Sayfalar

27 Nisan 2010 Salı

Bakmak, görmek, çizmek ve yeni bir blog

Herkesin hayata bakışı ve algılayışı ne kadar farklı değil mi? Bakıyorum da çevremde gözlemlediğim detaylar, dikkatimi çeken şeyler çoğu zaman diğerlerinden çok farklı. Hani bakmak ve görmek denilen konu var ya, ben bakıyorum ve olmadık şeyler görüp, bi de bunları kafama yazıyorum. Çoğu lüzumsuz ve insanlık için faydasız şeyler aslında: ) Bi kısmını yazıp çizdiğim için biliyorsunuz siz de. Ama yapacak bişey yok, böyle kodlamışlar beni...


Her gün işe gidip geldiğim bi cadde var. (Ümraniye’de) Bu yolda dikkatimi çeken “köpek gezdiren gençlik” diyebileceğim bir kesim var. Bunlar genelde yirmili yaşlarda, çakma tiki giyimli, tek kaşlı ve dikelmiş saçlı gençler. İkili, üçlü geziyorlar ve buldog falan türü bi köpek gezdiriyorlar illaki. Öyle ki motosiklete köpekle binenlerini bile gördüm bunların. Sanırım moda bizim oralarda.
Üniversitede verdiğimiz bi ders için, her hafta bi kaç saatliğine okul sıralarında takılıyorum. En arkada oturup gençleri izliyorum, bazen de karikatür, desen falan çiziyorum. O öğrencilerin hal ve tavırlarını görmelisiniz. “Üniversiteli oldum anasını satim, yetişkin ve özgürüm, oldum ben” havalarına rağmen nasıl da naif bir çocuk tarafları var hala. Çok iyi geliyor bana onlarla olmak. Bora ve Çağan’la ilgili hayaller kuruyorum orada.
Bu dünkü dersten bir çizim. Hemen önümde sıraya gömülüp uyuyan bi kızcağız.

Bu masterımın öğretilerinden (!) biri. Çevredeki insanları, eşyaları vs. karalamak çizim becerisini geliştirmek için iyi bir egzersizmiş. Böyle bakıp bakıp, sinsice bişiler karalarken birinden dayak yemem inşalla. Nihan da (ben master demeyi seviyorum kendisine) bir blog açtı bu arada. Girin bakın, çok güzel ve eğlenceli çizimlere yer veriyor blogunda. http://robotsdoodlesandorangebubbles.blogspot.com/

Son olarak, boğazımı tutmayı başararak bi kilo daha verdim ve nefis bi çalımla 59'a veda ettim. Ayrılırken "beni bekleme bi daha gelmicem" dedim kendisine... Bilsin boşuna umutlamasın yazık:)

18 yorum:

ElfAna dedi ki...

GSF gencligini izlemek, o gunlerde en ilginc gelen seylerden biriydi. Elvada 59? Iyiymis.

Meral Erdoğan dedi ki...

izlenimler super oip...

olmadık işler peşinde dedi ki...

ELFANA,
:)) gençlik her türlü güzel:)

MERAL,
çok teşekkürler :))

Birben dedi ki...

Oip Ümraniye de oturan bir tip olarak direkt gözümün önüne geldi gençler.

O köpeklere sahip olduklarında kendilerini daha karizmatik ve güçlü sayıyorlar sanırım, kızları etkilemenin yolu bu olmasa gerek:)

Magissa dedi ki...

O delikanlilari hic bi cocker veya beagle gezdirirken gormezsin di mi, illa bi doberman, rottweiler, pitbul gilan olucak. O zaman guclu ve kudretli hissediyorlar cunku.

Bizim burda da var onlardan bol bol. Otoparkci, internet kafeci veya aylak cogu. Bi tek babalari eve gelince kuyruklarini aliyorlar bacaklarinin arasinda. O saate dek onlardan bickini yok :)

Red Riding Hood dedi ki...

Yeni nesil iyice şaştı Oip'cim :)Durdur durdurabilirsen.Bizler neler göreceğiz bakalım.

olmadık işler peşinde dedi ki...

BİRBEN,
ben köpeğe takılıyorum valla. inşalla iyi bakıyodur, eziyet etmiyodur hayvana diye...

MAGİSSA,
bi de nadiren husky:) erkeglig göstergesi o köpekler gerçekten de... köpeğini kapan arsanın kenarında buluşuyo :D))

RRH,
oo sen bi de öğretmensin. ne hikayeler vardır sende kimbilir?? :)

alis dedi ki...

Apaçiler işte. Geçen günkü taksi çizimindekinden.

Red Riding Hood dedi ki...

:-) Ondan diyorum ya zaten :)Okulda kurtlar vadisi oynayanlar, behlül ve bihter olanlar at eşek kedi köpek gibi davrananlar ve binlerce daha ilginci var başımda :DŞu bloğu düzene sokayım anlatırım birgün.Hala mailini göndermemişsin blog açarken kullandığın ? Arada kaynama aman,unutmayayım ! Bugün ilk defa ,nternete yarım saatten fazla geçebildim. :)

Burcu dedi ki...

yeni nesil işte yaptıklarını anlamak mümkün mü acaba bu özenti hallerini. bu arada kilolar gidiyor ne güzel darısı başıma

Adsız dedi ki...

Kilolar gitsin, incecik, citi piti bir Oip gelsin. Yihhuuu!! Ben de vericem, kilo yani..
Ben Sivasli bir izleyicin olmakla beraber, yakin bir arkadasimin, uzun zaman ayri kaldiktan sonraki Sivas izlenimi geldi aklima yazini okuyunca. Ilk cumlesi soyleydi" Ayy Sivas baya modernlesmis, yasli basli, basortulu teyzeleri sus kopegi gezdirirken gordum" :))) Yani modernlesmemizin kopek gezdirmekle orantili oldugunu dusunen baska arkadaslarda var:)) Hemen birer kopek kapip Umraniye'de bulusalim:P SUMEYYE

Açalya dedi ki...

Gozlemek ve cizmek...ben karikaturculerin cok iyi gozlemci olduklarini dusunuyorum. Herseyi birkac cizgide anlatabilmek buyuk yetenek. Master`ina da ugrayayim, tebrik edeyim.

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

AY LAF YU OİP im.çizimler harika.Açalya bekliyorum.:))

cilek dedi ki...

Sevgili OİP,Tefal buluşmasında berabermişiz.Sonra sen yazınca keşke tanışsaydık dedim ama belki bundan sonraki buluşmalarda olur belki de.
Biliyormusun geçenlerde Ebru Şallı ile tanıştım..Onun programının kamera arkasındaydım.Çok çalışkan reklam arasında başka programın editörlüğünü yapacak kadar.
Konuştuk biraz ,çok da sıcak ve samimi buldum.Sahte duran hiçbir şey yoktu sade ve yalın buldum ve çok da sevdim .
Çalışkanlığını bir kez daha takdir ettim.
Program sırasında yaptığı kurabiyeleri tahmin etmediğim kadar lezzetli buldum.
İzlenimlerimi seninle de paylaşmak istedim.
.Belki o güne ait kamera arkası fotografları eklerim bloga bir ara.
Çok öpüyorum seni.
Kilo vermeye devam.

Açalya dedi ki...

ne ucundanı, doğrudan iltifat yahu! ;o)

olmadık işler peşinde dedi ki...

tenk yu beybi:)))

öykününannesi dedi ki...

aaaa senin yüzünden ebru şallıya kıl olmuştum. bundan sonra sana güvenmicem.hıh :/
eheheee öpüyorum ikinizide.çilek en sevdiğim meyvee :)
oipcim, 59 çokda bişey diilmiş bee..

olmadık işler peşinde dedi ki...

TUĞÇE,
aaa ne kıl oluyosun ne dedim ki? :p
bu arada tam karabatak oldun sen ha!:)