Sayfalar

17 Ağustos 2009 Pazartesi

Hayaller alemi


Bora son günlerde Pippi Uzun Çorap ve Jules Verne –Aya Yolculuk kitaplarını okudu.
Benim de canım çekti. Aldım bunları tekrar okumak için başucuma koydum.

Çocukken de kitaplara bayılırdım. Çoğu resimsiz olduğundan, okurken çok acayip hayallere dalardım. Her şey kafamda canlanır, okudukça düşümde yarattığım ve sadece benim bildiğim o gizli dünyada yaşardım.

Şimdi sıra oğlumda. Kim bilir o neler hayal ediyor? Şimdiki çocuklar bizim kadar saf ve steril olmadığından eminim çok daha renkli ve belki de gerçekçi düşler kuruyor.

Ama yine de o okudukça ben çok seviniyorum. Sanki sadece Bora ve benim bildiğimiz, gizli bir yer, ortak bir sırrımız olmuşçasına hınzırca gülümsüyorum içimden.

3 yorum:

GüLCaN dedi ki...

ne güzeeel.. ben de çocukken çok kitap okurdum hala da okuyorum çok ta seviyorum kitap okumayı. bi gün benim oğlum da vakti zamanında okuduğum bir kitabı okur mu acaba? imrendim size..

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

benim de şimdiden oğlum için yaptığım bir kitap listesi var.
küçük kara balık, küçük prens,vasconsel kitapları...
zamanında tuhaf bir iyimserlik ve naiflik kattığını düşünüyorum bize. umarım aynı zevki alırlar okurken.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Gülcan,
Okur elbette. Klasikler her zaman yerini koruyor. Sanki bir büyü var üzerlerinde:)

Hülya,
Bravo valla, müthiş takdir ettim liste yapmanı. İyimserlik demişsin ya tam olarak öyleydi evet..
Ayrıca ben hep bir gün gideceğime inanırdım o anlatılan ülkelere, yerlere...