Sayfalar

11 Haziran 2009 Perşembe

Parmak Arası


Bu çok tanıdık bir his.

İlk olarak seni memeden kestiğimde yaşamıştım bu duyguyu. Ayrılmışız, kopmuşuz gibi gelmişti. Kucağımdan kollarımdan yavaş yavaş ayrılıyordun. Ama sonra anladım. Büyüyordun.

Hani ilkokula başladığın gün, seni sınıfına bırakıp oradan uzaklaşırken heyecandan dizlerim titremişti. Ayrıldık zannetmiştim, ödüm kopmuştu. Ayrılıyorduk evet, dizimin dibinden ayrılıyordun sen. Büyüyordun.

Şimdi yine aynı duygular sahnede. Başrolde yine ikimiz. Sertab'ın şarkısındaki gibi "ellerin büyüdü ellerimde". Ben yine korkuyorum. Biliyorum ki biraz daha ayrılacağız. Servise binerken öptürmüyorsun ya da olur olmaz şeylere heyheylenip elini kolunu sallaya sallaya konuşuyorsun ya, oradan biliyorum ayrılacağımızı.


Üst baş merakı başladı ufaktan sende. Saçlarını uzatıyorsun bir süredir. Dün benden parmak arası terlik istedin ve yeni bir şort mayo. "Parmak arasıyla yürüyemezsin ki" dedim. "Yürüyebilirim merak etme, hem çok havalı oluyor değil mi?" dedin. Öyle güzel anlattın ki dayanamayıp iş dönüşü aldım. Yarın okula o terliklerle gideceksin. Biz önce itiraz ettik babanla, "okula terlikle gidilir miymiş" diye ama sonra anladık derdini. Başkaları öyle geliyormuş son hafta diye..

Kaçış yok... Bunlar olağan şeyler biliyorum.

Alışmaya çalışıyorum. Bazen kendimi sana dikkatle bakarken, incelerken buluyorum. İnanamıyorum çünkü.
Biliyor musun, her şeye rağmen bebek gibi uyuyorsun. Kolların başının iki yanında.
Annem "sağlıklı bebekler böyle uyur" derdi. Her gördüğümde bu sözü hatırlayıp "ohh!" diyorum.

Seni çok seviyorum bir tanem.

8 yorum:

Tuğçe dedi ki...

OOOoooff!!!
Ne harika bir yazı...
Parmak arası ha?... Çok yakışmış ama...Ne kadar masum uyurken değil mi?
Maaşallah...Maaşallah...
:)

* YeLiZ * dedi ki...

cok guzel yazmissin ...cok icten.
oooooffff of

Calanon dedi ki...

Iyi de benim niye gozlerim doldu simdi?

O koca delikanli hali bir anda kucucuk bir cocuga donusmus uyurken.

Ne bir duygu guzel bebeginin buyuyup bagimsiz, akli basinda, istedigini bilen, yetiskin bir insana donustugunu gormek, tanik olmak. Zor yanlari cok, ama guzel.

Uykusunda opsen, uyanir mi?

olmadık işler peşinde dedi ki...

Tuğçe,
Masum evet. Hiç büyümemiş gibi hatta:)

Yeliz,
teşekkür ederim

Calanon,
Her gece öpüyoruz babsıyla, uyanmıyor:)

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

oyyyy
ne güzel annesin sen yaa
ne güzel bir çocuk bu bora. ne de güzel bir delikanlıya dönüşüyor gözmüzünü önünde.
ben bir oğlan annası olarak, en çok ergenlik dönemindeki hey heyli zamanlardan tırsıyorum
ben cok tersledim bizimkileri ergen iken. umarım tuna da bana çektirmez :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

Hülya,
utandım bak şimdi :S
ben de en az senin kadar tırsıyorum.
ergenlik=özgürleşme... yani kolay dizginlenecek bir şey değil:) yaşayıp, görecek ve yazacağız. :))

biselle dedi ki...

Cok etkiledi beni bu yazı.

Yok, yok, duygularımın tam karşılığı bu değil.

Şöyle demeliyim:

Çok koydu bana bu yazı...

defneyleyasamak dedi ki...

Ben bu yazıyı nasıl da atlamışım? Varmış demek bir sebebi.
Okudum şimdi ve böğürdüm!
Ağlamaktan daha etkili bir kelime bulursan onu ekle böğürmek kısmına OYIP, olur mu?