Sayfalar

18 Mayıs 2010 Salı

Sabah depreşmesi:)





Bora'nın Çanakkale yolunda attığı şu mesaj, boğazımı düğüm düğüm etmişti. Bu çocuklar yok mu bu çocuklar... Her günleri ayrı bir güzel, ayrı bir özel biz anne babalar için.

Daha dün tostopalak bir küçük adamdı. Bebekliğine ilişkin her ayrıntı capcanlı aklımda. Dün gibi! 
Farkettim ki daha önce hiç Boracığımın bebeklik fotoğrafını koymamışım bloga.. Bu fotoğraf ilk anneler gününden:) görüldüğü gibi doğuştan yana taralı saçları oğlumun:)

"Nereden estirdi?" diyeceksiniz...
Geçen hafta babasıyla birlikte okula davetliydik. Bora'nın portfolyo(!) sunumunu izlemeye :) Sınıfa girdik, bizim için hazırlanmış (küçük masa ve sandalyeli) dinleyici köşesine yerleştik. Kürsüye çıktı ve öğretmeninin moderatörlüğünde başladı anlatmaya  bizim oğlan. Yıl içerisinde Türkçe ve Fen Bilgisi derslerinden öğrendiği konularla ilgiliydi sunumu.

Böyle adam adam anlattı bi güzel. "Vay" dedik babasıyla, "Bu bizim Bora mı?"

Çıkışta bahçede dondurma molası verdik. "Gençler" ayrı "takıldı"...

Biz babayla birlikte büyüdük sayılır. Onun için ne kendimizin ne de birbirimizin büyüdüğünün farkına varamadık:) Çocukların büyüdüğünü görünce farkediyoruz zamanın "epey" bi geçtiğini. O nedenle de sık sık şaşırıyoruz.

Dün bir arkadaşım Bora'nın şu fotoğrafını görünce "senin bu kadar çocuğun olduğuna inanmak zor" dedi. Valla ben de inanamıyorum :)


Bazı blog dostlarım ikinci çocuk fikriyle flört ediyorlar. Bakın burda bir daha söylüyorum. Eğer birazcık olsun aklınızda varsa bu fikir, vakit kaybetmeyin, çocuklarınıza da vakit kaybettirmeyin...

Ben hiç kolay koşullarda büyütmedim çocuklarımı. Hep çalıştım, büyüklerimizden neredeyse hiç destek almadık, alamadık... Aynı şehirde yaşamıyoruz çünkü. Çok zorlandığımız ve yorulduğumuz günlerimiz de oldu, ama hiç umutsuz olmadım. Sağlıklı çocuklara sahip olmanın büyük bir lütuf olduğunu bilerek, en zor aşama olan o ilk yılların hızlıca geçeceğini kabul ederek, çocuk büyütmenin kolay bir şey olmadığını kabul ederek motive ettik kendimizi. Şimdi bakıyorum da ne iyi yapmışız:) Onları böyle birlikte görmek nasıl gururlandırıyor nasıl içimi rahatlatıyor bilemezsiniz.
Ömür boyu birbirinize yaslanın ve hep birlikte yürüyün yavrularım.

37 yorum:

Selen dedi ki...

:) ah be OIP, aglatacaksin neredeyse beni... Cok tatlilar, cok guzeller, masallah onlara, aferim Bora Abi'ye.

Ikinci cocuk konusunda sana gonulden katiliyorum. Beklememeli, en kisa zamanda yapmali, iki kardesin arasindaki iliskiyi gozlemlemek dunyanin en buyuk mutlulugu.

kirazsevdasi dedi ki...

aman OİP yaa, sabah sabah, yok yok bisi kacti, aglamiyorum!

Adsız dedi ki...

aman OİP yaa, sabah sabah, yok yok bisi kacti, aglamiyorum!
kiraz

Hilal dedi ki...

son fotoyu tek başına bile yayınlasan yeterdi beni duygulandırmaya. kardeş çok önemli bence de.. sevgiler

FADİŞ dedi ki...

Amin. Sağlık ve mutlulukla, omuz omuza büyüsünler inşallah.

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

içim sızladı
ben ve kociş çok korkağız galiba :(
maşallah oğluşlara nazar değmesin

Benden Bizden dedi ki...

Ben de cok duygulandim sabah sabah.. Allah her isteyene boyle guzel huylu evlatlar versin..

banu dedi ki...

OIP, son kare gerçekten gurur duyulacak bir an :) maşallah hepinize

nalan dedi ki...

küçük böcük kopya yeminle.
sıpaya bak gece yarısını geçmiş, uyanık yoldayız diye mesaj atıyo. gayet net, ama merak etme diye de temkinli.
sıpa !

Magissa dedi ki...

Ikisine de kocaman masallah. :)

Ozgur dedi ki...

Ne kadar güzelsiniz ailecek:)
Maşallah tü tü tüüü

Pino dedi ki...

Oip'cim, ne güzel yazmışsınn.. ben de 2 oğluş annesi olarak her kelimesinde kendimi buldum. Biz de de çalışan anne baba olarak aralarında 1 yaş olan 2 tosbağayı büyütmek hiç kolay olmadı. ama şimdi bakıyorum da birbirlerine arkadaş olarak hiç sıkılmadan büyüyorlar :) Hatta yazdığın gibi biz birlikte büyüyoruz:)
Umarım benim de tosbağaları okul gezisine yollayacağım günler çabucak gelir hi hi:)
Kucaklayıp öptüm seni ,
sevgilerrr :D

lezzetlisomunlar dedi ki...

Arkadaşım,sizi gönülden tebrik ediyorum.Ben ikinciye asla cesaret edemedim,edebilene şapka çıkarıyorum sadece..Gerçi benimki asla istemedi,kardeş fikrine hep karşı çıkarak bizi bu konuda destekledi sağolsun da..Yapabilseymişiz iyi olurmuş tabii..Şimdi 3 tane kankası var,krdeşten yakınlar,bir de cankuş kuzeni..Birbirlerine yetiyorlar çok şükür..Allah bağışlasın hepimizinkini..

olmadık işler peşinde dedi ki...

SELEN,
sen ne güzel yapmışsın, araları yakın:) bu neye benziyor biliyor musun çocuksuz ailelerin bebekten korkmalarına. bebek bir doğuyor dünya değişiyor, fikirler tepetaklak oluyor. ikinci çocuk da onun benzeri sanki:)

KİRAZ,
ay yazık ya.. :( al şu mendili...

HİLAL,
değil mi? :) çok sağol..

FADİŞ,
Çok teşekkürler...

BAHAR,
korkmayın, korkmayın :))

BENDEN BİZDEN,
amin, inşallah:)

BANU,
çok teşekkürler:)

NALAN,
hem nasıl düşüncelidir bi bilsen:))

MAGİSSA,
:) sağolasın

ÖZGÜR,
:) çok sağol

PİNO,
bak bilmiyordum ikinciyi:) demek bir yaş var aralarında. ne güzel işte, ikiz gibi sanki... Allah sağlık versin, bir şekilde büyüyorlar.. sen de yolcu edeceksin gezilere bigün, çok gurur
veriyor gerçekten:) sevgiler

olmadık işler peşinde dedi ki...

LEZZETLİ SOMUN,
o da güzel bak. yani çok yakın büyüyebileceği, kardeş gibi sevebileceği bir kuzeni olması da harika. bizim de kuzenler çok yakın ama ayrı şehirdeler ne fayda...

Kaymacina dedi ki...

Oip, çok duygulandırdın beni.. allah oğullarının sevgi bağını hiç koparmasın ...

senem dedi ki...

Bora son birkaç haftada daha da mı büyümüş ne? Abi-kardeş, harikalar!!

Shade and Love dedi ki...

Kutlarim sizi . Ben , annemden destek almis olmama ve oglumu yanimda annemle beraber buyutmus olmama ragmen cesaret edemiyorum . Ama ozenmiyor da degilim . Saglikla buyutun cocuklarinizi . Saglikla buyuduklerini , hayat boyu birbirlerine destek olduklarini gorun insallah .
Sevgiler
Hasene

derya öz dedi ki...

OİP, ne kadar gurur dolu bi yazı bu, evet evet, buram buram gurur ve sevgi kokuyor, çok hoşuma gitti, şu anda çocuğum yok ama inşallah en kısa sürede darısı başıma diyorum:))) hele o beraber yürüdükleri foto yok mu, abi-kardeş, çoookkk güzel çookkk.. Allah nazarlardan saklasın, tütütütütü maaşallah..(popo kaşı):P

olmadık işler peşinde dedi ki...

KAYMAÇİNA,
ne güzel temenni, çok teşekkürler:)

SENEM,
bilmem ki, ben hiç anlamıyorum inana:)

HASENE,
valla marifet olduğunudan değil de mümkün olduğunu göstermek, umut vernmek için yazmıştım o kısmı:) mecbur olunca herşeyin altından kalkıyor insan, korkma sende. yeter ki iste:D)) Ço teşekkürler güzel dileklerin için. sevgiler

DERYA,
guru di mi:)) insan bazen gururlanmak istiyor, mütevaziliği bi kenara atıp göğsünü gere gere haykırmak istiyor. bu demek öyle olmuş. varsın olsun. bu sabah böyle hissettim. darısı başına inşallah:) sevgiler

Açalya dedi ki...

Allah sevdiklerine bagislasin bu yakisiklilari, ne iyi etmissin de dogurmussun :o)

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

aaaa,canım benim yaa,ne tatlı yazmışsın.Allah size birarada nice mutlu günler yaşatsın.sağlıklı,huzurlu,mutlu.Nihan teyzeleri öpüyor,sarılıyor canlara..

beste dedi ki...

Ogullarin yerini hicbir sey tutamaz her zaman beraber sahane ve neseli bir hayatlari olsun. Senin gibi ozel bir anneyle cokda zor degil zaten:) Ikinci cocuk; yas 40, varislerden yerimden kalkamiyorum kilo 83, genetik bir problemim varmis bana bir zarari yok ama ikinci defa amniyosentez, tek bobregim anevrizma sonucu yuzde 25 kuculmesi tabiki cok korkutuyor ama oglumu kardessiz birakmayacagim, hep evlat edinmeyi dusunmustum belki bu fikri hayata geciririz!Yani OIP'cim gonlum acik kocaman bir aileyiz biz aslinda:)

olmadık işler peşinde dedi ki...

AÇALYA,
amin! valla iyi etmişiz:)

NİHAN,
hepimize inşallah:)

BESTE,
sen yeryüzüne inmiş bir melek misin Bestecim, doğru söyle bak iyice şüphelenmeye başladım söylim:) öylesi de ayrı güzel be Beste. sizin aileye kim katılsa, ister candan isten yürekten mutlu olur ben biliyorum:)

Cocukla Cocuk dedi ki...

of of nasıl duygulu olmuş sonu, iyi ki 2 çocuk annesiyiz. keşke biraz daha erken anne olsaymışız. Büyüdüğümüze inanamıyoruz biz de, anne aramızda kaç yaş var diyordu dün kızım, ee epey var :)

A-H dedi ki...

ay yine cok duygulandim, zaten hep bir garip okuyorum sizin yazilari gozler bugulu bugulu :)
Allah nazarlardan saklasin cocuklarinizi, onlari gorup yazdiklarinizi okuyunca acaba cok mu gec kaliyoruz cocuk sahibi olmakta dedirdiniz bana...

Ayla dedi ki...

Sonuncu fotoğrafa bayıldım Allah kardeşleri hiç birbirinden ayırmasın, birlikte huzurlu, sağlıklı ve mutlu bir hayatları olur inşallah

Başak Çelik dedi ki...

Bu ne ya, duble çocuklu blogcular, bana da doğurtacaksınız ikinciyi sonunda :)

Hele son cümleden sonra...

Eline sağlık OIP; hep güldürürsün sanıyordum, yine gülümsettin ama gözümden pıtırlar da akmadı değil...

Anne Café dedi ki...

sevgili oip, bu çocuklar senin gibi bir anneye sahip oldukları için, eşin de senin gibi bir kadınla hayatını paylaştığı için çok şanslı. çünkü sen çok incelikli, çok zarif, komik, hayatı, olayları, kendini gereğinden fazla ciddiye almayan olumlu bir insansın. Ya da buradan öyle görünüyorsun bilemem:)) Sevgiler... Sağlık ve huzur dileklerimle.

olmadık işler peşinde dedi ki...

ÇOCUKLA ÇOCUK,
Benim ilki iyi de, ikinci biraz geç oldu:)) demek ki kendimize iyi bakmak şart!
hepimize sağlıklı uzun ömürler inşallah:)

A-H,
geç falan olmaz üzülmeyin. ne zaman hazır hissederseniz o zaman. bunu en iyi siz bilirsiniz:)) sevgiler

AYLA,
çok teşekkürler:))

BAŞAK,
Bence bu da gülümsetecek bişi:) Allah olmayanlara da nasip etsin diyelim:)

HİLAL,
asıl sen nasıl incelikli bir insansın:) okurken utandım ama bir yandan da çok mutlu oldum. beni böyle görmene çok sevindim.
"hayatı, olayları, kendini gereğinden fazla ciddiye almayan olumlu bir insansın" tespitini çok sevdim, hep öyle olmaya çalıştığım için. demek başarmışım.
çok teşekkürler bu övgülere, güzel temennilere,
sevgiler

elfeyp dedi ki...

Tam da bugün konuştuğumuz bir konu..Aslında her an aklımızda olan ve eşimle 'İyi ki yapmışız, ama bu kadarı yeter :)' dediğimiz :)
Bir çocuğa verilebilecek en güzel hediye, her zaman sevgiyle andığı bir kardeş aslında..
Ben de yazdım bununla ilgili..
Bodrum'dan sevgiler...

olmadık işler peşinde dedi ki...

ELFEYP,
:)) ömür boyu iyi anlaşsınlar inşallah. (çok merak ediyorum gelecekte iyi geçinirler mi diye:I )sevgiyle, sağlıkla büyütün:) sevgiler

anneyazar dedi ki...

Ne kadar güzel bir dilek. Amin:)

dağlar kızı dedi ki...

Hep güldürüyordun, ama bu sefer duygulandım çok, ağlayıverdim ben de tutmadım kendimi. İkinciyi yapma fikti kızım henüz 7 aylıkken bile içimde var. Fakat çok zor oldu bebeğim, acaba ikincide de bu kadar şanslı olur muyuz diye korkuyorum. Zor işler bu işler, çok ince işler...

Calanon dedi ki...

Cok guzeller, cok guzelsiniz. Ne guzel yazmissin yine, ne guzel bir annesin sen, ne guzel bir insansin. Cok duygulandim.
Op ikisini de bol bol benim icin.

olmadık işler peşinde dedi ki...

ANNE YAZAR,
:))

DAĞLAR KIZI,
Sen de beni çok duygulandırdın şimdi.. Allah gönlünüze göre versin, hayırlısı olsun inşallah..

CALANON,
bak şimdi. ne tatlı bir dostsun sen de:)) çok sağol, sevdiğin için öyle bence:) öperim bol bol:)

1Boğa1Balık1Akrep dedi ki...

Hep derdim, iyi ki, iyiki ama iyi ki 2. çocuğumu kucağıma almışım diye..bu yazıyı okuyunca bir kere daha doğru yapmışsın dedim kendi kendime..Allah hiçbir anne babayı çocuklarının başından, yanından eksik etmesin..hiç bir çocuğuda anne babasızlıkla şu dünyada imtihan etmesin...