Sayfalar

15 Nisan 2010 Perşembe

Sizce bu ayaklar kimin???

O şık topuklu ayakkabılar, son moda tayt ve kırmızı trençkot ile çok trendy gözüküyor değil mi?

Bu etekle de çok şık durmuş!

Bakın bakalım kimmiş bu?
Tomkat'in kızı Suri.
Suri sadece 3 yaşında ve dünyanın en çok fotoğraflanan çocuğu oluyor kendileri.

O minicik ayaklarda topuklular, geziyor da geziyor.

Bu ne şimdi Allahaşkına?
 Büyümüşte küçülmüş bir çocuk mu, çocuk kadın mı? Ne işi var o ayakkabıların 3 yaşındaki ve büyüme çağındaki bebenin ayağında?

Bırakalım giysin potinlerini, koşup oynasın rahatça.
Aman anneler siz siz olun, lütfen bu korkunç topuklu şeylerden almayın kızlarınıza....

47 yorum:

noranıngemisi dedi ki...

Bu kadının çocugunu barbie bebek zannediyor bence

ipex dedi ki...

bu yaşta "kadın" olmaya mahkum ediyorlar küçücük kızları... şimdi 18 yaşındakiler giyim ve makyajlarıyla benden büyük duruyorlar, benim yaşıma gelince ne yapacaklar çok merak ediyorum! çok hızlı tüketiyoruz her şeyi...

Anne ve Bebisi dedi ki...

Ingiltere'deki Primark magazasi da, 7 yasindakiler icin sungerli bikini yaptigi icin boykoto ugramis. Ailelerden gelen tepkiler sonucunda bikiniler satistan kaldirilmis.

Cocuklari, hatta Suri meselesinde bebekleri, ileriki yasamlarinda nasil bir kimlik bunalimina, depresyona, mutsuzluga suruklediklerinden habersiz sozde! buyukler.

Yazik..

Benden Bizden dedi ki...

Hic 3 yasinda gibi gorunmuyor bu kiz.. Yazik gercekten de..

Magissa dedi ki...

Bu kadarcik cocuga (kendisi ozenip tuttursa bile) kadin ayakkabisi, kiyafeti giydirmenin normal bir insanin isi olduguna inanmam. Ustelik pedofilinin bu kadar yaygin oldugu bir cagda, ikide bir pur makyajli kiz cocuklarini filan da yaristiriyorlar ya, bu da onun gibi birsey - sapikca.

Kiz cocugu olmak ne guzeldir halbuki, bak o son fotodaki elbisesi ne sevimli, altina topuklu yerine normal bir cocuk ayakkabisi giydirseler ne olurmus?

Kucuk kizlar suslenmeye ve annelerinin kiyafetlerine ozeniyorlar tamam da, o ebatta topuklu ayakkabiyi da bulup cocuga almislar ama di mi? Yani uretilmis o. Hele de sungerli cocuk bikinisi hepten manyaklikmis, pes dedim.

elif ada dedi ki...

Benim de bir kızım var. Ve asla büyük konuşmamak gerektiğini de biliyorum ama yazık artık. Üç yaşında böyle giyinmeye başlarsa o ayaklar ne olur. Daha da önemli o ruh ne olur?

Magissa dedi ki...

Bi de ne diycem, topuklu ayakkabi omurga, durus, kas sistemi vs arizalarina yol acmaz mi? Hele de bu kadar kucuk cocukta?

Magissa dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Ozgur dedi ki...

dehsete kapildim.

purki dedi ki...

üyesi olduğu Scientology Tarikat'ının kurallarına göre Suri nasıl isterse öyle giyiniyor.kışın ortasında açık burun topuklu ayakkabı tamamen kendi tercihine bırakılıyor..Topuklularla mahvoluyordur ayakları yavrucağın..bence devlet el koyup koruma altına alsın bu çocuğu..çok yazık..

Bahar dedi ki...

Bu ne yaa, yani bu kadar gözönünde olan insanlar bunlara mı özendirecek çocukları, yazık valla :(

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

onu bu şekilde görmek beni bile üzerken annesi gururmu duyuyordur?

Tibet'in annesi dedi ki...

Bu ne gerçekten böyle yahu! çocuğunu barbi gibi giydirmekle anne olunuyorsa artık!!!

ilknur malcı dedi ki...

inşallah sadece çocukca bir özentidir diyorum ama bende bu çocukcagızla ilgili birkaç şey okumuştum daa çok şımartıldığından ve söz geçirmekte zorlanıldığından bahsediliyordu.Maddi şeyler karşılanırken bir taraftanda manevi yönü beslenmeliydi değil mi?
Topuklu ayakkabılar değilde pamuk prenses taçı takmaya özenmesi bana çok daha normal geliyor.

beste dedi ki...

sadece dehsete kapilan ben degilim icim rahatladi, zavalli kucuk kiz, cocuklari rahat birakin, cocukluklarini rahatca yasayabilsinler! Nasil arzu nesnesi haline gitirebiliyor bunlarin hic akli yok kica surulecek der anneannem!

olmadık işler peşinde dedi ki...

Aklın yolu bir aslında. Gerçekten şaşılacak bir durum. Yazdıklarınızdan öğrendiğime göre tarikat durumları nedeniyle böyle giyinebiliyormuş.

Ama gidip para verip annesi-babası alıyor bu giysileri. Selebriti manyaklığı bu bence. Bu çocuğun büyüdükçe neler yaşayacağını ya da ne olumsuzluklar deneyimleyeceğini hayal bile edemiyorum. Belki Ayşe sosyolog yorumuyla aydınlatır bizi. (okursa tabi bu postu)

Süngerli bikinileri topluca yakmak istedim!!! Çocukları hedef alan bu hastalıklı ticari beyinleri lanetliyorum....

yeliz dedi ki...

tüylerim diken diken

Sen Gelince dedi ki...

ben de ilk gördüğümde şok olmuştum. Erken ergenlik çocukların yedikleri, içtikleri ile mi ilgili sadece yoksa bu tür eğilimler de erken ergenliğe itiyor mu merak ettim??? Ha bir de bu kızın 15 yaşına geldiğinde nasıl bir kimlik bunalımı yaşıyacağını...

senem dedi ki...

Bu fotoğrafları görüp de dehşete kapılmamak imkansız elbette. Gerçi Suri'nin ayakkabıları (en azından şimdilik) uç bir örnek ama etrafımızda da benzer örnek bolca malesef. Çocuk kıyafeti satan mağazalara gidin bakın. Minicik kız çocukları için satılan o allı-pullu, göbeği ve/veya tek omuzu açıkta bırakan kadınsı kıyafetler de beni en az bu topuklu ayakkabılar kadar dehşete düşürüyor. Hele annelerin "e canım çocuk hevesleniyor, ne var bunda" halleri... İlerde kızım böyle şeylere heveslenirse yandık ki ne yandık!!

Birben dedi ki...

http://www.sfgate.com/cgi-bin/blogs/sfmoms/detail?entry_id=43981

Böyle birşey var dünyada.D smartta ne zaman denk gelsem dehşet içinde izlerim.

Damla dedi ki...

Bu bir çocuk istismarı. Üstelik yaşadığı yerde çocuk hakları da vardır. Mahkeme açmıyor mu acaba bu kadına kimse?

sirâr dedi ki...

hoşgeldin berfinim...

kızım kızgınlığım...

bilmiyorduk daha,



"objektif"lerin objektif olmadığını,

ikimize yeter sanıyorduk ikimizin toplamı,

meğer doyurmak çok zormuş

içimizdeki hayvanı...

( y.erdoğan )

*yorumsuzum!...

LaTiFe dedi ki...

yok artık!
yazık çocuğa :(

Hilal dedi ki...

içimi ezdi o topuklar!!!

NzN dedi ki...

Pek afedersiniz ama ben ağız dolusu çüüüüüşşşş ve yuhhhh!!!! demek istiyorum.
Hani Amerika'da ota boka fırlayan sosyal kurumlar nerede?? "Kadıınn kadıın al aklını başına yoksa alırız "çocuğunu" elinden demiyor mu kimseler bunlara?? !!

Burcu dedi ki...

yazık çok yazık!!!

İlknur dedi ki...

Annesinin aciklamasini dinlerseniz kizinin kendi tercihi(!)ymis bu giyim tarzi. Benim de icimden peki anne olarak sen ne ise yariyorsun diye sormak geliyor. Annenin gorevi degil mi cocuguna dogruyu yanlisi ogretmek. Her istedigini yapmak yerine dogruya yonlendirmek. Daha gelismeye calisan kemik ve kas yapisina zarari olacagini anlatmak bu kadar mi zor. Isin komigi o resimlerde yanlis hatirlamiyorsam kizda acik ayakkabilar varken anne de bot ya da kapali bir ayakkabi vardi. Isin enteresani bu kizdan baska cocuklarin da boyle talepleri var ki birileri bu icin ticaretini yapiyor iste.

Yuzunun daha yakin cekimlerinde ben makyaj da gordum yuzunde. o guzel taze cilt daha simdiden kozmetige maruz kaliyor. Gercekten bu kiz cocugu on - yirmi yil sonra ne olacak ben de merak etmekteyim. Yazik hem de cok.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Evet yeşil elbiseli son fotoğrafta dudağında ruj var malesef.... :(

Selen dedi ki...

öfff, rezillik. Bu kadar göz önünde olan insanların bu kadar bilinçsiz olmalarına tahammül edemiyorum. Çocuğun kulağında kocaman sallantılı küpe var ya! Bu çocuk hiç mi atlayıp zıplamaz, o topuklarla bileği burkulmaz, o koca küpe dallara takılıp kulağını yırtmaz ? Bu şekilde dolaşıyorsa ihtiyacı olan aktiviteleri de yapamayıp sağlıksız büyüdüğü gibi, büyüdüğünde tatminsiz, dengesiz biri olmaya mahkum.. Yazık... Inanılmaz..

Ayşe dedi ki...

amanin, blog aleminin sosyologu olmusum, haberim olmamis.
simdi efendim... Valla ben bu kizin annesini cok severdim, aslinda eskiden babasini da severdim ama, gecmise mazi, yenmise tofu.

Bu durum aslinda cocuklarin rol modellerinin ne oldugu, ve onlardan kucuk birer kiz ve buyumus bir kadin olarak ne beklendigi ile ilgili. Malesef dunyada pembe=kiz, mavi=erkek, barbie=kiz, lego=erkek (benim zamanimda bunlar vardi simdi nedir bilmiyorum) gibi sabit fikirler var. Kizimiza mavi giydirmeyelim, lego almayalim vs. gibi... Butun bu stereotipler kadin erkek esitsizligini kamciliyor.
E cocuklar da barbieleri gorerek kadin, actionmanleri gorerek erkek olunacagini dusunuyorlar...

Ama demiyorum ki cocugumuza barbie almayalim- ben herseyi kararinda olmasi kanaatindeyim. Sosyal teorilerde bile 2 uca gittiginiz zaman genelde dunyayi anlatma kabiliyetiniz duser, ortasi hep daha iyidir. Ben mi?- kucukken hem barbielerim vardi hem Legolarim.

neyse, ben susmazsam cok uzayacak bu.
sevgiler.

sümeyye dedi ki...

ben ılk bakısta cocuk ayagı oldugunu bıle ıdrak edemedım kadınsı kıvrımlar :S
yazık yahu!

KUZEY TAN dedi ki...

Yazık oluyor bu masumlara.ben anneyede kızamıyorum Suri yede. Büyük konuşmayayım ama bende belki çocuğum çok istese ona karşı koyamazdım.
Bu sebepten Bu nu üreten bunu çocuk mağazalarında satan, Suri yi özendirenlere kızıyorum.
Düşünüyorum da oğlumla çocuk mağzasına gidiceğim orada uygunsuz bir kıyafet uygun olanın yanında.Israrla onu isterse, Anlatırım, öğretirim ama ne kadar oğlumun göz yaşına, sitemine dayanabil,rim bilemiyorum.
Bence suçlu bunu üreten, satan, pazarlayan.

Calanon dedi ki...

Al benden de o kadar. Cok mu cag disi kaldim acaba, bunlari yanlis buluyorum diye dusunuyordum, ama yalniz degilmisim, sevindim.

Tabi ki butun cocuklar anneleri ve babalari gibi olmak, davranmak istiyorlar, ama herseyde oldugu gibi limitler var hayatta.

Bu cocuk ve ne yazik ki onun gibi buyuyenler eminim ki bir cok sorunla karsi karsiya kalacak bolca.

Cocuk kacirmalarinin, cinsel istismarin, cinayetlerin bol oldugu bir zamanda, ozellikle de bu ulkede o kucucuk kizlari koca kadinlar gibi susleyip pusleyip yarismalara da sokuyorlar ya zorla, canim aciyor gordukce :(

Maalesef cok goruyorum ben etrafimda topuklu ayakkabilarla dolasan minicik kizlari.

füsfüs dedi ki...

daha 3 yaşında ya, inanılmaz, şok oldum desem?

Yelish dedi ki...

Amerikada cocuk reyonlarinda surekli gordugum icin topuklu ayakkabi alismisim heralde.Sadece gormeye alistim ,kizim olsa asla giymeisni istemezdim.sutyenler,topuklu ayakkabilar ..ne ararsaniz var cocuklar icin

Kremali'nin annesi dedi ki...

Cok trajik :(

Ama bu tur sahneleri gormek icin cok uzaga gitmeye ya da celebrity'leri mercek altina almaya da gerek yok. Kendi giymeyecegi / giyemeyecegi seyleri cocuguna giydirip, kendi vermeyecegi / veremeyecegi pozlari verdirip bloglarinda teshir eden Turk annelerini daha fazla hayret ve dehsetle izliyorum ben. Nasil bir celiski ve kimlik bunalimi sergilediklerinin, cocuklarini nasil bir tehlikeye attiklarinin farkinda degiller ne yazik ki.

olmadık işler peşinde dedi ki...

Ne güzel tespitler, nasıl farklı renkler, tecrübeler payaşıyorsunuz bayılıyorum. Sosyolojik boyutu bile konuşuldu ucundan.

Ben iki oğlan annesi olarak kız reyonlarını hiç bilmem. Ve itiraf ediyorum pespembe bir girdap gibi geliyor bana!!

Şimdi Amerika'dan yazanlar "burda hep var görüyoruz" falan diyice çok şaşırdığımı söyleyeyim. Allahtan burada yok öyle şeyler. Yok değil mi?

Ben açıkçası anne-babaları suçlu buluyorum. Biz çocuklara uygun olmadığına inandığımız oyunları, oyuncakları almıyoruz. Anlatıyoruz, açıklıyoruz ve farkında olmasına yardımcı olmasına çalışıyoruz. Çocuğu her an kontrol etmek imkansız. hele büyüdükçe, bağımsızlaştıkça ve evden uzaklaştıkça... Bu nedenle kendini kollaması, kendi için doğru olanı bilmesi öğrenmesi önemli bence. (örnek bilgisayar oyunları, TV programları vb.)

Buradaki olay çok dramatik ve abartılı. İzleyelim ve görelim neler olacağını. çok yazık, çok...

Açalya dedi ki...

Sadece Amerika`da değil bu kandınsı çocuk kıyafetleri olayı. Bundan birkaç sene önce İzmir'de yaşayan ablamın 10 yaşındaki kızı için kıyafet almaya çıkarken strese girdiğini söylediğini hatırlıyorum. Kızı (yeğenim), çocuk reyonundaki topuklu ayakkabılara yada kadın kıyafetlerinin minyatürü halindeki kıyafetlerden aldırmak için ısrar ettiğini ve almayınca da surat yaptığını, arkadaşlarından etkilendiğini anlatıyordu. Arkadaşlarının hepsi hafif topuklu ayakkabılar giyip, kadınımsı ayrıntıları olan kıyafetler ve çantalar taktıklarını anlatmıştı. Şimdi 13 yaşında ve normale dönmüş, artık istemiyormuş, zaten ablam da hiç almadığını söylemişti.
Yani diyeceğim o ki, Suri aslında çok da göz önünde olduğundan böyle, yoksa ben burda da görüyorum bu tip kızlar.
Bir de erkek çocuk kıyafetleri olayı var. Bilmiyorum orda durum nasıl, ama burada örneğin tıpkı büyük erkekler gibi tshirtler, şortlar var çocuklar için ama onlarınki göze batmıyor çünkü rahat, ne ortopedisini ne görünümün, ne de psikolojisii bozuyor oğlanların. Kızlarda durum farklı, pedofillerin ağızlarının suyunu akıtacak düzeyde bu kız kıyafetleri..aman neyse işte çirkin yani.

Gaye dedi ki...

garip, bir terslik var bu durumda. hayranlara örnek olma durumuda söz konusu ayrıca. dedim ya garip ve yazık.

bu arada OİP'ciğim Ebru Şallı ikinci bebeğine hamileymiş :) yorum bekliyoruz bu durumda :)

zühra dedi ki...

ben çok kızamıyorum bu fotoğraflara.. Benimde 4 yaşımda bir kızım var. Sürekli kadıncık olmak istiyor. Makyaj, takılar, çantalar, topuklu ayakkabılar çocuğun istedikleri bunlar. Çocuğunu nazlayan bir anneysen kıramazsın . Ben mesela evde bu şekilde gezmesine ses çıkartmıyorum. Çünkü bunlar geçecek ve keyfini çıkartmaya bakıyorum. Haaa bu annemiz sokakta bu şekilde giydirmiş, ben de bulsam alırmıyım acaba diye düşünüyorum...

IŞIL'ın annesi... dedi ki...

dehşet içinde kaldım.biz mi çok tepki veriyoruz yoksa yukarıdaki yorumlarda sözü edilen sosyal kurumlar çok mu gevşek bilemiyorum.kesinlikle birileri bu çocuğa ve annesine 3 yaşında normal bir bebeğin ne şekil giyinmesi gerektiğini öğretmeli hatta yaptırım uygulamalı.nerde kaldı çocuğunu sadece vejeteryan besledikleri için ailesini hapse atan kurumlar.
bu resimler bana 5-6 yaşlarımdayken anneme ufacık topuğu olan tıkırdayan terlikler için yalvardığımı hatırlattı.80 kuşağı iyi hatırlar o takunya tarzı terlikleri.benim hiç olmadı.sonuç olarak nerdeyse lise bitene kadar (özel günler dışında) topuklu ayakkabı giymedim giydirmezlerdi de.2 yaşındaki kızım iyiki bebek gibi giyiniyor ve masum görünüyor.
anne olmak bu olmamalı...pes diyorum...

ycurl dedi ki...

7-8 ay once epey bir kiyamet kopmustu burada magazin programlarinda bu konu hakkinda. Hatta anne cikip cocuklar icin dans ayakkabilari oldugunu ve bir zarari olmadigini filan savunmustu. Garip kurallari olan bir tarikatin icindeler arti sanirim cocuk ne isterse yapmak zorundalar bulunduklari tarikatin kurallarina gore. Isin icine tarikat, din vs. girince 3 yasinda kiz cocuguna topuklu ayakkabi giydirenle basina ortu ortturen arasinda bir fark goremiyorum ben.

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Burada'da (Kanada) iki haftada bir Suri ile ilgili abukluklar konu oluyor dergilerin kapaklarina. Iki oglum var, kizim olsa da sanirim daha neutral seyleri tercih ederdim. 2-3 yasindaki cocuklarin 20li yaslardaki kisilerin giyecegi seylerin minyaturlerini giymelerini cok garih geliyor..Hele hertaraf birsuru abuk seylerle dolu iken annelerin cocuklarini s*** objeleri gibi ortada gezdirmeleri icler acisi!

kpsseza dedi ki...

gercekten cok tuhaf. cocuğun anneye imrenmesinden öte birşey bu. anneler cocuklarının gelişimi için maksımum caba sarfedip yediği organik olsun, ayakkabısı ortopedik olsun derken bu kadın ne yapmaya calısıyor anlamak zor. kendınce bır lady yetıstırıyor belkı de..

ayrıca...ebru şallı pilates topunun ustunde yapacakmıs ıkıncı dogumunu. duyduk duymadık demeyin :D:D

Yelish dedi ki...

alo alo nerdesiniz oip hanim
hafta sonu geldi , ciceklerini mi ekiyon ?:)

olmadık işler peşinde dedi ki...

GAYE:) sağol valla ilk senden duydum:)) analiz yarın sabah yayında;))

Valla hanımlar, küçükken evde annemin topuklusu, eteği, osu busu takıp takıştırmaya bayılırdım. ama sokaktaki aksiyonum lise yıllarına kadar beklemek zorundaydı. Kurallar böyleydi, bana da uymaktan başka yol yoktu... elbette kız çocuklar merak ediyor süsü püsü ama sokakta bu yaşta bu şekilde dolaşmak... hem de defalarca... tekra ve de tekrar... hiç doğru gelmiyor bana:((

YELİSH,
yes beybi. çok doluydum Cuma'dan beri. yazıciim ilk fırsatta;))

Kremali'nin annesi dedi ki...

Gecenlerde bir sabun reklamina rastgeldim burada. Reklam, en fazla 7-8 yaslarindaki bir kiz cocugunun, kadinlari metalastiran cin.el icerikli guzellik reklamlarina, oyle saskin saskin bakarkenki goruntuleriyle basliyor. Tam icimden, galiba sosyal icerikli bir mesajla devam edecekler, bu kiz cocuklarinin boyle gorsel malzemelerden korunmasi lazim felan diyecekler diye saf saf dusunurken, reklamdaki ses aynen soyle demeye basladi:

Today, the girls are under too much pressure, therefore D... has introduced self-esteem workshops to make them feel beautiful (yani, Gunumuzde kiz cocuklari cok fazla baski altinda. Iste D... bu yuzden onlar icin ozguven gelistirme seminerleri duzenliyor ve kendilerin guzel hissetmelerini sagliyor.

Yuh dedim icimden, baskiyi kuran bizzat siz ve sizin gibiler. Ozelestiri yapmak yerine, ozguven tazeliyoruz diye gunah cikartiyorlar. Ustelik sonucta o gencecik beyinleri daha da vahim bir sekilde manipule etmek pahasina!

Ama belki de haksizlik ediyorumdur kendilerine. Kimbilir belki de tek maksatlari kimseciklerin ozguven = guzellik = D... guzellik urunleri denkleminin disinda kalmamasidir. Yoksa kendileri icin birsey istiyorlarsa namerttirler !