Sayfalar

28 Mart 2010 Pazar

O zaman bu zaman

Kaç kaç nereye kadar OİP? Hep yaptığım gibi (!) İlkay'dan gelen pası alıp topu taca atmak var ama, öyle şık bir hareket geldi ki kıyamadım dağlara taşlara yollamaya...

Okuyanlar bilir, çok severim eskileri konu etmeyi. İlkay sormuş "senin çocukluğunla şimdi evlatçıklarının yaşadığı çocukluk arasında ne fark var" diye.

Ben çocukluğumu çok masum zamanlarda yaşadım. Enine boyuna, doya doya, özgürce ve içimden geldiği gibi... Şimdikilerin ki çocukluk değil de bir tür oryantasyon sanki.

İlkokulda çantamı sırtıma atıp, sağa sola bakına bakına, tanıdıklara uğrayıp, gazozumu içip, ikram edilen kıvır zıvırı atıştırarak, yürüyerek gider gelirdim okuluma. Şimdi oğlum kapının önünden bindiği servisiyle 40 dakika yol alarak, gayet steril bir biçimde gidip geliyor. Şuna bak, daha ilk dakikadan eksik kalıyor hayat dersinden!

70'lerin sonu 80'lerin başına dair anlatılan, en güzel çocukluk anılarının geçtiği mahallelerden birinde büyüdüm. Bahçemiz vardı, koca büyük meyve ağaçlarımız. Ağaç evimiz, komşu çocukları, boş arsa, karnımızı çat kapı gidip doyurduğumuz komşu evleri, mahalle bakkalları, mahalle kavgaları... Oğlum çimenlerde top oynayıp, ağaçtan kopardığı meyveyi yiyebilsin, toprakla bahçeyle falan uğraşsın diye, bu imkanları sunan bir okula gönderiyoruz onu.

Teknolojiyle ilişkim Philips transistörlü radyoda dinlediğim "Çocuklarla Başbaşa" ve "Arkası Yarın"la sınırlıydı mesela. Videoyu gördüğümde ise çoktan ortaokula falan gelmiştim sanırım... Oğlumun oynadığı, taşıdığı alet edevatın ise haddi hesabı yok. Odası bi nevi teknoloji market.

Bu liste böyle uzar gider. Görüldüğü üzere, ara epey açılmış. Bizlerin masumiyet dolu çocukluk zamanları; bugünün modern, teknolojik, fobik ve gudik çağının çok çok gerisinde kalmış.

Aradaki sekiz yıl farka bakarsak, Çağan bile Bora’ya tur bindirebilir korkarım!

9 yorum:

Yelish dedi ki...

Her girdigin postta kahkaha atacak degiliz ya , bu seferde icimi ceke ceke okudum .
Ne guzel oyunlar icat eder oynardik ,canimiz hic sIkIlmazdi bide ,simdiki cocuklarin cani hemen sIkIlIyor di mi ?
Annem ve babamin cocuklugunu dinlemeye bayilirim , bizim zamanimizdaaa..... dediler mikulaklari kabartirim hemen :)
Azcik daha yazsaydin ya ,cimrilik yapmissin hehe

Ashley dedi ki...

Psp , ps2 , mp3 ,dvd cd player , atari , bilgisayar , pc oyunları ile geçiyor şimdi. Akşam 8 olmadan beynim ağrıyor artık ama yapacak başka bişi yok. Var ama bana göre bulamıyorum yok .

kat kat tat dedi ki...

Çocukla ilgili benim en sevdiğim üçlü okuldan eve döndüğümde annemin evde olması,yeni yakılmış soba, sıcacık tertemiz bir ev ve annelinden hazırlanmış yemekler...

olmadık işler peşinde dedi ki...

YELİSH,
Canımız sıkılmazdı hakikaten:))
Şimdi ki çocukları eğlendiricez diye binbir şekle giriyoruz biz anne babalar. Daha yazacaktım inan, ama evdeki klavye bozuldu, kıl etti gece gece :((

ASHLEY,
Onlara ilave, Disney XD, CN, Jojo vs.. vs... Bora süreli izliyor oynuyor. Oyunlar bir tek hafta sonu bi de..

KAT³
oy oyy oturup tekrar yazarım ben bunu. O soba benim de en belirgin çocukluk anımdır. Hasta falan olduğumda arkasındaki divanda koff koff uyur, hamur gibi yayılırdım:))

Ashley dedi ki...

Oip teyze bende yatmadan önce ertesi gün izliyecek olduğum programları işaretliyorum.Başta Disney Channel ve Disney XD var .Zack ve Codyi çok seviyorum. Oyunu uzun süredir oynamıyordum yasaktı banada ama elimdeki Family Guy psp oyununu bitirmek için 10 gündür annemden habersiz wc de klozet tepesinde geçtiğim bölümlere sessiz sessiz oley diyerek oynuyordum.Dün gece başarı ile bitirdim kendilerini :D Birde Pro7 kanalında ''We are family'' rezaleti var :D Hergün almanlar kendi rezaletlerini gösteriyorlar zevkle izliyorum :D Nihahaha.Ben en çok 10 sene önce felan ananelerde yenen bayram yemeklerini ,dayımı top oynadığı alandan çağırıp omuzlarında eve girmeyi, bulaşık deterjanından baloncuk yapmayı ve bunun gibi bir kaç anıyı özlüyorum

olmadık işler peşinde dedi ki...

EŞLİ,
Aferin kuzum:) yakalndınız!! demek numaralar hep aynı... şu tuvalette uzun kalmaların sırrı anlaşıldı. bizde de var öyle birisi:)))
O Zack ve Cody'i ben de seviyorum :o

Kremali'nin annesi dedi ki...

Soba kapagina yatirdigimiz masanin (hay bin kunduz, yoksa "mashanin" diye mi yazsaydim) ustunde dilim dilim ekmek kizarttigimizdan bahsetmemissin ama. Nasil da guzeldi o ekmek dilimlerini terayaglayip lupletmek. Bi daha gidersen Tefalcilerden rica ediver lutfen; postmodern hayatlarimizda cok ozluyoruz biz bu lezzetleri, yerini tutacak bir ekmek kizartma aparati uretsinler pliiz.

Guzel bir cocukluk gecirdigin nasil da belli oluyor. Keske yasit ve mahalle arkadasi olsaydik seninle.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Peki o ekmeğin maşadan sarkıp da, sobaya değerek kömürleşen yerlerine ne demeli? Tefalciler bizi yeni ürünlerini tanıtmak için çağırdılar, bi gün fikir sormak için gel derlerse derim böyle böyle diye:D))
Yorumunun son satırı bana Boracığımla şu anektodu hatırlattı.

Ashley dedi ki...

Ohh Shit ! Öööö uuuu ! Ben hernekadar bu konuyu şakaya vursamda annem baya ciddi ve umarım gelip wcde klozet tepesindeki yorumumu okumaz :S Kadına hergün kabız oldum diye gidiyorum çok üzülüyor doktora bile götürebilir :S:S Ama sırf psp için haftalardır onu kandırdığımı öğrenmesi pek hoş olmaz ..Hiç böyle bi açık vermemiştim shit :D