Sayfalar

6 Temmuz 2009 Pazartesi

Beylerrr!


Şöyle bir düşündümde, hayatım adamların arasında geçti benim...

Üniversitede mühendislik okudum. Hem de inşaat olanından(!) Sınıfta tüm yılların en kalabalık kız kadrosuyduk: 9 kişi! 60 erkek, 9 kız.... Bölümde koridorda rastlayacağınız kız sayısı iki elin parmaklarını geçmezdi. Okuduğumuz kampüs mühendisliklere ayrılmıştı. Bu durum diğer bölümlerde de geçerliydi. Yani kız sayısı pek azdı kampüs sınırlarında. E bu durumun avantajları da yok değildi hani... Sayıca nadirdik evet ama kıymetimizde bir o kadar çoktu yani!!

E doğal olarak erkeklerle arkadaştık.. Bölümde, cafede, orda burda hep erkek arkadaşlarla takılırdık. Zaman zaman kız arkadaş kontenjanından aramıza katılanlarla nüfusumuz dengelenir gibi olsa da çoğunlukla erkek erkeğeydik biz (!)

Okul bittikten sonra da değişen çok şey olmadı. Birer ikişer evlendik ama bekar kalanlarımız çok oldu. En sık görüştüğümüz bir kaçı uzun yıllar evlenmediler. Bize gelip giderken hep kızardım bunlara, “aaa yeter artık erkek muhabbeti! evlenin de eşleriniz yardım etsin bana azıcık, ne bu be!!!” diye...

Makus talihim iş yaşantımda da yakamı bırakmadı. Erkek egemen bir sektörde, erkekler arasında çalıştım hep. Öyle böyle değil. Bir fotoğraf çektirmişiz mesela 20 erkek, aralarında bir tek ben kadınım. Abartmıyorum! Kırk küsur yıllık bir firma burası ama ilk kadın yönetici benim mesela.. Son bir örnek... Toplantılara girerken “beyler!!” diye selamlanır buralarda...

Eve gelince, malum.. Ev adam dolu. 3 tane beyefendiyle yaşayıp gidiyoruz...

Şikayet olsun diye yazmadım ha! Aksine memnunum ben halimden.

1 yorum:

Elif..den dedi ki...

Resmen erkek gibi olmuşsundur ,yani davranışların,hal ve hareketlerin falan...
Ama memnunsan sorun yok...