Sayfalar

14 Nisan 2010 Çarşamba

Pembe Kimlik

Saray Halı'nın reklamı dönüyor ekranlarda. Bi kampanya yapmışlar. Adam fonda "Hanımlar!! Pembe kimliğinizle gelin, ikinci halıyı bedavaya götürün" gibi şeyler söylüyor.

Kadın kalkıp gitse olmuyor. İlla "pembe" kimliğini de gösterecek. Bir Saray halı mağazasına gidip,
"Ulan geldim işte, basbayağı kadınım ben ne kimliği soruyosun daha" demek geliyor içimden.

Ardından ne var ha? Jinekolojik muayene mi?

- "Ne bilelim o kimliğin size ait olduğunu, ispatlayın bakalım kadın olduğunuzu" derse ya adam bana.
- Açın bakıcaz hakkaten kadın mısın değil misin? (Faruk Peker dışavurumu)
+ Gadınım ağabey, etme eyleme!!
- İnanmıyom, aç!!
+ Halı alıp gidicem şerefsiz! Göstermiyorum kimlik mimlik!! Gerekirse iki katını ödüycem. (Çocuklu, fakir, dul ve onurlu Türkan Şoray tribi)

Kampanya gibi....

tipnot: Bu postu sempozyumda stanttan yazdım. Tanış bi görevli gelip "OİP hanım çay kahve bir şey göndereyim, çalışırken içersiniz" dedi pek kibarca. Kimbilir nasıl bi ciddiyetle gömüldüysem:))

37 yorum:

Ozgur dedi ki...

Bi kere renk tam pembe değil, uymamış diyor ve sıfır veriyoruz:P

kuzunun annesi dedi ki...

:)))

Leylak Dalı dedi ki...

Ahan da gıcık olduğum reklamsı ve kampanyamsı. Yahu pembe kimlikten kastın ne, kadınlara indirimse kör müsün? Yoksam kimlik fotokopisi koleksiyonu mu yapacan. Al kafana çal halını, göstertmiyom kimlik mimlik:))

Magissa dedi ki...

Zaten Seda Sayan ne methetse ben ondan sogurum, o yuzden bu halilar da tiksinic oldugundan kimligimin uyup uymadigini dusunmedim bile.

Magissa dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
nohut oda dedi ki...

harbıden sacma bır kampanya ımış ılk kez duydum sende şımdı:))

a.y. dedi ki...

Oip niye blog ödüllerine aday değilsin ya sana oy vermek istiyorum ya :))

Müge kızın annesi dedi ki...

ben de akşam bunu tartıştım ne saçma bi reklam hangi akıllar hangi kafalar yazıyor bu reklamları firmalar nasıl onaylayıp para ödeyip yayınlayabiliyor
pembe kimlik vay anasını yav ne günlere kaldık

olmadık işler peşinde dedi ki...

ÖZGÜR,
benim de tüm sinirim pembeden kanaklı :o

KUZUNUN ANNESİ :))

LEYLAK DALI :) hah bin yaşa!!:)

MAGİSSA,
ayy ikisne de evet!! binlerce evet:) tebrikler polaris, terlikler polaris!!:D)

NOHUT ODA,
bi şekilde kampanyaya da hizmet etmiş olduk böylece:) Ama o halılar hiç tipim değil:(

A Yeee!
Ayy bende bilmiyorum?!!? o kadar da dedilerdi:( Ödülü almış kabul ettim ben kendimi şindi:)

Benden Bizden dedi ki...

Kimligi olmayan kadinlari nufusa gecirtmek icin tesviktir belki, gizli kampanya var yani altinda bence :PP

Mide bulandirici!!

Damla dedi ki...

Yeşil kart gibi yani, hani hastanelerde bedava oluyor ya.

betül dedi ki...

gercekten varmiymis böyle bir kampanya cok ilginc hatta sacmalik derecesinde ilginc...

olmadık işler peşinde dedi ki...

MÜGE'NİN ANNESİ
yani kaçırdığımız bi incelik varsa sevinicem:) daha çıkıp yazan olmadı, bekliyorum ben de.

BENDEN BİZDEN,
Haaaa! çok amaçlı bi kampanya diyosun?!!? :)

DAMLA,
güzel benzetme;)

BETÜL,
garip ama gerçekten var:)

zühra dedi ki...

Süper bir konu . Reklamlarda gördüğümde ne saçma demiştim ama reklam amacına uyuyor. Akıllarda kaldı bakın. Anneler günü nedeniyle yaptılar ama böyle bir saçmalık düşünülemez yani...

Ayşe dedi ki...

ayrica neden sadece kadinlar? Erkekler hali alamaz mi? Evi illa kadin mi doser? Bu gender socialization degil de nedir?

Açalya dedi ki...

Yorumlari okurken aklimdan geciyordu, bu nasil bir cins ayrimciligi? erkeklere niye bedava hali yok? Burda olsa biri cikar dava ederdi diye dusunurken, dank! Ayşe yazmış zaten benim yazacağımı...
Bir de Özgür de belirtmiş zaten, neden bu kimliklere pembe deniyor ki? basbayağı turuncu yahu!

Kötüymüş gerçekten...talihsiz olmuş, ama eminim birçok kadın halı mağazalarına koşuyor

Açalya dedi ki...

ay göndere basmışım, "koşuyordur şimdi" diye bitirecektim.

Calanon dedi ki...

Evet, blog odulleri ile ilgili bir email gelmis bugun, hemen aklima sen geldin, benim oyum sana :)

Ayşe dedi ki...

ayrica neden kimlikler mavi ve pembe (pardon turuncu) olmalidir? Kadin/erkek ibaresi koyup da krem rengi olsa olmaz mi?

Açalya dedi ki...

Benim de bu sabah duşta düştü aklıma. Blog ödüllerine katılsa ya oip, verelim oy diye. Ben de katılcam, "en hanım hanımcık, tatlı dilli ailenizin blogu" dalında. ;o)

Açalya dedi ki...

Ayşe, kimsin sen bacım? baktım blogun yok galiba. Çok sevdim seni.

Ayşe dedi ki...

Acalya, senin son yazina yorum olarak biraktim kimligimi... Sosyoloji doktorasi yapiyorum ben Amherst'te.

olmadık işler peşinde dedi ki...

ZÜHRA,
ama bunun akılda kalmasının markaya bi faydası yok bence... akılsız ve ilkel bir iş malesef:(

AYŞE,
hay eline sağlık. Onan evet. Anneler günü içinmiş ya bu kampanya, bir baba, bir oğul bir eş gidip alamayacak sürpriz olarak bu halılardan.

Bide hep aklımda bak şimdi sana kısmet oldu yazmak. Şu bloglardan acayip sosyal tespitler çıkar di mi. Tez konusu olur zannımca. Ne dersin?? :)))

AÇALYA,
Ay halı kampanyasına kadar, kadın-erkek ayrımcılığına ne dramatik örnekler var.

Orada nasıl kimlikler? Pembe kız mavi erkek muhabbeti yok mu orada? Merak ettim şimdi.

Bi de ödül konusundaki tatlı yorumun için çok sağol. Valla duygulanıyorum bu güzel yorumlara. Sen de o dediğin kategoride birinciliği hak ediyorsun:)p Hahaaa!! Kibar kadın:)

CALANON,
Ahh canımsın ya:) hayali birinci oldum ben. Gönüllerin sultanı oldum:) Nasıl gururlandım bilsen:D)

Açalya dedi ki...

Oip burda bizdeki gibi kimlik olayı yok. Ehliyetin kimlik yerine geçiyor.
Kıçı kırık halı kampanyasına kadar zaten ayrımcılık diz boyu canım ohoo.

Evren dedi ki...

Hehe! Tecrubelerime dayanarak soyluyorum ki muayene isterler. Nasil olmussa olmus, beni asker kacagi olarak tespit etmislerdi (sanirim adim Evren soyadim Bay oldugu icin) nufusa bagli oldugum koye gidip teslim olsun cagrisi yapmislar. Once ciddiye almamistik ama vize vermedikleri zaman anladik ki ciddiler. Pembe nufus cuzdanimiz var dedik, biz anlamayiz ispatlasin dediler; sonra babam araya tanidik sokup halletti de oyle kurtardim muayeneden. O yuzden aman dikkat et OIP derim ben ;)

olmadık işler peşinde dedi ki...

AÇALYA,
e ehliyeti olmayan ne yapıyor o vakit?

EVREN,
İlahi gülim mi, ağlim mi bilemedim :))) Tam Aziz Nesin'lik bir hikaye. Haha:))) şaka yapalım derken gerçek oldu bak şimdi. Ay Allah korusun:o

Açalya dedi ki...

oip evet 16 yaşından küçüklere (ehliyet yaşı 16 burda) her eyaletin çıkarttığı bir kimlik kartı var, tabi eğer istersen, mecbur da değil. Sosyal güvenlik numaranı ve doğum belgeni, adres bilgilerini veriyorsun bir tane kartın oluyor. Ama yurtdışına seyahat eden bir aile isen mutlaka çocuğunun bir pasaportu olacağına göre o da kimlik yerine geçiyor ama yanında taşımana gerek yok.
Burda da tek tip bir kimlik sistemine geçmek için tartışmalar var 2001 senesinden beri. Her seçimde dile geliyor ama pek de rağbet görmüyor. Kişisel bilgilerin güvenliği falan diye millet itiraz ediyor. Ama bu son yıllarda daha çok dile geliyor, sanırım yakındır burada da tek tip bir kimlik kartı, ehliyet yerine.

Kremali'nin annesi dedi ki...

Ahahah, Turk halicilik sektorune buradan sesleniyor, babalar gunu icin yolluk, 23 Nisan icin kilim kampanyasi oneriyorum :D Yok mu artiran ?

OIPcim Acalya'ya sordugun sorunun muzdaribiyim ben. Kuzey Amerika'da yasayan ehliyetsiz ama onurlu bir T.C. vatandasi olarak bazen cok zorlaniyorum kimlik sorduklarinda. Allah'tan resimli ogrenci kimligim var. Gerektiginde resimsiz bir iki vesikayla daha kombinleyip kimligimi ispat edebiliyorum. Binanaleyh, pembe/turuncu kimliklerinizin kiymetini bilin bakiyim :)

Calanon dedi ki...

Arada yorumlarda gecen Amerika'daki kimlik muhabbeti icin bir ek benden;
30 yasina kadar araba kullanmamis dolayisiyla ehliyeti ancak o zaman almis oldugumdan biliyorum, normalde ehliyet kimlik yerine geicyor ama ehliyetiniz yoksa normal kimliginizi yine DMV'ye basvurarak aliyorsunuz, yani ehliyetsizlere de kimlik var. Normalde sokakta polis tarafindan durdurulup sorulma vs gibi bir durum olmasa da bazi yerlerde kredi karti kullandiginizda sorulabiliyor, onun icin lazim.

Açalya dedi ki...

DMV= Department of Motor Vehicles diyelim de tam olsun bari ;o)

olmadık işler peşinde dedi ki...

AÇALYA,
nereden nereye geldi konu, bilgilenmiş de olduk bu sayede, sağol:) vatandaşlık numarası sayesinde belki bizde yırtarız bu kimlik meselesinden, kimbilir?

KREMALİ'NİN ANNESİ,
kafam karıştı iyice. hem jenerasyon diyosun hem öğrenci kimliği?!? noliyi, neredeyim ben, sen kimsiniz ve kaç yaşındasınız??

"bebelere pas pas" diyorum ayrıca!!!

CALANON,
bu Amerikalılar arabayla taşıtla bozmuş demek. nüfus idaresi yok mu ayol?

Ashley dedi ki...

EEEEEEEENNN AMA en nefret ettiğim reklamları sıralıyorum :
1 . 118 18
2 . 118 80 - 80 :D
3. MONDİ ( o ne iğrenç bi reklam yaa.Kızım sana mondi alayımmı?İsterim babacım isterim,onun adı mondi tam zamanı şimdi dıtdırı dıttırı :D )
4.Bana bir masal anlat baba
5.bi tek annem olsun bana bişi olmaz .
6.bir günde bebeğinizin kaç lt süt içmesi gerek biliyormusunuz?kaç?tam tamuına 27 litre :D Amünofortisli mama ile bu mümkün :D:D zuhahaha
7.henüz aklıma gelmedi.
4ve5. şıkları neden sevmiyorum , çünkü yetimhanede yada normal hayatta anne babası olmayan çocukların bu reklamlardan ne kadar rahatsızlık duyduğunu biliyorum.Üzülüp o reklam çıkınca ağladıklarınıda.Oyüzden hiç gerek yok.Babası olmayan biri olarak bende o bana bi masal anlat şarkısı ve reklamından nefret ediyorum. Bunlarıda çiziver oip teyze :D Mondi başta olmak üzere kalan diğer saçmalıkları.Varya artık 118 18 den bıktım ve yemin ettim eğer bu numarayı çevirceksem bile inadına hep tek başına 118i çeviricem :D İnat değilmi yapıcam !! :D

Kremali'nin annesi dedi ki...

Tanisalim o zaman muhendis hanim. Bana da beklerim dermisim :DD

Ay yok, kiyamam ben sana; suracikta tanisalim olsun bitsin.

Bendeniz, tahminlerime gore, Kuzey Amerika'daki en yasli Turk doktora ogrencisiyim. Hatta bu alemdeki bebek analarinin da en yaslisi oldugumu tahmin ediyorum. Bebegim ilk okula baslamadan tezimi bitirmeyi umit etmekteyim (Ic ses: Bak hala extension hayali kuruyor, deli mi ne?!)

olmadık işler peşinde dedi ki...

ASHLEY,
güzel tespitle:) 118 reklamları beni de benden aldı, mahvetti yeminle. bitsin diye gözünün içine bakıyorum bu furyanın!!! Anne-Baba konulu tespitine ve itirazına da çok katılşdığımı söylemek isterim...

KREMALİ'NİN ANNESİ :) tanıştığımıza çok sevinmiştim zaten, şimdi katlandı:D)) madem çok ısrar ettin kalkıp geleyim bari:))

**senin blogunu eklemiştim ancak güncellemelerin gözükmüyor. RSS ayarını düzeltmen lazım sanırım**

Kremali'nin annesi dedi ki...

Ne RSS ayari bacim, evde yokum ki guncelleme yapayim :) Kendi blogumda yazmayi birakali bir seneyi gecti. Ikinci bir emre kadar kampusten ve de en fazla ona buna yorum yaziyorum boyle gizli kacak :))

Jenerasyon farki diyordum da inanmiyordun. Eskiden boyle miydi komsuluklar? Insan cit cikmayinca komsusundan alnini pencereye dayar iceride mi sag mi diye bakardi. Ya da ne bileyim posta kutusunda biriken mektuplardan filan anlardi bir gariplik oldugunu. Yeni jenerasyon ise, "aman komsu RSS ayarin bozuk galiba" diyor en fazla :D

Saka bir yana, valla benim de isime geliyor misafir agirlamaktan cok misafir olmak. Seviyorum seni okumayi, bikana kadar devam...

Ayşegül dedi ki...

O kimlik pembe değil. Turuncu. Güneşin rengi.. Bayanların sıcak rengi.

olmadık işler peşinde dedi ki...

KREMALİ'NİN ANNESİ,
blog komşuluğu RSS'den google readerdan oluyor anca... geç gördüm yorumunu, kusura kalma kardeş:)

AYŞEGÜL,
evek:))