Sayfalar

14 Haziran 2010 Pazartesi

Burun Kıvıran

Tuttuğu çatalın ucundaki sebzeye dudak büküp, burun kıvıran kızla geziyorum iki gündür.

“Niye geziyorsun, kim bu kız derseniz” ilaç torbamın üzerindeki resim bu. Hani bildiğiniz, küçük boy ve hışırdamayan, nispeten kaliteli eczacı poşeti işte.

Bu kıza baktıkça sinirim hopluyor inanın. Fotoğrafçı buna “istemiyormuş, çok tiksiniyormuş gibi yap” falan demiş, bu da böyle büzmüş suratını. Anladığımız kadarıyla, sebze yemeyen çocukları temsil ediyor bu fotoğraf. Sebzeye reaksiyon gösteren veledin suratı böyle bir biçim alıyormuş.

Neymiş, günde 5 porsiyon sebze yemiyormuş, onun için haplıycakmışız çocuğu. Ha haplayınca, bu tokatlık surat düzelecekse ben varım valla.

Bilmem kaç tane sebzenin ekstresine ilave olarak, 12 vitamin ve 3 mineralli bu hapları yutan burun kıvıran kızın anası, nasıl bir yola girdiğinin farkında değil tabi. Kızına, balık yağlı ve C vitaminli iştah şurubundan, antin kuntin çocuk bitki çaylarından ve adını bilmediğimiz türlü saçma takviye hedelerinden alacak daha... Çünkü bi kere mucize formüllü çocuk ek besinlerinin tadına vardı. Artık onu durdurabilene aşkolsun.

Burun kıvıran kız sonunda o iğrenç karışımları, şurupları içmekten tiksinecek ve geç de olsa yola gelecek. “Getirin o tabak dolusu lahanayı, yemeye razıyım” diyecek.

Acıdım lan sana burun kıvıran.
Gir çantama hadi... Daha bir hafta daha birlikteyiz...

19 yorum:

betül dedi ki...

o surattan bizim evde de varda ben kiyamiyorum o cin iskencesine...

kara kitap dedi ki...

ilaç poşetiyle gezen sayın anne geçmiş olsun, televizyonda da çıkıyor bu reklam,kıza dikkat etmedim,ama bana çok saçma gelen birşey iştahı açılsın,kemikleri sağlıklı gelişsin diye durmadan çocuklara vitamin verip durmak.misal benim bıdık peynir yemez,süt içmez,yoğurt eh işte.pratik annesi ne yapar,eline üstüne bol limon sıkılmış marul verir,cebine badem doldurur kalsiyum ihtiyacını tamamlar.

sonuç kısmı süper olmuş.içinde ne olduğunu bilmediği o şurupları içmektense getirin bürüksel lahanasını diyecek bence de.sevmiyorsa niye ısrar edelim ki sevdiği şeyleri yesin.elma seviyorsa elma yesin,havuç seviyorsa havuç,biz küçükken brüksel lahanası mı vardı (çok geniş gördüm kendimi :))) )

kara kitap dedi ki...

benim yorum kısmı yine sapıttı,offff ya boşuna yer işgal ettim kusuruma bakma :((

olmadık işler peşinde dedi ki...

BETÜL,
selam olsun sizin evdeki "burun kıvıran"a

KARA KİTAP,
toparladım merak etme. çok dağıtıyorsun ama bazen ortalığı söyliim:)

en iyisini yapıyorsun tebrik ediyorum seni:)

bilge ve annesi dedi ki...

anne olmanın, endişe manyağı olmakla aynı olduğunu bildikleri için kullanıyorlar işte.Ben de bir gün sebze yer umuduyla yer yer başarısız da olsa girişimlerimi sürdürüyorum. Özellikle yemek yaparken kendisi de yardım ederse bazen yiyebiliyor:) Bu arada geçmiş olsun, acil şifalar diliyorum.

Leylak Dalı dedi ki...

Çocukken yemesin varsın, yaşı kemale erince nasıl yutacak o burun kıvırdığı herşeyi, üstelik yuttuklarının uzayda kapladığı alana katkıda bulunduğunu bile bile.
Ah ah ne yapayım giderek damak zevkim gelişmekte, bamya bile ne güzel şeymiş.
Pişmanım hakim bey, çocukken kıvırdığım her burun için 1 tabak sebze cezası verin bana, yemezsem namerdim:))

Leylak Dalı dedi ki...

Haa, şimdi dikkat ettim ki çocuk çataldaki zepzeye tiskinç bakışlar fırlatıyor ama öne fırlamış iki perçem saçı ağzını açmış, "ham" diye yutacakmış gibi duruyor taa Brüksellerden binbir emekle getirilmiş nadide lahanayı...

Calanon dedi ki...

Amerika'lilarin en sinir oldugum ozelliklerinden biri bu; alinmasi gereken vitamin vs ne ise devamli bir takviye devamli bir hap, surup halindeler, cocuklarini da boyle buyutuyorlar iste. Bravo, sebzemizin, meyvemizin bol oldugu ve bol bol tuketildigi ulkemize de girislerini yapmislar iste!

Kara Kitap'a gonulden katiliyorum. Hicbirimiz cocukken herseyi amanin ne guzelmis diye yemedik, burun kivirdiklarimiz oldu, ama denemeden de bilemezsin. Ne zaman neye burun kivirip neyi bayila bayila yiyecegi belli olmuyor bu bucurlerin.

Bu yasta hapci yapmayalim cocuklarimiz, lutfen :(

Nihan SARI, Illustrations. dedi ki...

bu konuda beni sürekli ikna etmeye çalışan bir arkadaşım var.çocuğuna sürekli vitamin tak.yapıyor.ben vermiyorum,yanlış mı yapıyorum diyordum artık son zamanlarda.aynen katılıyorum özbenliğime döndüm.rahatladım.

ilknur malcı dedi ki...

ahh ahh beni anlatmışsın
o kızda benim tıfıl

olmadık işler peşinde dedi ki...

BİLGE VE ANNESİ,
sağol:)) rahat ol valla. meyve ve sebzelerin tadını bilmeyen bir arkadaşım var, gayet sağlıklı ve fit kendileri.

LEYLAK DALI,
kerevizi 20 yaşımda, patlıcan ve kabak tatlısını 30'umda, baklayı 35'imde yiyip hastası oldum. yeter mi?:))

saç-ham tespiti şahane;)

CALANON,
hakkaten iyi dedin. bidonla satılan vitaminler var değil mi?

NİHAN,
multivitamin kışın hastalıkta falan vermekte fayda var. ama bunca meyve varken devamlı vitaminden medet ummak saçmalık bence de..

İLKNUR,
Allah yardımcın olsun kardeş:(

firdevs dedi ki...

milletcenek fitamin manyaa olduk iyi mi :p

ayrica her kanalda " su ot su hastaliga , bu ot filan hastaliga sifa " diye program yapanlara sinir oluyorum :s yakinda kendimi cayira salacam o olacak !

Ayşe dedi ki...

cocukken yemedigim bircok sebzeyi- yer elmasi, pirasa, karnibahar, pazi- vejeteryan olunca pasa pasa yemeye basladim valla... hala lahanadan hoslanmiyorum, tek sebebi piserken pis kokmasi (aslinda yesilini azicik kavurunca kotu olmuyor o kadar).

Açalya dedi ki...

Ben, besinini almadığını düşündüğüm günlerde, hasta olduğunda ve iştahsız olduğunda veriyorum multivitamin gummy bear'lerinden, kalsiyum ve dha-omega3'ünü de veriyorum. Kafam rahat oluyor, ileride obez, hapçı, bağımlı vs. olacağını da düşünmüyorum.
Ha şu da var ki, iştah açıcı şuruptan medet ummak, "antin kuntin" bitki çayı vermek, demir gibi olsun diye pekmez dayamak falan beni bozar.

Reklama ayrı sinir oldum, kızın saçına ayrı, suratındaki ifadeye ayrı, tabağa "sırf itici olsun diye" doldurulmuş koca koca briksel lahanalarına ayrı sinir oldum o ayrı. O brüksel lahanalarıyla fıstık gibi yemekler yapılır haberi yok mu bunların.

Kaymacina dedi ki...

Bende Açalya gibi iyi yemediği,özellkile hasta olduğu dönemlerde multivitamin veriyorum.Ama bu reklamda sinir bozucu o ayrı :)

yesilerik dedi ki...

bırde soyle bır durum var kı bu burun kıvıran yedıgı vıtamın hapları vs ıle sısecek ve yıllar sonra obez bır ınsan olarak hayatına devam edecek netıcede o dıyetısyen senın bu akapunturcu senın dıye gezmeye devam edecek

derya öz dedi ki...

Ya ben küçükken bizim mahallede saçını birkaç yerinden böyle fıskiye gibi toplamış bi kızceğiz vardı, gıcık olurduk, hatta kardeşimin gıcıklıktan ileri gidip birkaç kez de dövmüşlüğü vardır:)))(*çok ayıp*) ay şimdi aklıma o geldi de sinirim zıpladı:/ bu arada 30 yaşındayım hala pırasa, bakla yemem, ölmedim allaha şükür, hatta maaşallahım bile var:) (keşke olmasa:)) çok da kasmamak lazım onu yemio bunu yemiyo diye, küçükken her b.ku lüp lüp götürüp anneciğime "ay ne kadannn güzel yiyiyo meaaşallah" denmesini sağlayan ben, şimdi de diyorum ki keşke kardeşim gibi "yemiceaaammm" diye debelenseydim de o 34 beden giyerken ben 42 bedenlerde dolaşmasaydım:)))

olmadık işler peşinde dedi ki...

FİRDEVS,
ay o ot işine bende kıl oluyorum ki sorma!

AYŞE,
pişerken fena gerçekten ama yemesi güzel olur be:)

AÇALYA,
çiğ b. lahanasını karşıma koysalar ben de öyle büzerdim dudaamı:)

KAYMAÇİNA,
ara ara vermekte bişi yok zaten. iş edinip hababam debabam yüklenmesi fena...

YEŞİL ERİK,
vah burun kıvıranıma vahh...

DERYA,
çete miydiniz kardeşim ailecek:))
sen ablasın ya ondan büyük bedeninde:)

BBH ! dedi ki...

Bence ben ilerde cocuga zorla sebze yediren bi anne olabilirim :-)
Cilek, bogurtlen,ahududu ya da herhangi rengi, tadi guclu sebzeleri miksere doldurdun mu, icine de bir-iki dal turune gore cig veya cok hafif haslanmis sebze attin mi bence cocuklarin ruhu bile duymaz! Kendime de ayni numarayi yapiyorum, ha ha ha