Sayfalar

6 Aralık 2009 Pazar

Cımartesi - Pazar

  • Bu hafta sonu kendimi uykuya verdim desem yalan olmaz. Dün Çağan uyurken 1 saat, bugün de pek muhterem beyimin sponsorluğunda 2,5 saat gündüz uykusu çektim. İlik gibi olmuşum. İçim dinlenmiş içim...
  • Bugün akşam üzeri, söylene söylene giyindim, makyajımı yaptım. Çocukları babaya devredip bir aile dostumuzun nikah törenine katılmak üzere çıktım evden. Önce kuaföre uğrayıp saçlarımı yaptırdım. Kuaförde, telefona not ettiğim nikah randevusunu kontrol ederken "o da ne?" nikah saat 14:00'de imiş. Ama ben telefona 18:00 diye kaydetmişim.... "Off ne salağım yareppim" diye söylene söylene aradım tanıdıkgilleri özür diledim. Sonra tıpış tıpış eve döndüm. Bu durum evde sevinçle karşılansa da salaklığıma çok kıl oldum. Fönlü saçlarım ve bir karış makyajla "ali nazik" pişirmeye koyuldum..
  • Dün akşam uzun aradan sonra arkadaşlarla yemeğe çıktık. Gittiğimiz restoranda çocuk oyun salonu vardı ve Çağan'ı bir bakıcıya emanet ederek tüm akşam keyifle yedik içtik, sohbet ettik. Sonra da çaya bize geldik ne güzel. Gece yattığımda saat 02:00 olmuştu. Gündüz uyuduklarımın bir kısmı gitti çoktan. Kardan zarar ettik yani. 
  • Biz çocuğun düzeni bozulmasın diye pek çıkamıyoruz ya akşamları, bizim dışımızda herkes çılgınlar gibi gezip tozup, eğleniyor gibi geliyordu bana. Değilmiş meğerisem!! Duyunca "aa!! biz de çıkamıyoruz"ları, nasıl sevindim anlatamam. Başkalarının tembelliğinden kendime mutluluklar çıkarttım ya, ne diyim...

Çekirdek-cola kadar, Eti petibör ve bir bardak soğuk süt de dayanılmaz bir ikilidir benim için...

25 yorum:

* YeLiZ * dedi ki...

hah sonunda senin Turkcenide bozduhhh ! ;)
Cekirdek -cola'ya bayilirim..Petibor uzerine cikolatali pudingde miss olur..

Yani tum onemli mevzulari atlayip buna yorum yaziyorum cunku o 7 dilimi ayni anda , sag tarafindan caaart diye isirasim geldi

Bizde cikmiyoruz ..Kimse cikmiyo kiiiii :)

Sefgiler

Girno dedi ki...

Aynısı ben de de var, başkalarına bakıp ohhh be aynı durum diyorum :o) tam Ada büyüdü rahatca nöbetleşe yemek yemeden yemeğe vs gideriz derken bebiş geldi, artık o büyüynce benim gitme isteğim kalmazsa diye kokuyorum :o)

k.i.s.d. dedi ki...

Evden rahat yer mi var oh mis, eheheheh:) bir zamanların çılgın genci, sokakta yatıp kalkanı, şimdinin en kedisi domestik anne k.i.s.d.

Adsız dedi ki...

Çocuk olduktan sonra gezen tozan, eskisi kadar olmasa da hala çok sosyollaşiyoruz diyebilen çiftere eyvallah, takdir ediyorum kendilerini gerçekten. Amaaa... Akşam uyku saatinde o bebek-çocuk yatağında uyumalı. Sinir oluyorum akşam gezmelerinden geri kalmamak adına gittiği yerlerde masa üstünde, pusetinde ya da misafirliğe gidilen evin yatağında uyutup sonra da uyuyan çocuğu arabaya oradan da kendi yatağına taşıyan, bu vesileyle uykusunu miç eden anne-babalara. Bizden başka kültürde de yoktur bu ha! 2 sene au-pair olarak kaldım bir İngiliz ailenin yanında üniversite sonrası. Onlarda ve diğer İngiliz ailelerinde gördüğüm akşam gezmelerine, oturmalarına çocukla gidilmez! Çocuklar her akşam kendi yataklarında uyur, anne baba da dışarı çıkacaksa ya bir aile büyüğü ya da u-pair veya tek gecelik baby-sitter'ı diker bebelerin başlarına. Anne-baba olmak kolay değil, elde hoş duruyor diye çocuk yapılmaz:) Madem yiyon bu haltı hakkını verecen, kusura bakmasın kimse ama biraz da gezmeden tozmadan ödün verecen icap ediyorsa. Di mi yani şekerim? :o)

Rahşannn

Adsız dedi ki...

Ha bir de biz de akşamları çıkmayız ama yukardakini okuyup evden çıkmayan insanlar sanılmayalım. Mina'yla tatilimizden, haftasonu arkadaşlarla yapılan kahvaltı-brunclardan, benim kocanın ailesini ziyaret sebebiyle bol yurtdışılı uçak yolculuklarından, en az haftada 2 defa dışarda hep birlikte erken akşam yemeğinden...vs. de geri kalmayız. Yani bebek oldu biz elimizi eteğimizi çekelim herşeyden demiyorum. Belli bir yaşa kadar rutininden şaşmayan bebeklerin daha uyumlu olduğuna inanıyorum. Mina'nın hep gündüz uyku, yemek, akşam uyku saatleri belli olduğundan gittiğimiz yerlerde de üzmez bizi hiç. Dışardaysak yanımda yemek bile taşımıyorum artık ona özel, ne bulursak onu yediriyorum...vs. En azından ilk 1 yıl rutin oturtulmalı, sonra rahat rahat gezip tozulmalı.

Yine Rahşannn

olmadık işler peşinde dedi ki...

YELİZ,
Ben bir de sütte ezilmiş petibör severim. İllaki sütlü olacak yani:)) Türkçem yerine göre gayet bozuktur. Komiklikte özelliklen bayılırım bozzuh türkçeye Canım's:)

GİRNO,
Hiç bitmiyor gezme aşkı inan. Ben unutmazsam bunula ilgili birşeyler yazıcam zaten. İlk 3 yıl gezme tozma pek bir kısıtlı oluyor zaten. Önemli olan çocukla tadını çıkarmak hayatın, değil mi?

K.İ.S.D.,
Ahhh! ahhhh! Partiler, festivaller, kulüpler, zebbaha kadar eğlenceler yerini akşam 18:00'de eve koşmalara, 20:00'lerde bebeği uyutup, kanepede film izlerken uyuklamalara bıraktı bile.
İşte o nedenle herşeyi zamanında doya doya yaşamalı insan. Sonradan vah-vah dememek için...

olmadık işler peşinde dedi ki...

RAHŞAN,
her kelimesine katılıyorum söylediklerinin. Çocuğun bize değil, bizim ona ayak uydurmamız gerekiyor ilk 3 yıl. Daha sonra o daha bağımsızlaşıyor ve toleransı da artıyor. Ben Bora'yı da Çağan'ı da seyahatler dışında hiç dışarılarda yatırmadım. Uyku saatinde yatağındaydı ikisi de.

Düzen kurmak çok zor, bozmak ise bir o kadar kolaydır. O nedenle daha bir süre daha akşamları bizdeyiz diyoruz eşe dosta.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

güzide memleketimizde de abd sit-comlarında görüp özendiğimiz gecelik baby sitterlar var yani haa.
rahşan'a katılıyorum. ev davetlerinde bizim de akşam yemeği sınırımız 17-18. o saatte toplaşıp makul bi saatte ayrışıyoruz. misafir bizdeyse de rutin değişmiyor, aynı saatte zıbartıyorum ki zaten kendisi başlıyor yatağa boynu bükük bakmaya.ki akrabalarım anam babam herkesin "robot gibi çocuk mu yetişir, denk geldiği yerde uyusun, bu kadar erken çocuk mu yatar.. vsvs" tepkilerine rağmen şaşmıyoz rutinden
çocuk yetiştirmeyi, çocuğa uyuma sağlamayı dötün yemiyosa doğurmayacaksın arkadaş diyerek bir kıymetli yorumumuma daha son veririm.

Girno dedi ki...

katılıyorum bu yorumlara ve bence çocuk sana uymayacak, sen ona uyacaksın... "düzenini bozma ve huzursuz etme uğruna kendine uydurmaya çalışıp, sonrada heryerde uyur, hiç bir şeyi yadırgamaz, nolacak canım ,bir kaç gece geç yatıv ersin, aaa hiç dizi izlemiyormu e gerçek hayattada var bunlar" nevii yorumlara bakıp içimden geçenleri söylemeden, ortamdan sıvışıyorum, yaw ne çok biliyoruz dimi dimi :P bırak kardeşim herkes istediğini yapsın, bari karışma alla alla... çok doluymuşum oip çok...

olmadık işler peşinde dedi ki...

HÜLYA,
Tek gecelik bakıcıya çocuk bırakıp gitmek, bizim ülkede "Uzay Yolu 1999" gibi absürd bir hadisedir zannımca.

olmadık işler peşinde dedi ki...

GİRNO,
Ammaaan boşver. Biz bize dertleşiyoruz şurda. İsteyen istediğini yapar sonuçta. Doğru yol bir tane değil ki.

öykününannesi dedi ki...

aaa bizde çıkamıyoruz...

yeterki sen mutlu ol eheheee:))))

Adsız dedi ki...

"Güzide memleketimizde de gecelik baby sitterlar var"??? Ben Londra'da au-pairlik yaptım. Yani İngiltere:) Oradaki anne-babaların akşamları dışarı çıkarken yaptıkalrından bahsetmiştim:)

OİP ben de düşünemiyorum burada böyle bir kavramın varlığını hakaten. Şahsen ben bırakamam kuzumu baby sitter'a falan. Anneme bile bırakıp akşam dışarı çıkamadım henüz, kolay kolay da çıkabileceğimi sanmıyorum. Ancak babasıyla ya da babası+annane ile kalırlar, ben de kızlarla Beyoğlu, Nişantaşı kaçamağı yapıveririm, o olur işte bak:)

Rahşannn

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

burdan mı cevap yazdırıyon bana aşkolsun?
kızım senin yorumunu okumadan yazdım ben, deli..çağan'ı bi gecelik baby sittera bırakmışlar işte. güzide ülkemizde hem de... ne ingilteresi?
geçen gün bi gastede yazmış biri hatta, "keşke bizde de olsa böyle tek gecelik baby sitterlar" diye.. varmış demek ki dedim. beni de burda bunu açıklamak zorunda bıraktın ya...

olmadık işler peşinde dedi ki...

TUĞÇE,
Sağol, nasıl içimi rahatlattın anlatamam :p

FLORANS,
Çağan'ı beybi sittıra bırakırmıyım ayol, aşkolsun! gittiğimiz restoranın oyun salonundaki sittıra baktırttım diye yazdım ben. 18:00'den 20:00'ye...

RAHŞAN,
İki akşam babaanneye bırakmaya girişimimiz oldu Çağan'ı. Birinde sinemaya gittik. Geldiğimizde gece 11:00'de salonda beraber TV izliyorlardı. Uyanmış, ağlamış, becerememişler falan... İkincisinde eve yakın bir pub'a gittik. İkinci biranın başında aradılar, eteklerimiz zil çala çala, bir yandan da güle güle döndük eve. hatta çok içeriz diye arabayı almamıştık ve taksi bulmak çok zor olmuştu:)

Calanon dedi ki...

OIP,
Senin son yorumun bana bizim Side'de basimiza gelenleri hatirlatti. Annem bakarim ben diye atmisti basindan bizi. Daha ilk kadehi bitirmeden bir telefon; agliyormus, susturamamislar, nasil kostura kostura taksi arayip dondugumuzu unutamam. Eve geldigimizde uyuyup kalmisti coktan. Biz de bir daha boyle bir maceraya kalkismadik tabi.

Biz de cikmiyoruz. Dediginiz gibi cikarsak da hep erken saatlerde O'nunla birlikte, uyku saatinden once de donmus oluyoruz. Hatta sadece aksam degil oglen uykulari da boyle.

Cok onemli bir sey olmadikca oglumun duzenini bozmak istemem. Ben, bu gec saatte yatsin yorulmus olurlari hic anlamiyorum, kucucuk cocuklari saat 10'lara 11'lere kadar uyutmayanlar var. CUK CUK CUK!!!

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

aaaa ne kadar hızlı okumuşum ve nası da kaçmış gözümden. ben yanlış anladım, evde bıraktın sandım, "oo bizde de var demek bunlar" dedim. sonra rahşan yanlış anlamış onun yorumuna yorum yaptım sanmış. ben uykusuzken yorum bırakmayayım bari kimseye :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

CALANON,
Bizim ekip hep aynı kafada anlaşılan. Bu yıl yazlıkta 4 aylık bebeği ile sabahtan akşama havuz başında oturan bir hanımla annesi vardı. Bebekcağız tüm gün pusetinde uyuyor, oralarda debeleniyordu. Resmen acıyordum yavruya. Bir de annesi bira ve sigara içiyordu ki off tam dumurluk.

"Geç yatsın, geç kalkar"ı kim uydurduysa külliyen atmış. Çağan hadi küçük, ben Bora'dan bilirim 12:00'de yatsa hala sabah 07:00 dedin mi kalkar. Hem yorgun bebek çok zor dalar uykuya. Ya da benimkiler cins:)

HÜLYA,
Zincirleme yanlış anlaşılma olmuş. Hah bak böyle sabahları yaz o zaman sen. :)

Adsız dedi ki...

Benim yorumu okumadan nasıl Rahşan'a katılıyorum dedin anlamadım :)

Rahşannn

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

telefonu açarsan onu da izah etcem canım :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

Hadi amaaa!! öpüşüp barışın bakimm:D

Calanon dedi ki...

Yok canim seninkiler cins falan degil, Aget de saat kacta yatarsa yatsin sabahin korunde kalkar yine. Ayrica dedigin gibi uyumasi daha da bir zorlasir, saatlerce donup durur.

Gerci cok da diktator degilim ben her konuda, ama havuz isini biz becerememistik pek Turkiye ziyaretimizde. Ancak bir saat falan durup donmustuk hep. Benim oglan kolay kolay yatagindan baska yerde uyumaz zaten denesem bile, o yuzden en iyisi adam gibi uyku saatinde evde olmali insan.

Birayi ben de icerim bu arada, o da baska konu, ama sigarali insanlari kovarim valla etrafimdan.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Akşama kadar, güneşin alnında içip içip oturmuyorsundur herhalde ama:)

* YeLiZ * dedi ki...

ya koptum yorumlari okurken :)
Rahsan fena yakalmis seni Hulya :))
Bizim memlekette bu sitter'lar dan bolcana var ama aklimin ucundan bile gecmedi sahsen .Guvenebilecegim bir tek arkadasim var burda , o da cok mecbur kalirsam birakirim.
Rahsana katiliyorum..Hicbiryerden eksik kalma ama gece yataginda uyusun.Ha arada uyuyamadigi , annenin keyfinin geldigi de olabilir bence gayet normal ama aliskanlik haline getirmis olanlara bende sasiriyorum.

Hulyayada bak yaa Relax anne dalan hikaye , Tunayi kampa sokmus :P
Saka bi yana bende 9'u hayatta gecirmem ..9 dedi mi hoooop yatak , sonra gel keyfimm geeel !

CALANON bizim komsi sabah cok gec kalkiyordu , gece gec yatip gec uyanan bir tipti ..tipitip gerzek ! Cocugunu gece 12lere kadar ayakta tutuyordu ki sabah uyusun diye..!! (kufur etmek serbest ama icinizden ) :)