öyle yakın ki inanamazsın:)

Magissa dedi ki...

Damat diye demiyorum, kaymaklı kadayıf bu çocuk.

Yalnız limonata tarifi var da ben mi görmedim? Pliiz. Bora'nın limonatası diye kaydedicem. 20 sene sonra okur güleriz. (Allahım neler diyorum)

olmadık işler peşinde dedi ki...

Valla Maigssa,
Bora anlattı öyle yaptık. Ölçü mölçü yok. Yavaş yavaş ekledik suyu ve şekeri, ama yapılışı şöyle:
İki limonun kabuklarını rendeledik, kendilerini de sıktık. Sonra içine bir çay kaşığı toz zencefil atıp bir bardak kadar suyla iyice yoğurduk-mıncıkladık(!) (rendelenmişleri ve kalan bütün limonları)
Sonra 1 litre kadar su ve 1 su bardağı kadar toz şeker atıp iyice karıştırdık. nane yapraklarıyla soğumaya bıraktık ve buz ve yine nane yaprağı ile içtik :))