Sayfalar

11 Şubat 2010 Perşembe

30+

Bu sıralar güzel reklamlara rastlıyorum televizyonlarda. Bunlardan birisi Ülker Rondo reklamı. Evde Ümit Besen’in piyanist şantör şeklinde belirmesiyle, gayet hoş ve gülümseten bir reklam çıkmış ortaya. Görmemiş olanlar şuradan izleyebilir.

Baktım da, adam hiç değişmemiş. Bıyıkları, saç stili, rengi (igora royal R7) ile 80’lerden çıkıp gelmiş bir hologram sanki.

Durduk yerde nereden geldi şimdi bu aklıma? Ofiste öylece çalışır ve arkadaşımın doldurduğu karışık CD’yi dinlerken, ansızın bastıran piyano introsu ve ardından odayı dolduran “gülmek için yaratılmış, gözlerde yaşlar niyeeee!” diyen Ferdi Özbeğen’dir tüm bunlara sebep...

   
(siz de bi yandan dinleyip, havaya girin)

CD’nin devam parçası, aynı şarkının Göksel’den gelen eşsiz ve asla yandan yememiş yorumu olunca, e dışarıda da yağmur yağıyor olunca, sabah yazdığım yazının da etkisiyle böyle kırılgan bir nostaljik savrulma kaçınılmaz oldu dostlar.

Fotoğrafta gördüğünüz espri olsun diye yapılmış bir düzenleme değil. O yılların imkanları ile (photoshop'un kulakları çınlasın) yapılmış, kolaj bir albüm kapağı. Mikrofunun durumu beni benden aldı, söylemeden geçemiycem.


Bana göre Türkiye’de 80’lerin en kendine özgü müzik olayıydı bu piyanist şantörler ve onların romantik parçaları. Yüzü arabeske dönmeye başlamış Türk müziğinin yaşadığı deformasyonun, en sevimli ve masum öğesi budur bana göre... Kaytan bıyıklı, bol aksesuarlı ve tonla jölelenmiş saçlı bu sanatçılarımız, kimbilir kaç aşk sarhoşuna yarenlik etmiş ya da kalbi kırık kaç aşk mağduruna teselli vermiştir?


Büyüyüp, ruhumuzu yabancı pop müziğe teslim etmeden hemen öncelere tekabül eder bunların dönemi...
Aksini iddia eden yalan söyler. Ümit Besen, Ferdi Özbeğen gibi sanatçılar, bizim çağın saklayarak, açık etmemeye çalışarak, belki de utanarak da da olsa içten içe severek dinlediği bir ekoldür...

Alın size Ferdi Özbeğen'den "gülmek için yaratılmış, gözlerde yaşlar niye"

14 yorum:

mak100 dedi ki...

Bu Ferdi Özbeğen'in her daim ağlayacak bir yüz ifadesi vardır bir de... Tokat yedim, yicem bakışı :)

kuzunun annesi dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
olmadık işler peşinde dedi ki...

Anaaa!!! Kaçın gız, adam geldi!!!! :D

(geçen hafta Ersin Karabulut'un köşesinde beni koparan replik, Mak100'ün yorum bırakmasıyla gerçek oldu)

olmadık işler peşinde dedi ki...

KUZUNUN ANNESİ,
Yorumun 3 kez tekrarlamıştı, onları temizlerken yanlışlıkla sildim yorumunu yaf :( çok Afedersin


MAK100,
Hakikaten ağlak bakışlıydı. Bir de bunların pozları hep aynı olurdu zaten, uzaklara dalmış gitmiş, duygu adamlarıydı hepsi..

Ozgur dedi ki...

mim!

k.i.s.d. dedi ki...

Ümit Besen annemin liseden sınıf arkadaşıymış.

paparazzi yorumu :)

ipex dedi ki...

reklamda arkadaki çiçeğin üzerindeki mesaja hastayım: sana kız mı yok! :) böyle çelenk mi olur yahuu :))

Hilal dedi ki...

piyanist şantörün uçanını ilk kez görüyorum çok komik:)))

olmadık işler peşinde dedi ki...

KİSD,
:) Efendi bir adam bence..

ÖZGÜR,
Bayıldım mim'ine,

İPEX,
Çok gülüyorum ben:)

HİLAL,
Uçsa yine iyi. Havada oturuyor bu!!:)

anneyazar dedi ki...

Aman blogu mlogu değiştireyim derken senin postları kaçırıvermişim . Pek bi şenlikliymiş burası:)) Artık piyanist şantör bi hoşgeldiniz efendim Anneyazar'lar da buradalarmış yapıversin :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

OOOO CISTAK CISTAK!!!
ANNE YAZAR da teşrif etmişler:D Hade eller havaya!!

mak100 dedi ki...

Valla ya, altın günü olmuş burası :D

olmadık işler peşinde dedi ki...

Aynene! al şu börekten at ağzına gitmeden:D

olmadık işler peşinde dedi ki...

"Aynen" olacaktı..