Sayfalar

26 Mayıs 2010 Çarşamba

Neşe Palamutları

Son bir kaç aydır, her hafta üniversitenin birine gidiyoruz ders için. Her gidişte kampüsün içindeki kırtasiyeye uğruyorum. Okulda mimarlık bölümü olduğu için, bu dükkan benim için bir cennet tabi. Böyle büyülenmiş gibi dolaşıyorum içeride, renk renk resim ve çizim malzemelerini inceliyorum, kalemleri deniyorum, çok anlarmış gibi kağıtları, eskiz defterlerini kurcalıyorum ve mutlaka her defasında bi kaç kalemle çıkıyorum oradan...

Dün akşam yeni kalemlerimi denemek üzere hevesle oturdum masaya. Fakat o da ne, çizecek hiçbirşey bulamıyorum. Düşün düşün yok... Sonra çantamdaki minik defterimi açtım ve oraya çiziktirdiğim karalamaları buldum ve başladım çizmeye.
Bu küçükken en sevdiğim hikaye kitabı olan "Parmak Kız"ın baş kahramanı. Kitabı sevmemin en büyük sebebi resimleridir. Kızıl kabarık saçlı parmak kızın ceviz kabuğundan yatağı içinde uyuması bugün bile capcanlı hafızamda...

Bunlarda toplantıda çizdiğim cinler. Baktım da form olarak meşe palamuduna benziyorlar, ben de onlara "Neşe Palamudu" adını vermeye karar verdim. Sanırım bu tipleri geliştirmem mümkün olacak, zira onları çok sevdim... Kalın kaşlarıyla biraz otantik bir havaları var değil mi? Keşke ben de Nihan gibi onlar için bir hikaye düşleyebilsem. Belki de o küçük bir hikaye bulur benim için?

14 yorum:

derya öz dedi ki...

Oyyy parmak kızı ben de çok severdim, aynen yaaa ben de çok iyi hatırlıyorum ceviz kabuğu yatağını:)) "Andersen'den Masallar" mıydı neydi öyle bir kitaptaydı yanlış hatırlamıyorsam:)) Otantik Neşe Palamutlarına da bayıldıımmm:)) "Malatyalı laa bunlarrr" diyesim geldi:)(Malatyalı bir arkadaşımın kaşları aynen böyleydi de:)Mutlaka hikayelendirilmeli, mutlakaaaa:)) sevgilerr...

NzN dedi ki...

Benim ve evde parmak kızım vardı. Benimkinin yatağı kibrit kutusuydu ama :))
Yaa OİP sen dünden beri aldın bizi götürdün eski, güzel, süper sevimli yerlere atıverdin. Kendi adıma mutluyummmm.
Bu Neşe Palamutlarını ben laz uşaklarına benzettim ama :) ahahahaha

LaTiFe dedi ki...

süper çizimler yine! bunların hikaye kahramanı olduklarını hayal ediyorum. muhteşem olur! kesinlikle denemelisin :)

k.i.s.d. dedi ki...

Parmak kız en bi sevdiğim :) Hep ceviz kabuğundan yatağım olsun da üstüme gül yaprağı örteyim isterdim.. rüyalarım keza öyleydi.. Ahhh!

Neşe palamutlarına ise bayıldım, harikasın! Kaşlar muhteşem. Hikaye düşüneyim:)

Kalemlerinin fotoğraflarını da ekler misin? Özellikle uçlarını merak ediyorum.

Öptm.

olmadık işler peşinde dedi ki...

DERYA,
evet Andersen'dendi bu öykü. Küçükken o kadar çok masal kitabım vardı ki, ama bunun yeri ayrıydı.
Demek Malatyalı diyosun :))

NZN,
çok mutlu ve dolu bir çocukluk geçirdiğimden midir nedir bilmem, hala ceplerim çocukluk anılarıyla dolu gezerim. arada bir çıkarıp dağıtıyorum, sizlere, Bora'ya, eşime, dostlarıma...
Malatla Lazlarındanmış demek benim palamutlar?:))

LATİFE,
çok teşekkür ederim. kendimi klonlasam birimiz gelse çalışsa etse, diğerimiz sabahlara kadar çizse boyasa ne güzel olurdu:))

KİSD,
:) düşün düşün!! tatlı tatlı yazarsın şimdi biliyorum:) kalemlerim evde. akşam eklerim söz... sevgiler

buketbukethayaller dedi ki...

ya bak $imdi aklima geldi. kücükken ufak tefek bir $ey oldugum icin bana "bannak giz" diyen bir tanidik vardi. ya bi insana da bu kadar lakap takilmaz ki canim. cik cik cik. travmatik yapiyorlar insani zorla.
palamut, kozalak,kestane hepsi güzel $eyler , di mi?
o senin palamutlar var ya, belki biri ne$eli, biri somurtkan palamut olabilir. ayni durumlarda ikisinin tepkilerini kar$ila$tirarak ,senin o tatli dilinle anlatabilirsin . hadi bi ka$i kafani ,gelir bi $eyler ;-). güzel de olur.

Selen dedi ki...

Nese palamutlarina bayildim. Madem toplantida cizmissin, onlar toplantilarda cani SIKILAN insanlari kurtaran cinler olsunlar. Mesela ben simdi yanimda olduklarini hayal ettim, mutlu oldum, klavyenin, masanin ustunde zipliyorlar. Yarin da benimleler, ona gore. Kimse sulanmasin.

Ayşe dedi ki...

Parmak kizi cok severdim ben... annem ilk anlattiginda cok hosuma gitmisti, peri gibi...

nese palamutlari da cok esprili olmuslar heheheee...

nalan dedi ki...

bu neşe palamutlarının hamamda tellak hallerini düşündüm de bir an!

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

oyyy,canım ya palamutlardaki çizimin süperliğine bak.bunlar şu andan itibaren birer kitap kahramanı.renkler tam zevkime hitap ediyor.vallaha heyecan yaptım.sen ne istersen yaparım ben.gerçekten eğer istersen mailde beraber bir hikaye masal geliştirelim.kahramanlar senin onlar için düşüncelerin hayallerin vardır.beyin fırtınasıyla yazdığımız masalı sen yavaş yavaş,heyecan ve sıkıntı,yük yapmadan parça parça resimlemeye başla.sonra onu bir yayınevine gönderelim.bize mutluluk,anı olsun.hem ne çizsem derdin ortadan kalksın.ben baskıcı olmayayım.istersen 10 günde 1 sayfa çizersin oderece sıkıntı yapma yani.(burada oip rahatlatılmaya çalışılır.ne de olsa kariyerinde emin adımlarla ilerleyen bir iş kadınıdır kendisi)dont panic.

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

unutmuşum,Allahım demek mimarlık ve kırtasiye ikilisi evrende bir araya gelmiş.harikadır orası şimdi.bu bir işaret mi yoksa.

olmadık işler peşinde dedi ki...

BBH,
vallahi de çok merak diyorum seni bannak gız:)) her kelimesinden mutluluk ve enerji saçan gız:))

SELENCİM,
al senin olsun, neşelendirsinler seni, dağıtsınlar sıkıntını:D))

NİHANCIM,
aklımda hiç birşey yok gerçekten.... yani ben öyle çizmiyorum, senin gibi becerikli değilim malesef. öyküsü yok, kurgusu yok, sadece cismi var:) sen düşün bakalım vaktin olursa ben de sana mailde yazarım bunların bende çağrıştırdıklarını:)) ben muzurum biliyorsun, gommik şeyler geliyor aklıma:))

tükkan harika gerçekten de;)

Red Riding Hood dedi ki...

Çok canlı renkler. Çocuklukta yaşanılan unutulmaz anılar böyle oluyor işte. Çok güzel olmuş tüm hatları ile parmak kız ve ''Neşe Palamutları '' :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

RRH,
:)) teşekkürler!

NİHAN,
aslında vakit olsa nasıl da güzel yapılır biliyor musun? ben Quark, freehand ve PS'da biliyorum. Yazar, çizer, baskıya hazırlar bitiririz bi elden... ahh ahh...