Sayfalar

5 Ocak 2010 Salı

Özel günler!

Tekstil ve konfeksiyon sektöründe çalışan kadınlara, 2004’ten beri resmen, ayda 5 gün ‘adet izni’ veriliyormuş. Bu sektörler ‘tehlikeli işler’ kapsamına girdiği içinmiş bu uygulama.
  • Tehlikeli işle, adet arasındaki gizemli ilişkiye bakın hele!
  • Tehlikeli dedikleri, biçki, nakış, ütü falan ha.
  • Neden 5? İstatistik mi yaptınız?
  • Şaka maka ayın bir haftası tatil..
  • Bu kumaş toplarını yaktırmayın bana, çok sinirliyim huleyn!!!
  • Her ay tüm çalışma arkadaşlarınız haberdar durumunuzdan, maşallah.
  • Benim gibi düzensiz biriyseniz yandınız. Ani izinler istemek zorundasınız durmadan. Ya da kafadan 5 günlük iznin ilk günü (!) hep iştesiniz.
  • Emzirirken adet yok, izinde mi yok?
  • Teyzemler geldi, 5 gün izin almam lazım
  • Bizim mesleğin riskli yanlarını düşünüp, not etmeli bir kenara. Sağlam bir gerekçe olmalı mutlaka... (kağıdın eli kesmesi mesela)
  • Odanın kapısına tabela yaptır: "Adet nedeniyle kapalıyız"
  • Ya da "Adet iznine gittim dönücem"
  • Çıkıp görüşücem bu konuyu genel müdürle..

15 yorum:

Birben dedi ki...

Müdür de sana "ne o şuanda mı adetsin?" diye sorar büyük ihtimal:)
Çok seri yazmışsın da:))))

Benim arkadaşımın sendika izni var ayda 1 gün,ben onu kıskanıyordum daha iyileri de varmış:)

saricizmeli dedi ki...

"teyzemler geldi" kamuflajı vardı di mi:), unutmuşum, anımsadım.

olmadık işler peşinde dedi ki...

BİRBEN,
Nasıl gaza geldiysem artık, makineli gibi saydırmışım :)

SARIÇİZMELİ,
Nasıl kamuflajsa artık, herkeslerde bilirdi:)

kara kitap dedi ki...

ben de geçenlerde bu konuyla ilgili kadınım,haklıyım,kazanacağım diye bir yazı yazdım.ama kaydı yayınlayay basınca yazdığım herşey kayboldu.ben de vardır bir hayır diyerek tekrar yazmadım.kadınlar birleşin.ayın üç günü battaniye altında yatmak için izne ihtiyacımız var.beş çokmuş,üç gün yeter.

deniz misal dedi ki...

'teyzemler geldi' bir önceki postun devamı modunda.

ne günlerdi yahu...

olmadık işler peşinde dedi ki...

KARA KİTAP,
Oyyy, 3 gün ayaklarımı uzatıp tembellik etsem.. Alışveriş merkezlerinde aylak aylak gezsem:s
Kampanyaya varım!!!:)

DENİZ,
Mod ki ne mod. Yaşlanma alametleri bunlar:)

NzN dedi ki...

Ben de bugün duydum bu haberi. Artık yokmuş efendim böyle adet olmuş "adet izinleri"...
Ama detaylarını duymamıştım bak. Böyle eften püften sebeplerden mi alıyorlarmış bu izinleri. Bu ne ya! Biz de kadınız biz de haklıyız! Ben geçtim 5 ten 3 bile yeter valla...

olmadık işler peşinde dedi ki...

Valla eften püften midir bilmem. Yönetmelik varmış "tehlikeli işler" diye.. Dıt dıt dıı dıt! Görevimiz tehlike:) Mavi mi kırmızı mı? Orkid mi Kotex mi?

anne yazar dedi ki...

Yarından tezi yok overlokçuluğa başlıyorum :))

Selen Yavuzdogan dedi ki...

Bundan haberim yoktu, sektorde isgucu kaybina yolacacagi ve zaten yuksek maliyetleri daha da yukseltecegine suphe yok. Ama yine de gunun 9 saatini ayakta durup utu yaparak, kimyasal kokulari arasinda baski yaparak, hizar basinda kumas keserek yada hep ayni dikisi kusursuz yapmaya calisarak, ayni pozisyonda, ayni noktaya bakarak geciren, ustune de patronun cani isterse fazla mesai yapan, sonra servisle saatlerce yol gidip geceyarisi evine varan ve bir de evde yemek/temizlik yapan kadinlarin dusunulmesi cok hosuma gitti.
Cok iyi olmus, hepsi de kullanir, kullanabilir bu izinleri umarim.

* YeLiZ * dedi ki...

hic degilse bazilari mutlu oluyor iste :)

ozlemisim seni OIP ciiim :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

ANNE YAZAR,
Son ütütcü olarak ben izne hak kazanmış olmalıyım???

SELEN,
Bakma biz işin dalgasındayız. Yasa-yönetmelikle konulmuş haklı bir izin olduğu muhakkak. Dünyada ne zor işler var. Bu kadıncıklar hiç olmazsa takdir edilmiş, haklarını almış. Tabi eğer işverenler kullandırıyorsa bu izinleri...

YELİZ,
Nerelerdesin kuzum. Merak etmeye başlamıştım tam da:) Sevgiler kocaman

NzN dedi ki...

Bu yasa dün itibariyle eşitlik hakları sebep gösterilerek kaldırıldı. Artık böyle bir hakları kalmadı zaten.
"Kadın erkek arasındaki eşitsizlikten bahsediyordunuz buyurunuz artık kalmadı" gibi süper "mantıklı" bir açıklama geldi pek "saygıdeğer" bakanımızdan!!!!!
Ben zamanında 7 hafta boyunca 1 gün bile izin yapmadan ve 10 şehir dolaşarak gece yarılarına kadar hatta bazen "blok iş günü" yaparak ertesi güne devam ettiğimi bilirim. O zamanlar bırakın özel gün izinlerini biri bana kalk bi pazar da evinde kal dese tapınacak durumdaydım...

olmadık işler peşinde dedi ki...

İşlerine gelince ve geldiği gibi nasıl eşitleyiveriyorlar değil mi? "Herşeyiniz tamda bir adet izniniz mi eksik" der gibi alıverdiler demek kadınların elinden bu lüksü.

Lüks diyorum çünkü çalışanın dibine kadar sömürülüp, suyunun sıkıldığı bir çalışma düzeni var bu ülkede. İş başında ölsen de doğal karşılanıyor.

Doğum izninin bile 2 ay olduğu yerde, adet izni de neymiş???

NzN dedi ki...

Kesinlikle!!
Sadece işçiler için geçerli değil ki bu şartlar.
Biraz önce yazdım ben de zamanında "eşek" gibi çalıştım. Ne aldım karşılığında? Bilmem hala göremedim! :)

Bu doğum izni konusu da ayrıca ilgimi çekiyor. Kuzenim hamile ve izin konularını konuşurken pek yeni öğrendim ben toplamda 4 ay olduğunu bu iznin. O minicik elma kurtlarına kim bakar ki anne işe gidince?
Bence anneler olarak siz buna baş kaldırın. Ben önde gider bayrak sallarım sizler için, bizler için!!!