Sayfalar

3 Aralık 2009 Perşembe

Severim teknolojiyi basit ise

Yaşlı bir insanın teknoloji karşısındaki şaşkınlığı ve beceriksizliği kadar yıpratıcı bir şey daha var mıdır bilmem?

Bayramda babacımın yeni bir cep telefonu oldu. Bütün tatil boyunca o telefona bir şeyler ekletti, sildirdi. Mesaj ayarlarını kurcaladı, sordu, sordu, sordu... Oysa telefonu tek tuş No.kia. Sanırsın Black.berry kullanmaya zorluyoruz kendisini. Şöyle gözlüğünü hafif aşağıya kaydırıp, gözlüğün üstünden dikkatle bakması yok mu o küçük ekrana, bittiğin andır o işte. Birazdan sorular başlayacak demektir. Bunun melodisi var, kamerası, menüsü, mesajı var, kişi kaydet, sil, numaraları sıralası var. Var da var... Bütün tatil babamın telefon oryantasyonu ile geçti diyebilirim.

Hele bir de Digi.türk kumandası kullanmaları var ki sanırsın uzaya uydu fırlatacaklar. Bu kuşak pek bir zaplama meraklısı olduğundan durmadan basıyorlar düğmelere. Sat, tv, kanal atla falan derken televizyon bitkisel hayata giriyor, ötenazi istiyor. Yalvarıyor “n’olur çekin fişimi” diye. Bazen bizdelerken, işten döndüğümde TV kapalı otururken buluyorum bunları kuzu kuzu. Hiç olası bir durum değil televizyonun kapalı olması ya, hemen anlıyorum, dağıtmışlar yine ortalığı. Yazıık...

Bazen bilgisayar alsak, oradan görüntülü konuşsak falan diye geçiyor içimden, sonra “aman! aman!” diyorum. Kaşınma OİP...

8 yorum:

nalan dedi ki...

:)
durum aşağı yukarı aynı yani her yerde :)

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

babama pc almamızın üzerinden 5 sene falan geçti. msnde görüntülü konuşma yapmayı başarmamız 1 sene sürdü. fotoğraf göndermek, bunları kaydetmek, sağ tuş, kopyala-yapıştır vs hala üzerinde çalışıyoruz. her seferinde içimden derin bi offff çekip başlıyorum anlatmaya. çok zor hakkaten

ipex dedi ki...

ODTÜ mezunu mühendis babamın 18 yaşındaki kızıyla e-mail hakkında ilk konuşması şu şekilde cereyan etti: "nası yani, yazılar havada asılı mı kalıyor???"

hala önemli bulduğu e-mailleri basıp dosyalama yapıyor babişim :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

Vodafon reklamı gibiymiş sizin anılar da:)

Esra Solomon dedi ki...

hahaha, cok eglendim yazini okurken OIP:) Gozume benim annem geldi ve hakikaten bu nesil hep boyle dedim kendimce.

Dedemde her yarim saate televizyonu kapatip dinlendirmek isterdi, aman patlar diye:))))

olmadık işler peşinde dedi ki...

"Televizyon ekranına su sıçrarsa patlar" vardı bi de.. Ben hala tırsar, dikkat ederim :)

öykününannesi dedi ki...

:))))
Bizde de var bu durum. Benide her tarifeyi öğrenip ucuzunu seçme merakı bitiriyo :)) her turkcell mesajı itinayla okunup. her evet yazıp gönderin'e cevap veriliyo :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

Hah bizde de şöyle bişi var. Gelen servis mesajlarını saklayıp bana soruyorlar. Kimi geleli 2-3 ay olmuş falan:)