Sayfalar

20 Kasım 2009 Cuma

Bir köpeğim var adı karabaş

Beslemek mi, beslememek mi?

Beslersem buraya alışıp kalıyorlar. Birken iki, iki iken doğurup 10 oluyorlar. Bebelerine mama, ilaç taşıyıp büyütüyoruz. Büyüdükçe sağda solda fütursuzca koşup oynamaya, her gördükleri iki bacaklının önüne devrilip, kuyruk sallamaya başlıyorlar.

Sonra bir gün bir kamyonet geliyor. İçinden eli tüfekli adamlar iniyor ve onları uyuşturup (!) toplayıp götürüyor. Ağlıyorum, günlerce kendime gelemiyorum.

Yıllar içinde bu senaryo kim bilir kaç kez tekrarlandı?

Ama karnı sırtına yapışmış bu sarı oğlanı görüp de ona yardım etmesem çok mu rahat edeceğim? Biriken ekmekleri, artan yemekleri çöpe dökmeyeceğime göre... Hiç olmazsa aç olduğunu bildiğim bir hayvan yesin diyerek getiriyorum ona.

Off ya yine bir köpek belledim bahçede. Ekmeğe gelen onlarca saka, güvercin ve karga da cabası. Aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık hesabı...

14 yorum:

Kedili Cadı dedi ki...

Çok açlar, çok... Kediler çöplere girip çıkıyor en azından (o da beslenmek değil elbette, biliyorum) ama bu gariplerin o şansı da yok. İnsanlar korkuyor, sevmiyor, dövüyor, kovalıyor. Ekmek versen biri camdan fırlar bağırır, beslemeyin bunları diye.
Belediye artık göz önünde öldürmek yemediğinden götürüp barınaklarda öldürüyor. Çaresi nedir, bilmiyorum. Arkadaşım Zeynep Kavacık'ta oturuyor, orman yolundaki köpeklerin kakalı bebek bezlerine bile açlıkla saldırdıklarını görmüş. Bunu korkunç bulmayanları asla anlayamıyorum.

Kısırlaştırsalar ve aşılasalar, bütün dert en fazla 10 senede çözülürdü.

Biz ise şimdilik sadece artıklarla suya yazı yazmaya devam...

Seni çok seviyorum OIP.

Çiğdemmm dedi ki...

:.( offfff ya nasıl aç, nasıl karnı sırtına yapışmış :(

şu köpeciği görüp de bunları beslemeyin buraya alıştıramayın diyen zihniyeti anlamıyorum,anlamayacağım :(

Kedili Cadı ne kadar doğru söylemiş, kısırlaştırma yapsalar öldüreceklerine 10 yıla biter gerçekten

* YeLiZ * dedi ki...

en dogrusunu yapiyorsun
hem kimsenin kizmaya hakki
ne yani hayvanlarin elinden onlara ait olan tum alanlari al,dik binalari sonra ordan kov , burdan kov.Iyi be
Ormanlarin arasindan yol yap , hayvan cikabilir diye tabele koy ne fayda
Gum diye vuruyorsun eziyorsun hayvani..Hayvancazgiz ne bilsin ormaninin orta yerinden yol gecer.

Benimde vardi boyle bir tane ,adi Arap..Komur siyahi bir kopekti.Az mi veteriner cagirdik beyefendi icin .Sadikti , congeneleri ve cocuklari hic sevmezdi ; belli ki iskence etmisler zamaninda.
Cok sukur eceliyle oldu , cinayete kurban gitmedi !!

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

medeni ülkeler gibi olsak. böyle pür-i pak adamlar gelse, insan gibi toplasa bu hayvancıkları. kısırlaştırsa... barınakta baksa ya da geri sokaklara atsa.. ama sokakta köpeklere insanlar da insan gibi davransa. sokak köpekleri azıcık "gel kıs kıs" diyince korkmasa.

olmadık işler peşinde dedi ki...

KEDİLİ CADI,
Bunları her gördüğümde senin bir lafın aklıma geliyor. Hani demiştin ya, "göğsümü bir fermuar gibi açsam, toplasam bağrıma bassam hepsini" gibi birşey... Öyle yapmak istiyorum ben de. Hele köpeklere hiç dayanmıyor yüreğim. Acıklı acıklı, ürkek bakmıyorlar mı insanın gözüne, ağalyasım geliyor inan...

ÇİĞDEM,
Öldürmek kolay çünkü. İnsanı dahi değerli olmayan bir ülkede hayvanlara değer verilmesini beklemek, bizim aşırı saflığımız olsa gerek... "Köpek mundar" diye öğrendi o adamlar, küçücükten, para ve emek harcarlar mı hiç?

YELİZ,
Doğru dedin. Hayvanlar da şaşırdı, nereye gideceklerini. Gece otobanlara, ışığa koşuyorlar mesela:( Bunu da yazacağım yakın zamanda. Her gün araba çarpmış bir sürü hayvan görüyorum yollarda.

HÜLYA,
İşte bunu yapmak bizim elimizde. gerçekten ve yürekten hayvan sever, doğa sever, merhametli çocuklar yetiştirerek değiştirebiliriz bir çok şeyi:)

ipex dedi ki...

Hata beslediğin için sende değil OIP! Hata beslesek mi beslemesek mi ikileminde bizi bırakan, sonra da çözüm diye zehirleyip çöp torbası gibi kamyonlara cesetlerini toplayıp götüren belediyecilik anlayışında. Hep karşılaştırma yapmak durumunda kalıyorum ama buralarda herkesin köpeği, kedisi var, ama hiç sokak köpeği, kedisi yok! Sokakta yaşayan hayvanın evsiz insandan farkı yok burdakilerin gözünde. Bizde ne insanın kıymeti var ne hayvanın...

Şu kemikleri sayılan zavallının ne suçu var yaa, kıyamam :((

beste dedi ki...

Canim yazik nasil ac kalmis.Vicdan sahibi biri oldugunuz icin sukretmek lazim. Beslemeye devam edin, laf edenin lafinida agzina tikayin ne olur.Sevgiler( insanin degeri yok ve "kopek taslamak" diye bir deyim var turkcede caninin sikildigini anlatmak icin!)

olmadık işler peşinde dedi ki...

İPEX,
Budapeşte'de görmüştüm ben de.. Gençler iş bulamadığı için dışarı göçüyorlarmış, bu nedenle de yaşlılar köpeklerle yaşıyorlar. Görsen tonton insanların hemen hepsi köpeği ile dolaşıyor sokaklarda, parklarda. bunların dışında köpek kedi yok ortalıkta. Allahım biz ne zaman gerçekten medeni olabilicez?

olmadık işler peşinde dedi ki...

BESTE,
Merhaba:) O deyimi ilk kez duyuyorum. mesele beslemek ya da beslememek değil aslında. Mutlak sonucun belli olması. Asıl gereken, o sonucu etkileyecek birşeyler yapmak..

NzN dedi ki...

Belediyenin haricinde bir de bu tiplerin komuş versiyonu var.
Geçen yıl ben evin penceresinin önüne kurumuş ekmekleri koyuyorum diye bi akşam kapımda isimsiz bir mektup buldum.
Yok efendim kuşları beslemeyecekmişiz de onların camları kirleniyormuş da da da da...

Hayır karşımda muhatap da yok ki gerekli cevabı şöyle çaat diye alnının ortasına yapıştırayım.

Ölsün mü kardeşim bu hayvancıklar!
Bak kızdım ben yine, eve gidip o komşuyu araştıracağım!!

olmadık işler peşinde dedi ki...

NzN,
Evdeki köpeğe bile karışır o hayvan sevmez komşu. Çocuğu tepinir tepende pat pat, kafana halı silkeler, ama senin köpeğinin sesinden rahatsız olur. Paspasına kaka yaptırasım gelir öylesinin...

Kedili Cadı dedi ki...

Bostancı'da otururken bizim sokakta bi kadın kediye pisi pisi diyorum diye giriş üstü bir camdan fırlayıp "ay lütfen hanfendi, alıştırmayın buraya, her yere işiyorlar leş gibi kokuyor" dedi. Nereye alıştırıcaksam pisi pisi diyerek..?! Ben de uyuz oldum, bir süre köpeğin sabah kakasını bunların balkonuna salladım. Pişman diilim.

NzN dedi ki...

Kedili Cadı resmen bilgisayar karşısında püskürdüm.Ayrıca tebrik etmeden de geçemedim:)

Pisi pisi diyene "man sakın sevmeyin hemen alışırlar" diyeni çok duydum ama senin gibi bir cevabı pek duymamıştım.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Kedili Cadı'nın intikamı fena olur:D Ayakabılara dökülen çekirdek kabuklarını unutmadım ben:)) Ellerin dert görmesin!