Sayfalar

22 Mart 2010 Pazartesi

Bir Blogger'ın Anatomisi - 17

51 yorum:

Ashley dedi ki...

Oip Teyze :D
Benim bloğa fena halde eleştiri geliyor Türkçemin bozuk olduğuna dair :D Özellikle dahi anlamındaki DE'ler ayraçlar vs vs :D Prof olmuycam ben,az düzeltirim sonra devam :D

voodoo girl dedi ki...

bu müthiş olmuş :)

Ashley dedi ki...

Senden bir isteğim olacak umarım dikkate alırsın . Bak mesela bizim Türkiye'de yaşayan blogırlar,yurtdışında yaşayan türk blogırlara fazlasıyla değer veriyorlar.(aşırı fazla boğucu şekilde bi arz talep var,)Onları ekliyorlar gidip yorum yağdırıyorlar,çocuk yada eşlerine birşeyler alındıysa markalar soruluyor vs vs . Bizdeki bu yabancı ülke ve ordakileri pohpohlamayı ben birtürlü anlamıyorum arkadaş.Bak bir çok blog geziyorum şimdi yine aynı konu olacak ama demeden geçemiycem . Kimse kimseyi eklemek yorum yapmak zorunda değil,burası özgür bi platform ama arkadaş böyle değişik piskopatimsi bişi olamaz.Adamlar nerde yurtdışında yaşayan türk almış eklemiş bin tane yorum yağdırıyorlar.Acaba o yurtdışında yaşayan ve listelerine ekledikleri kişiler türkiye'de Kars'ta Van'da şurda burda yaşasa resim eklemese yada sönük fotolar ekleyip entellektüel konuşmasada listelerine eklerlermiydi diye hep düşünmüşümdür.Sen ne diyorsun bu işe ? Hiç farketmedinmi oip teyze?Orsaki vatandaşlarımızı bende seviyorum ,gurbet hasretliklerini anlıyorum ama bizlerdeki bu yıllardır süre gelen yabancı ülke ,orda yaşayanlara karşı olan abartıyı anlamıyorum.Almanya'da sınıfa amerikadan birisi gelse dönüp bakmaz.Sadece adam kendini tanıtır oturur.Burda Türkiye'de okula Almanya'dan biri gelsin yurtfışından biri gelsin çocuklar etrafından ayrılmaz herşeyini sorar beğeni ile dersde onu izlerler. Komik ! Açız sanki herşeye :D
Konu uzadı sen anladın beni dimi :D ? Şimdi buraya yazan yurtdışında olanlar alınmasın.Orataya konusuyorum alınmak isteyen alınsın o ayrı :D:D

aysema dedi ki...

Ellerine, yüreğine sağlık. Özellikle de "Bloggerlere Kurs" işi çok zekice düşünülmüş, çarpıcı!

Artık eğitim işi de pazar oluşturuyor değil mi? En iyi "müşteri!" öğrencidir, her yaştan öğrenci hem de...

Şaka bir yana Türkçe'ye özen göstermek gerekiyor bence de. Çünkü bu bizim anadilimiz.

"Fıstıkçışahap"ı unutmuşsunuz anlaşılan; "çifthasekipaşa"yı da mı unuttunuz!

diyip hemen kaçayım buradan...

İlk öğretmenlerimiz, en güzel öğretmenlerimiz olan annelerimize de sevgilerimi gönderiyorum sizin aracılığınızla...

Birben dedi ki...

Önemli mesele, dikkat çekmene sevindim:)

Selen dedi ki...

buda ben diilim iste. sadece turkce karakterleri kullanamiyorum herzaman okadar. yoksa turkcem superdir. (super turkceydi dimi?)

NzN dedi ki...

Bak bu blogırlar için türkçe derslerini ben nasıl akıl edemedim!! tüh bee gitti fıstık gibi iş imkanı!!

füsfüs dedi ki...

ş den sonra gelen d ile başlayan ekler SERTLEŞİR ya bi gıcık oluyorum sorma, oh çizdin de içim soğudu azcık:)
bir de 1500 izleyicisi olup kimseyi izlemeyen, her postuna 50 yorum alıp kimseye yorum yazmayan, yazsa da aradan alıp bir nevi adam seçenleri de çizsen, olmaz mı?

sirâr dedi ki...

Oip'cim işte gerçek mizah , budur! GÜLDÜRÜR, DÜŞÜNDÜRÜR, HATTA EĞİTİR. Saygılar, selamlar!..
*Üstteki yoruma katılıyorum.İçerikten ziyade görselliğin prim yaptığı bir gerçek.

olmadık işler peşinde dedi ki...

ASHLEY,
Türkçe konusu biraz karışık. Defalarca yazılıp çizildi bu konu. Ama gidip gelip "yanlış yazıyorsun" denmesi sıkıcı olabilir evet.. İsteyen istediği gibi yazar sonuçta. Bunu abartan bazı yazarlar var ki, okumak imkansızlaşıyor...

O ikinci yazdığın konuyu iki yönlü düşünüyorum.
Bir: güzel fotoğraflar ve anlatımla hakikaten ilginç bir boyut ve deneyim oluyor bu tip bloglar..

İki: Özensiz, sıradan içeriğe rağmen waaoow denenler var ki, ben de bir anlam veremiyorum??? (sanırım senin yazdığın sebeplerden)

Siparişiniz alınmıştır efem:)
Sevgiler,

olmadık işler peşinde dedi ki...

VODOO & BİRBEN,
Teşekkürler:)

AYSEMA HN,
Hay ellerinize sağlık. Ne güzel şeyler hatırlattınız bize:))

SELEN,
Sana "TÜRKÇESİ DÜZGÜN BLOGGER" ödülü çıkarsa, ondan veriyim hatırlat:))

NzN,
Diyorum "bana takıl, birlikte canını okuruz piyasanın" diye:))

FÜSFÜS,
Siparişini aldım, bir çok kişi yazmış onları... nasıl oluyor da oluyor anlamaıyorum. niye yorum yazmaya devam ediyor o insanlar acaba??

SİRAR;
Çok teşekkürler :D))

Ashley dedi ki...

Teşekkür ederim ;)
Dediğim gibi, kötü bir amaçla demiyorum .Resimleri bende takip ediyorum.Bilmediklerimi görmediklerimi öğrenip görüyorum ama öyleleri varki 30 ila 60 yorum alıyor oha diyorum ya :D Ne yazmış anasını satiim diyip giriyorum okuyorum ve gözlerimi ekrana yapıştırıyorum acaba hangi cümlesinde mucizevi bişi yaptıda ona yorum yaptılar diye ve saçma sapan yazıları okurken buluyorum kendimi. Kolay gelsin o zaman çok yer kaplamıyayım blog ve yorumda :D

mynameismelis dedi ki...

:))) Ben de burada buldum işte kendimi oip!!! İyi fikir şu kurs... :)

Selen dedi ki...

Cok tesekkur ederim, almis kadar oldum. Saka maka, feci halde bagimlilik yapti bu seri bana. Iki basamakli sayilara gelince, "ay bitmesine az mi kaldi acaba? hemen okumasam mi?" gibi endiselere kapilir oldum. Bitmesin bu OIP, biz sana daha cok malzeme cikaririz ne de olsa.

Anne ve Bebisi dedi ki...

Kim len bu yurtdisinda yasayip da gereksiz posta 60 yorum alanlar :P Bana da soruyorlar MK'nin kiyafetlerini, e-bay'den ikinci el aldim, 10 lira yerine 1 lira verdim hehehe diyorum :P Turkiye'ye bile goturup binlerce kilometre kat ettirdigimiz bebek arabasi da e-bay'den ikinci eldi, £4.99 :P

Dunyanin neresinden yazarsa yazsin, guzel foto ve guzel hikaye varsa tamamdir hacim :P

Benim acimdan olay sudur, Turkiye'den ya da yurtdisindan, farketmez, nerden yazarsa yazsin surekli halinden sikayet eden bloglar okunmuyor. Elbette isteyen istedigini yazar, isteyen okur ama cogu insan ic acici seyler okumak, gormek istiyor :) Bazi insanlar, dunyanin neresine giderlerse gitsinler hallerinden memnun, mutlu olmayi biliyorlar, yasadiklari yeri seviyor, sevdiriyorlar. Adam cole gider, oyle bir anlatir ki, herkes gidip cole yerlesmek ister, her gun col blogunu acip, bugun ne yazmis, ne foto eklemis diye bakar, 60 yorum yazar :P Bir baskasini cennet vatanin cennet kosesine koyarsiniz, surekli aglar, sikayet eder, aman aman yolum oraya hic dusmesin dersiniz :D

Ben Ingiltere'yi seviyorum, gunesi ozlesem de:P burasi ayri guzel. Benim blogu okuyup, fotograflari gorup de; Ingiltere'nin kafamdaki imajini 180 derece degistirdin diyenler cok. Ama burayi hic sevmeyen, baksan dagin basinda hapis hayati yasiyor zannedecegin insanlar da var, onlarin blogunu okusan Allah kimseyi dusurmesin dersiniz :D

Bence yurtdisinda olup da takip edilenlerin boyle bir yonu de var.

Ama mesela asortik krep'e bir bakin :) Onun blogunu okuyup da kim fethiye civarina yerlesmek istemez ki? :D Yemisim yurtdisini :P

Mesela benim acayip hayrani oldugum bir blogger var, kimseler bilmez. Gitmis adam memleketin bir kosesine ciftlik kurmus, bag=bahce isiyle ugrasiyor, bahcesine bir de odun firini yapmis, pisirip pisirip yiyor :P Manhattan'i verseler degismem :D

Amma uzattim, lafin basini unuttum :P Affola :D

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

ohooo
mevzu dallanmış budaklanmış.
her okuduğunda yazım yanlışı bulup okuduğundan soğuyan benim sanırım. (bıraksan ben bu serinin yarısını falan üstlenirim)
yüreğine inen de Aysema öğretmen, hemen tanıdım:))
yorum meselesi de enteresan. bazen hiç ummadığım yazıların yorumları alıp başını gidiyor. bazen de "hah, şimdi tartışma çıkar" dediklerimi herkes es geçiyor. domuz gribi aşısı yaptırdığımızı yazdığımda gümbürtü ve tartışma çıkar sandıydım, kimse sallamadıydı :) aklıma geldi şimdi.

Ashley dedi ki...

Anne ve Bebişi , Sürekli olmasada bu halinden şikayetçi olan birisi benimdir heralde .(yada annem). Sağlığımız yerindemi yerinde karnım doyuyormu doyuyor ama bunlarla iş bitmiyor. İnsan ister istemez isyankar olabiliyor.Heleki tek başına kimseden yardım almadan 1400 maaşla 700 lira kirada oturup çocuk büyütüyorsan bu ızdırap haline gelebiliyor . Buna rağmen çok kaliteli yorumcular okuyucularımız var bizim mesela . Yazdığı en saçma olaylara 50 60 neyse yorum alan , pohpohlanan çok kişi var , bunu da ben anlamıyorum gerçekten.Sanki bir çocuk bir ev yada bir eş onlarda var . Birşeyleri abartarak ,insanları özendirerek bişiler yazmanın hiçbir anlamı yok bence.Bir kişi bloğunda sürekli isyan ediyor diyede gidip okumamazlık yapmam şahsen.Her yaştan her ülkeden her ırktan arkadaşım var ve onlarında her biri ayrı bir alem.Hep güzel şeyler okumayı görmeyi umarak blog ziyareti yapmak da acayip .Dışardaki gerçekleride birilerinin ara sıra hatırlatması gerekiyor, herşeyin bloglardaki pastalar şekerler ve çocuklar gibi şeker olmadığını görmek güzel olur diye düşünüyorum.

Ashley dedi ki...

Hadi şimdi Oip'in konusunu bırakıp bunu tartışalım sen haksızsın Ashley sen haklısın bilmemne :D KOnuyu saptırmayalım.Oip siparişimi aldı mı aldı :D KOnu kapanmıştır

olmadık işler peşinde dedi ki...

ASHLEY,
Ne demek?!!?? Mutlu oluyorum aksine:))

MELİS,
Bu kurs açılsa, banko seni müdür yaparlar oraya zaten merak etme!!! Anooom:)))

SELEN,
kararsızım. konular azaldı. bitirmek değilde, seyrekleşebilir. sonuçta malzeme buldukça çizerim... çizmiş olmak için çizmek istemem doğrusu:)

ESRA,
Aynen katılıyorum. Şikayetkar blogları okumuyorum, içim kararıyor. O nedenledir ki, elimden geldiğince ben de yazmıyorum sıkıntılarımı vs.. Valla fotoğraflarına bayıldığım bir blog vardı, sahibi her postta mıy mıy mızmızlanıyordu bıraktım gitti.. Bence evropa, türkiye değil, özenli içerik önemli. Ha bir de bilmediğimiz görmediğimiz şeylerden bahsediyorsa o da ayrı güzel oluyor.
(MK'nın çorabı diyeceğidim, patatesli olan hani!! markası neydi bacım?? bi deyiver:)

HÜLYA,
Hepimizden birşeyler bulmak mümkün. Ne sadece sen ne de benim sonuçta:)) benim hiç aklıma gelmiyor ha, bu post çok mevzu olur falan diye, nerden anlıyor ya da tahmin ediyorsun merak ettim bak??

olmadık işler peşinde dedi ki...

ASHLEY,,
Hoop!! :)) Sen niye alınıyorsun bakalım:) Burada kastedilen başka birşey.. (en azından benim ettiğim) Şikayet sızlanma başka bişi. Durumunu paylaşmak başka... Sen ya da annen örnek değilsiniz buna.

Şöyle diyeyim: Hayat normal devam ediyor, en ufak bir pörtte ve hatta pört bile olmaksızın "ay içim daralıyor" "ayy bu aralar çok sıkkınım" gibi söylenmeler... sebep yok, paylaşım yok, böyle devam ediyor... E yazma o vakit kardeşim. bizi de şişirme değil mi???

öperim:)

yeliz dedi ki...

ya bak yine aklıma geldi: efendim bir "mim"de demişlerdi ki "hangi blogları okumayı sevmiyorsunuz" ben de pek bilmiş bilmiş "şu dahi anlamına gelen de'leri bitişik yazanlara gıcık oluyorum" demiştim. adsızın(!) biri uyarmış beni, ben meğer "ya da"yı "yada" yazıyormuşum. nasıl utandıydım:) hani fen lisesi mezunuyum edebiyatla pek alakam olmadı ama biliyorum deyip bir de millete bok atmışım. benim gibi çok bilmiş ama kendisi de yanlış yapanı koysaymışsın keşke:))) ama itiraf ediyorum, "ya da"yı düzelttim de hala yanlış yazanları okurken düzeltiyorum:))

saricizmeli dedi ki...

serinin en beni güldüren ürünü.:)
eline sağlık.

Hülya'nın Tuna'sı dedi ki...

yaa herkesin söyleyecek bir şeyleri olan konular çok yorum alıyor. bence bir dönem çok tartışılan domuz gribi öyle bir konuydu. ve tartıştıkça herkesin kendi doğrusunu bulmada faydası olduğunu düşünüyorum

Anne ve Bebisi dedi ki...

Sevgili ashley, valla seni ve anneni tanimam etmem :) blogunu simdi gordum :)

Inan bana halimden sikayet edip surekli sizlanacak olsam benden sikayetcisini bulamazsin :) 8-9 senedir deniz kiyisinda 1 gun ayagimi uzatip tatil yapmisligim yoktur :) senelerdir kari koca essek gibi calisip vergi veriyoruz, bizim vergilerle de calisamiyorum, isim yok deyip kacak calisanlarin ev kirasi ve issizlik parasi odeniyor :)

Benim gozlemledigim insasnlar sunlar, milyarlarca maas aliyorlar, 5 odali evde kaliyorlar, profesorden asagisina sezaryen yaptirmiyorlar, 3 aylik bebelerinin kac gram aldigini tartsin diye prof dr bilmemne cocuk doktoruna vizite ucreti, bir ailenin 3 aylik gecim masrafini dokuyorlar... buraya kadar sorun yok, servet dusmani degilim, allah daha cok versin.. ancak karsilarina cikan ilk olumsuzlukta, ayy turkiye iste, insan verilen deger bu kadar, ben.. benim cocugum.. biz... daha iyisini hak etmiyor muyuz? Bak avrupa'ya, bizde niye yok o imkanlar... diye agliyorlar..

Avrupa'nin sosyal devlet mantigi turkiye'ye gelse, kars'taki kadin ihtiyaci oldugunda sezaryen yapacak doktor basinda olabilsin diye etiler'deki ebeyle catir catir normal doguracak. Diyarbakir'deki hasta cocuk tedavi olabilsin diye bagdat caddesindeki bebesini mahalledeki saglik ocagina goturup hemsireye tarttiracak. Evine temizlikci aldiginda, saat basi 25 milyon odeyecek, cok istiyorsa halilarini da oturup kendisi silecek.. o temizlikcinin kabak kafali oglu da esit egitim hakkina sahip olabilsin diye kendi kizini, oglunu siradan devlet. Okuluna gonderecek...

Bakalim o zaman da, ay sekerim biz daha iyisine layigiz diyecekler mi? :))

Lilyum dedi ki...

çok güldüm bu anatomilere:)geçen aldım birkaçını ,bloğuma kopyaladım,blog isminizi vererek..gülsün millet yahu,aynen dediğiniz gibi çok komik bazı bloglar:))

Dudu dedi ki...

Cok seviyorum cok guluyorum. Allahim bitmesin bitmesin bu ruya diye mirildaniyorum, bitmesin bu Blogger Serisi :))

buketbukethayaller dedi ki...

Sevgili OIP gözünü karartmis, yüzü kamuflajli bir sekilde gözümde canlandi."Hasta la vista , baby! " diyor ve Blogger Ormani`nda kutukafa kutukafa yürüyor :-D .
Okurken suratima yayilan gülümseyisin büyüklügünü tahmin bile edemezsiniz!
Dün gece uykudan önce bloglar arasi dolasirken bol bol sac bas yolmak, parmak isirmak istemistim. Aylar önce büber yazan insan görmüstüm. Sevmistim onu ama. Belki annem de blog yazsa , o da bir cok hata yapar,$iveli yazar. Yapsin, canimi yesin. Cünkü onun "Ben süperim, ben kendimi bir sey saniyorum, cok kitap okuyorum, cok tiyatroya gidiyorum, cok belgesel izliyorum , biraz daha kasim kasim kasilayim, biraz daha ahkam keseyim..." gibi bir duru$u, iddiasi yok! Insanlarin okuduklari bloglar, okuduklari kitaplar,izledikleri belgeseller, izledikleri tiyatro oyunlari nerelerine gidiyor, bilmem! ( "Nerelerine gidiyor" söyle ama biraz daha derin bir anlamda : "O kadar yemek yiyorsun, yediklerin nereye gidiyor? " . )
Sevgiyle kucaklar, mizah anlayisiniza tekrar asik olur, kaleminizden öperim!
BBH

Anne Café dedi ki...

ama insan soğuyor gerçekten, çok saygı duyduğun bir blogger "dahi" anlamındaki de'yi ayrı yazmayınca:)

Ege'nin Annesi; dedi ki...

çok başarılı saptamalar, ben bayılıyorum çizdiklerine ve mizah anlayışına:)))

* YeLiZ * dedi ki...

Ellerine saglik OIPem

Turkcemizin dogru kullanmasi icin mucadele verirken Ingilizce bilmedigi halde iki uc Ingilizce kullanacagim diye kasip , Ingilizceyi katledenlerde var :)

Kimisi (kendine yakisir sekilde) son derece ukala bir tavirla bangir bangir yaziyor (heyoo eksiklerim var ama Turkcem super diye ) kimisi gercekten ogretmen olmanin kutsalligini tasiyarak , aman dikkat edelim , bakin soyle yapalim diye insan gibi , gercekten Tukcemizi korumak adina postlar yayinliyor ya da ogretmen olmasa bile ogretirsem duzelir amaciyla yapiyor bunu.

Okudugum blogda aradigim ozelliklerden biri yurt disinda olmasi ya da Turkcemizi cok dogru kullanmasi degil (ki dogru kullandigini iddia edenlerin hatalarida malum hehe )
yazanin insan gibi insan olmasi , yazdiklarinin bana hitap etmesi , mutlu ve pozitif olmasi , laf sokma ebesi olmamasi , hirslarini satirlara susleyip pusleyip dokmemesi vs .
Varsin virgulu eksik olsun , yillar once ogrendigi grameri bozuk olsun , iki unlem fazla koysun , ki leri bitisik yazsin.
Rahatsiz olanlarin gozuneDE arpacik gibi batsin , napalim :)))

Açalya dedi ki...

sen bunu ben yattıktan sonra yazmışsın, sabah bir açtım 30 kişi yazmış :)
çok güzel olmuş yine, o dersane fikri çok fantastik, ağzımın suları aktı.
benimde çorba da tuzum olsun. bende çok gıcık oluyom bunlara. gözüme batıyo zaten okumuyomda artık. adam olunda okuyalım. ama cennetlik olsada deleri bitişik yazanlarıki onlarada gıcık oluyom ya neyse, minnoş minnoş yazınki okuyalım...

(çok iyi anlatamadım kendimi, türkçe dersim pek iyi değildi ilkokulda, sonrası zaten laylaylomdu liseye kadar...ama iyi ve çok pozitif bir insanım eminim bunlar yeter sanırım yeter değilmi?)

Fevkalade dedi ki...

Ay Allah'im,
Sizi bana bulduran Acalya'ya cok bir tesekkur etmeyi borc biliyoum:)
OIP'ler cok komik. Karnima agrilar girdi gulmekten:)
Vallaha dikandim:)

Kral Çıplak dedi ki...

Yeni buldugumu soylemistim:)
OIP'ler derken, Bir Blogger'in Anatomisini kastetmistim aslinda:)

Kremali'nin annesi dedi ki...

Ahahah! Edebiyat hocasi cok tatli olmus. Yazik ya, kadincagizi Turkce bilmenin dahi yetmeyecegi bir noktaya getirdik. Var mi aramizda doktor neyin :P

Dayan hocam, yurtdisinda yasadigim icin en az 50-60 hayirsever kosar simdi yardim cagrima. Lakin kimse gelmezse, evelallah ben yaparim kalp masajini!

...

Van, tuu, tiri :D

olmadık işler peşinde dedi ki...

YELİZ,
Nedendir bilinmez, o uyarıları da hep adsızlar(!) yapar:))

SARI ÇİZMELİ:))

DUDU :)

HULYA OK:)

ESRA, hay eline sağlık!

LİLYUM, gülelim güldürelim:))

BBH,
:D))) ilahi, ilahi!!! :))
Anladım demek istediğini.
Her yorumun sonundaki açıklamalı bölümlere de bayılıyorum:)
Teşekkürler, sevgiler

EGENİN ANNESİ :))

HİLAL :) o kadar kusur kadı kızında da olur:)

*YELİZ*,
Al benden de o kadar!!! İçtenlik ve samimiyetin de tadı ayrı gerçekten:))

AÇALYA, ben de YOK yazacaktım az kalsın:)))
katkın için teşekkürler:)))

FEVKALADE :)) Az bi su iç:)) teşekkürler

KRAL ÇIPLAK, HAAAA!! :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

KREMALİ'NİN ANNESİ,
Ahh ahhh! öğretmenlerimiz... görseler, cidden fenalık geçiriler bazı şeyleri:I

Yelish dedi ki...

he valla OIPem , aynen oyle
Kendini yemeye yer arayanlarin kategorilerinden biride bu
Alismis kudurmustan beterdir
yiyin gayri yiyinnn ! :)

Bu arada dolma mesajini aldim .Kalem gibi ince ince , zeytinyagli...MmMmMmMmMmmmm
bende pankeyk getirem bari :)

Açalya dedi ki...

sen yeter ki bana `katki` de! iki elim kanda olsa kosarim...

Berceste dedi ki...

Ay OIP, gel seni biz DDD etkinligimizin bir sonraki yazari yapalim ne dersin :P Bak ben bile o kadar savundum savundum, evde uc ayri Ingilizce klavyeli bilgisayarda yazmaktan, ayarlarini bilip bulamamaktan havlu atar hale geldim. Ama blogda ne yapip edip gene Turkce karakter kullaniyorum :D Batiyor iste, gozume gozume batiyor :P Ben hic mi hata yapmiyorum. Allah'in kulu hata yapmaz mi? Ogreniyorum, unutuyorum, gene bastan :P Hakikaten gel bak, bu kutucuk insanciklarla anlatalim dilimizi koruma yontemlerini! Superler!

Berceste dedi ki...

Bir de sevgili Ashley, ben yurtdisinda yasarken en sevdigim yurdumu anlatan bloglardi, hala da oyle. Tijen'i(Mutfakta Zen) okumaya doyamam. Hele pazarlari anlattigi yazilari yok mu, icim erirdi, icim. Simitli, cayli, beyaz peynirli bir e-posta vardi ortaliklarda dolanan, o bana her geldiginde kahrolurdum. Nasil burnumda tuterdi. Bu biraz elinde olmayani merak, ozlem belki de. Duz saclinin dalgali saca, dalgali saclinin duz saca ozenip gidip berberde(kuafor degil bak bende bu :P) yaptirmaya calismasi gibi... Bak simdi de Ingiltere'deki seyleri ozluyorum :))) Bir fish and chips olsa da yesem, simdi bahar geldi nergis zamani gibi... Turkiye'yi de bu kadar ozleyip, burnumda tutup, insanlarinin bu kadar degismesini, saygisizlasmasini da kabul edemiyorum, yediremiyorum bir turlu :((( Sevgiler...

Yelish dedi ki...

valla bu kutu kafa tatli diliyle yilani bile deliginden cikarir :)

Bu arada soylemeden gecemiyciim dersaane bitisigindeki bufeye koptum.
Ayintilarin insani OIP :))))

Selen dedi ki...

Ooo, bir uyudum uyandim cosmussunuz. Ruyamda OIP (Blog Odulleri) BO'ye katilmis, hepimiz gidip oy vermisiz, bu kutu kafalardan herkesin haberi olmus. Her kutu kafanin tepesine gokten bir elma dusmus, sonsuza dek mutlu mesut yasamislar.

Ashley dedi ki...

Anne ve Bebişi , benimde sizleri tanıdığım görmüşlüğüm yok. Bi iki defa denk geldi o kadar .Ben sizin dediğniz gibi kişilere pek rastlamadım.Siz benim yorumuma açıklama yaptığnız için bende bi açıklama da bulundum .

Berceste , siz yapıyorsuunz tamam da Türkiye'de ki yabancı özentiliğini anlamıyorum .Sizlerin zamanında da öyle değilmiydi ? Şimdi hala görmüyormusunuz yazlık yerlerde halkımız turistlerin ağzının suyunu bile temizliyorlar.Bloglarda bakıyorum kadının üye olalı çok olmuş yada anca üye olmuş hiç yazmamış ama sırf Avrupa Amerika bilmemneresi olduğu için gidip eklemişiz ve A yazsa yorum B yazsa yorum çok sıkıcı geliyor bu bana okumuyorum bile.Farklı kültürleri bilmek çok güzel ve bloglar bunu yapmamızda yardımcı oluyorlar ama bu kadarınıda ben yapamıyorum işte.Yapan yapar buna karışmam ben gözlemlediklerimi paylaşıyorum.
Sevgiler
Ashley

olmadık işler peşinde dedi ki...

HOCAM N'APIYOSUNUZ YA???:) BAZILARI ÜÇÜNCÜ TURA GEÇMİŞ YORUM İŞİNDE:d)) YILLARDIR ÖZLEMLE BEKLEDİĞİNİZ OİP POSTU BUYMUŞ DEMEK... RESMEN GRUPLAŞIP MUHABBETE BAŞLAMIŞSINIZ:)) HA HA!!

YELİSH,
getir getir gün yaparız:))
ne demişiler "şeytan ayrıntıda gizlidir";)

AÇALYA, Eyvallah!! :)

BERCESTE,
sağol ama benim "iyi yazarım" diye bir iddiam yok malesef. Sadece "özen gösteriyorum" diyelim:)))

SELEN,
devamında da OİP işten atılmış, istiklalde sokak karikatüristi olmuş, ama kutu kafa dışında bişi beceremediğinde meteliğe kurşun atıyomuş :D)) çok yaşa e mi??

Red Riding Hood dedi ki...

Çok iyi tespitler güldürdün yine :)

Ashley sana gelince ; pek yorum yapma artık istersen bu konuda . Doğrular bazen yanlış anlaşılabilir ,yada senin doğruların başkalarına göre yanlıştır.Kendini sıkma başını ağrıtma lütfen.

Meral Erdoğan dedi ki...

sevgili oyip, bir de sunu gozlemledim ben ve sebebini cok merak etmekteyim. mesela bakiyorsunuz sifir hatayla yazmis neredeyse her sey cok guzel ancak noktadan sonra bosluk birakmiyor. hemen dibinden baslamis yeni cumleye :) nasil icim daraliyor... cok merak ediyorum bu da hincal uluc'un karsiligi olmayan iki noktasi gibi aslinda bir suru anlam yuklenen bir sey mi?

Yelish dedi ki...

Ozel isimlerin kucuk harfle yazilmasiDA var ama ben hic daralmiyorum , sansliyim sanirim :)


Zeynep'in bir posta biraktigi yorumdan cok etkilendim.
Hah dedim , bu bir cok blog yazisina ve hatta "bazi bloggerlara" kapak olur ,gider sahibini bulur ,
bunu kopyalamali .

veeee kopyaladim

Emerson'dan
"başkalarının yanlışlıkları ve kötülükler ile uğraşarak ruhunu kabartma. düzeltilmesi gereken biricik insan sensin"

Sevgiler
:))))))

Esra Solomon dedi ki...

Haha cok komik, hele dersane fikri:)) Keske bizim buralara da bir subesi acilsa. hemen kayit yaptiririm :))

olmadık işler peşinde dedi ki...

RRH,
:) teşekkürler

Meral Erdoğan,
Bence o da bir türlü bilinemeyen, becirlemeyen kurallardan. çok kötü görünüyor gerçekten de:(

YELISH,
Çok güzel bir sözmüş gerçekten:))

ESRA,
Bunca olumlu yoruma dayanarak, ilk şubeyi Kadıköy'de bizzat açmaya karar verdim:))

Berceste dedi ki...

Valla Facebook'ta yorum yazmaktan, fotograflara takilmaktan bloglar aleminde de ucuncu sahislarla konusur bulmusum kendimi demek ki OIP :P Bekledigimiz posttu sonucta :)

Su DDD etkinligi isini ciddi olarak bir dusun sen. (bknz baglanti http://dilyarasi.blogspot.com/) Hicbirimizin bir iddiasi yok. Bak diyorum ya, Turkce karaktersiz bir bilgisayara dustum evin icinde gene :((( Gel su sirin seylerle anlatalim dilimizi nasil koruyacagimizi. De/da lari da yazdik, ki leri de yazdik ama gene yapiyoruz hatayi, gene yapiyoruz iste. Insanlar icini dokerken kaliplara girmek istemiyorlar bunu anliyorum. Ama ne demisti Punto amcamiz, insan nasil kalabaliklar icine cikarken saci basi daginik cikmak istemez, kendisine ceki duzen verir, kendi gunluklerinde yazmak isteyenler de binlerin, milyonlarin onune cikiyorlar. Azicik da olsa ozen degil mi?

Incuk OIP bacim izninle gene ucuncu sahis konusmasi yapacagimdir.

Sevgili Ashley, bu dunyada en eskilerden bir kidem yeniyim sanirim (nasil tarif olduysa bu da :P) 2005'te basladim bu ise, fiili olarak 2006'yi buldu. Demek ki, 4 senedir yaziyorum. 2002'den beridir de takip ediyorum bu alemi (vay be dinozor olmusum da haberim yok!) Her zaman, her yerde oldugu gibi bu sanal dunyada da herkes var. Ister renklilik de, ister cesitlilik de, tanim senin olsun. Kimi zaman yarislar oldu, kimi zaman dovusler oldu bu alemde de. Mahkemeye gidip birbirini sikayet edenler de oldu, yazdiklari kopyalandigi halde birsey yapamayip yerinde oturanlar da. Ama birlik olduk, savastik o hirsizlarla. Yazisarak, IP numaralarini tespit ederek. Sonucta bir elin nesi, cok elin sesi dedik. Guzel gunlerimiz de oldu, kotu gunlerimiz de. Sozun ozu, takma kafana ve oyle dusunme. Sen icinden gelenleri yaz. Seven okusun, sevmeyen gitsin. Sonucta herkes icinden geleni paylasmiyor mu? TV kanallarinin rating gailesi gibi bir gailemiz var mi bizim? Benim sahsen yok. Ayni dili konusabilecegim dostlara ihtiyacim var o kadar. Eger senin de boyle ise, bosver, gel ziyaretlerimize gidelim, vakit buldukca da yazalim iste, takma kafana lutfen. Sevgiler...
(Bak simdi dusundum bu uc noktayi koyarken bile, o kadar cok kullanirim ki :) Hincal Uluc nasil yapiyor? ;-) )

olmadık işler peşinde dedi ki...

BERCESTE,
Çok sağol davet için. Ben katkımı bu kare ile yapmış olayım olur mu? al sen koy bunu o siteye istersen:)))