Sayfalar

18 Ağustos 2009 Salı

Anaammm...

İşte çocukluk fantezim: Quelle

Bugün e-mailime düşen reklamı ile beni masamdan alıp, 80'lerin başına götüren, sayfalarına günlerce bakıp "hangisini alsam" düşleri kurduğum arzu nesnesi.

Almancı bir ahbamız gelirken getirirdi kataloğu. Bayılırdım içindeki ürünlere. Kimbilir artık ne sanıyorsam evire çevire inceler, ürün seçer, anneme götürüp sorardım: "sen olsan neler alırdın?"diye.

O yıllar, şimdiki gibi her şeyin bolca ve ucuz olduğu, habire alışveriş yapılabilen bir dönem değildi. Sadece ihtiyaçlar sırayla alınırdı. O nedenle çok özenirdim, sayfalarda gördüklerime. Hayal kurmak parayla değil ya, her gün başka başka şeyler seçerdim.

Neyse, katalogdan satış yapan Quelle ölmemiş, hatta zamana uyup online olmuş.. Siteyi aceleyle inceledim. Çok ahım şahım bulmadım ama alışkanlık ya, bir kaç güzel ürün seçtim hemen. Fiyatlar oldukça makul.

Ben olsam şunları alırdım.



Ya siz?

10 yorum:

Calanon dedi ki...

Ah o eski alisveris kataloglari!

Evet hersey internette ama soyle sayfasini kivirip isaretledigin katalog alisverisi gibisi yok. Hic bir sey almasan da eglencelidir cok.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Belki de seçeneklerin sınırlı olması, ürünleri çekici kılıyordu bilemiyorum.
Şimdi öyle bir bombardıman var ki, sanki alınıp satılan her şeyin değeri azaldı, hepsi birbirine benzemeye başladı ve bir var bir yok gibi...

Pınar Altay dedi ki...

Ya o katalogların başında ne kadar zaman geçirdiğimi ben bile hatırlamıyorum!!! =)

olmadık işler peşinde dedi ki...

tahmin edebiliyorum :D

Magissa dedi ki...

Yeaaa babamın işyerinde bunlardan hep olurdu, Quelle'nin Pınar manasına geldiğini ondan öğrenmiştim. Bu ve başka katolog firmalarına ihracat yapardı beybam.
Her sayfadan birşey seçme şartı koyadım kendime, elbiseyse elbise, çantaysa çanta. Teeey tey, ne güzel zamanlardı! Bi de çocuk sayfalarından kendime çocuk seçerdim, "kızım bu, oğlum şu olsun" diye.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Magissa nasıl okunuyor ki bu şey?
Çocuk seçmek hiç aklıma gelmemişti bak! Ben kadınlar arasında güzellik yarışması yapardım. hangisi daha güzel diye bakardım.

Bir de annemin Burda dergileri vardı. Onlarda da aynı muhabbet.
Ayrıca Burda'lardan elbise resmi kesip Şebnem'lerime takardım ki o da keyifli bir post konusu olur:)

Magissa dedi ki...

Valla yazıldığı gibi okunuyor diye biliyorum ama Almanca bilenler daha doğru yanıtlar herhalde...

Benim annemin de Burda'ları var, bazıları 70-71 senelerinden filan (!!!) ve kessem herhalde o da beni keserdi. Şebnem'leri hatırlıyorum ama. Balo kıyafetli filan bir tanesi vardı, elinde bir poodle tutardı, sırf o yüzden hep balo elbisesi giydirmek isterdim. :)

Bu arada, Quelle'den sadece çocuk değil, koca da seçerdim ehehe. Herhalde farkında olmadan "secret yapmışım" (bu lafa da nasıl uyuzum) zira Alman'a benzer bir kocam oldu 20 sene sonra!

olmadık işler peşinde dedi ki...

Burda'ları gizlice keserdim. Annemin arşivlediği bir dolaptan en alttakilerden alırdım.

Poddle tutan Şebnem'den bende de vardı:)) Ama ben en çok pembe mayolu, kısa sarı saçlı olanı severdim. Ona çeşit çeşit giysiler çizerdim..

Hey gidi hey..

denizanasi dedi ki...

yıllar boyu bu adamların türkiye bürosunda çalışmış biri olarak valla şaşırdım. türkiyede satışları oldugunu bilmiyordum.
katalogtan sipariş etmek gercekten de zevkli ama bir o kadar da tehlikeli. gönderilen ürünleri bildiğim için :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

Aaa ilginç ama. Demek çok yeni başladılar.

Bu arada neymiş?? büyü bozulmasın diye sipariş verilmeyecekmiş:)))