Sayfalar

27 Mayıs 2010 Perşembe

OİP'in oyuncakları!

İşten eve gelince, hazır gün ışığı iyiyken sevgili KİSD'in istediği alet-edavat fotoğraflarını çekeyim dedim. Özetle kalemlerimi görmek istemişti. Şimdi bu posta bakıp da "çok olmuş gibi, havalı gibi bide kalemlerini falan koymuş" demeyin. Çakma star tribi değil elbette, sadece benim gibi bu işlerle amatörce ilgilenenlere, el yordamıyla ilerlemeye gayret edenlere faydamız olsun diyedir bu post.

Meğer bu kalemleri Çağan da çok merak edermiş?!?!?
İki rahat vermedi haspa. Ben de onu ekarte edip çekiyorum zannederken bol bol titretmişim kamerayı, idare ediverin artık...
 * * *
Bunlar çizim kalemlerim. Artline ve Faber'in suya dayanıklı, grafik çizim kalemleri... Ben 0.8- 0.1 mm aralığını kullanıyorum. Bir de Stabilo'nun bir iki farklı kalınlıkta kalemi de var. Önce uçlu kalemle çiziyorum, üzerinden bunlarla geçiyor sonra da kurşun kalemleri siliyorum.
 

Bunlar da markerlar. Farklı zamanlarda farklı kırsatiyecilerden aldım.

Bunların bir ucu ince diğer ucu geniş ve kesik.
 

Ve bir çalışma. Galeri Anne'den hatırlarsınız..
 

Hazır malzeme konusuna girmişken, bilenlere, fikri olanlara, ustalara soralım:
Bu malzemeleri en ucuz ve bol seçenekli olarak nerelerden alabiliriz?
Bir de kağıt konusu var. Ben Canson'un bi kaç çeşit kağıdını aldım. Dokulusunu, eskiz bloknotunu falan. Ama bunların hepsi markerleri çok emiyor. Şimdilik 90 gr 1. hamur A4'e çizip boyuyorum.
Ve gönlünüzden ne tavsiye koparsa?? :)

18 yorum:

jasminny dedi ki...

evet boyayı emmese olmaz.hiç içime sinmez benim de:)
kalınları da genelde pürüzlü ve oluklu,hiç keyif almıyorum..

zeynep dedi ki...

elinizdekiler kadar çok çeşit var m bilmiyorum ama burada çok uygun kırtasiye ürünleri oluyor.

http://www.idealpazar.com/

k.i.s.d. dedi ki...

OİPcim bu tarz ürünlerin merkezi Cağaloğlu. Sevgili eşim de çok sever kırtasiye malzemelerini. Kendisi şube müdürü titrini aldığı gün gidiğ Cağaloğlundaki bir kırtasiyeden süet şömen takımı ve binlerce kalemden oluşan bir çuvala 200 TL civarı bi meblağ verip musmutlu dönmüştür eve.

Canson kağıtlarını ben suluboya için kullanıyorum. Gramajı arttıkça emiciliği artar bunların. Amaca yönelik olarak sana düşük gramlıları daha uygun olur. Çünkü maksat fazla emici olmak bunlarda. Emici oldukça suluboyada katman katman boyamak kolaylaşıyor. Bi de Canson kağıtlar -yanlış hatırlamıyor isem- pamuk lifinden yapıldığı için diğer suluboya vs kağıtlarına nazaran daha çok su emiyor.

Schollerin düşük gramajlı, yine dokulu-dokusuz resim defterleri var. Hem kağıt kalitesi iyi, hem de dediğin kadar çok emmez mürekkebi. Onları deneyebilirsin.

Kalemlerini gösterdiğin için teşekkür ederim :)Hepsini sevdim uzaktan. Sahi sen de oyuncaklarını döküp sevenlerden misin?

Sevgiler.

olmadık işler peşinde dedi ki...

JASMİNY,
evet pürüz benim işime de gelmiyor. vardır illaki buna uygun kağıt ama ben bulamadım henüz.

ZEYNEP,
çok teşekkürler, ilk iş verdiğin linke dalacağım:)

KİSD,
Cağaloğlu di mi?? Bana da nasıl ters bi bilsen. Eni konu iş edinip gitmem lazım:( Kadıköy'de olsa mesela daha kolay olurdu.
Eşinin harekete bayıldım:)) ben de kırtasiye delisiyim:)
Oyuncaklarımı dökü saçıp, kurcalamayı ve hatta seyretmeyi çok seviyorum evet:D))

kara kitap dedi ki...

çok güzelleeeer... :))) ağzımın suları aktı.benim de rengarenk kalemlerim var,maalesef ben senin gibi yetenkli olmadığım için işyerinde çalışırken birşeylerin altını çizmek için kullanıyorum.

geçen gün yine bir poşet dolusu renkli kalem ve defter aldım.bazen keşke öğretmen olsaydım diyorum.en azından kullanmak için daha çok imkanım olurdu.

ben sadece ağaç falan çizebiliyorum. nerde neşe palamudu ya da parmak kız çizmek nerde ben.ama renk sapığıyım özellikle kuru kalem seviyorum ben.

derya öz dedi ki...

oyyy ben o tontik eli yerim yaaaaa:)) Liseye kadar aldığım resim yarışması birinciliklerim, lisede o "mikemmel ötesi derecede gıcık, kendisine resim hocası değil, ressam denmesinden hoşlanan, kompleksli" hocam sayesinde hiçbiirrrr işe yaramadı:)) kendisi resim becerilerimizi geliştirmemize köstek olan yegane isimdir:) Üni.de de teknik resimde sürekli rögar ve arıtma havuzu çizmekten de gına gelmişti:))) şimdi böyle senin çizdiklerine, kalemlerine, renklere bakıyorum da içim gidiyorr:))) bayılıyorum... sevgiler.

Aslı Cin dedi ki...

Merhaba, arkadaşım ne zamandır sizin blogdan bahsediyordu, girdim ve daha önce girmediğime hayıflandım, hemen tvite de ekliyorum :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

KARA KİTAP,
bazen kullanmasan bile sahip olmak, ellemek bakmak bile mutluluk verir böyle şeyleri. rengarenk kalemler herkesi mutlu eder bence:)

DERYA,
bende senin gibiydim. okul hayatı boyunca çok ciddiye aldığım bir işti resim. üniversitede teknik resim ve karikatür devam etti. sonra epey bi boşladım, derken bloga bi kaç çizim koydum sonra insanlar gaza getirdi falan... madem yeteneklisin dene:)) inan çok keyif verici!

ASLI,
merhaba ve hoş geldin o zaman:))

Yazmak iyidir... dedi ki...

Şöller :)

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

canım ben senin çizim ve boyama tekniğin için Bristol Kartonu denen malzemeyi öneririm.hatta ukalalık gibi algılama ama çalışma stilini göz önüne alınca onu uygun görüyorum.normal bildiğimiz kartonun boyutlarında satılır.bir yüzü parlak,diğer yüzü mattır.her iki yüze de çalışabilirsin.parlak kısımda dikkat etmen gerekir markerlar ve keçeler yani senin sevdiğin malzeme gurubu geç kuruduğundan çalışmanın uzun süre güvenli tatlı gamzeli ellerden uzak tutulması gerekir.öpüldün.

Red Riding Hood dedi ki...

Ne güzel kalemler,markerlar bunlar böyle. Ashley Almanya'dan dönerken getirmişti benzerlerini ve bittikten sonra alamadık bu zamana kadar bir türlü. Ashley'de çizim yapıyor ama henüz amateur olduğundan büyük boy resim defteri ,normal marker , bi kaç farklı stabilo ,fineart gibi malzemeler kullanıyor. Kağıt dersen en güzeli ve kalitelisi ''SCNHEİDER'' derim. 3 yıl önce 100 lü paket 60-70 Euro civarındaydı ama onlardanda eser bırakmadı Ashley. Mimarların çizimleri için tercih ettikleri kağıtların başında geliyor Almanya'da.
ps:Çağan o uzanan elini varyaaaa! :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

YAZMAK İYİDİR,
teşekkürler :))

NİHAN,
sağol:) bristolü biliyorum. iş yerinde var bi miktar, yarın denerim hemen. ancak minik ellere kadar ben duramam ki ellemden?!!? off çok sabırsızım ben çook... çizim yaptığımda görsen, kesin kıl olursun:))

RRH,
tavsiye için teşekkürler:)
valla ben de fotokopi kağıdına çiziyorum:) canım ashley, cıvıl cıvıl bayılıyorum. grafitileri, legoları herşeyi çok güzel:)) ne iyi bir annesin sen...

Meral Erdoğan dedi ki...

oipcim ben gec kalmisim biraz... canson suluboya icin ideal. scholler markorler icin daha uygun. ufuk "bir defter buldum sahane" diye heyecanla aradi. ustune bunu okuyunca yazmak istedim... bi bakicam, derdine devaysa alir sana da hemen yollarim :)

o ne guzel bir el :) kardesimin ellerini operdim uyurken. simdi onu hatirlatti bana...

olmadık işler peşinde dedi ki...

MERAL,
ah çok teşekkürler, nasıl da incesin:)) adını yazsan yeter, ben arar bulurum:)

ben de nette ararken şunu buldum: COPİC diye bir markanın marker defteri ve bir de kağıdı.. http://www.copicturkiye.com/pad.html
A4 boyutu 15 TL imiş.
scholleri de alıp deneyeyim bir.

Adsız dedi ki...

selam,
bu tür malzemeleri en uygun fiyata cağaloğlu'nda hakikat kırtasiyeden alabilirsin.

damgalı şöhler marker için iyi ama bir de levis teknik kağıdını denemeni önereceğim. teknik kağıtlarının dokusu dar olduğu için boyalar üzerinde yayılma yapmıyor, olduğu yerde kalıyor.

bir de su bazlı keçeli kalemleri deneyebilirsin. marker gibi kalemin iki ucuda kullanabiliyor ancak uçlarından biri suluboya fırçası gibi esnek bu yüzden kullanması çok rahat ve hızlı ve yavaş kullanıma göre farklı efektler de yaratabiliyorsun.

olmadık işler peşinde dedi ki...

ADSIZ,
:D)) nasıl teşekkür etsem, ne desem?? tam da aradığım özellik bu evet. dar dokulu ve boyayı yaymayan kağıt. bugün çıkabilirsem *umut* bakacağım şu Levis'e. o dediğin kalemden görmüştüm evet ama bilememiştim nasıl kullanılır diye.
çok teşekkürler adsız kahraman:)

cikolatalisufle dedi ki...

Daha once soruldu mu bilmiyorum tekrar cevaplamak zorundaysaniz kusura bakmayin lutfen. Cizimlerinizi bilgisayara nasil aktariyorsunuz?

OiP dedi ki...

cevaplarım cevaplarım derken unuttum çok pardon. masaüstü scanner (tarayıcı) kullanıyorum.
sevgiler