Sayfalar

28 Haziran 2010 Pazartesi

Tüpgiller

Diş macunu reklamlarındaki aile bırak artık peşimi. Nereye gitsem, hangi banyoya girsem çıkma karşıma. Hayatı sorgulatma bana, moralimi bozma.

Hiç dikkat ettiniz mi, tüpün üzerinden durmaksızın bize gülümseyen o aileye. Bembeyaz dişleriyle ve aralarına aldıkları 4-5 yaşındaki çocuklarıyla ne kadar da mesutlar.
İdeal aile diye buna derim ben. Hepsi bakımlı, pür-ü pak, taralı saçlı falan, sağlıklı, enerjik, bol gülüşlü.... Niyeyse ikinci çocuğu yapanı da yok bunların. (Allah bilir diş macununu S şeklinde sıkabiliyordur evin babası.)

Bi bu ailenin annesine bi de kendime bakıyorum aynada. Hiç alaka göremiyorum, moralim bozuluyor. O kadın eminim birazdan eline parlak yeşil bir elma alıp, HART! diye dişleyecek, adam elinde çiçekle işten dönüp karısına sarılıp, “günün nasıl geçti hayatım” diyecek, çocuk ise sandalyeye çıkıp, tezgahta çikolatalı sos karıştırıyor olacak. Baba çocuğun burnuna bir parmak sos çalacak. Sonra üçü sarılıp gülümseyecek, dişlerini göstere göstere.

- Hayvanlar gibi sağlıklı ve mutluyuz anasını satim. Gelin bu mutluluğu belgelemek için köşedeki fotoğrafçıya gidip poz verelim hanım.
+ Hah hayt! Gidelim bey. Hatta ayağımda beyaz espadrille kırlarda koşasım var benim, çıkışta parka da gidelim. Sebilden, buz gibi su içelim hatta. Nasılsa dişlerimiz de taş gibi, ne hassasiyet var ne tartar.

Bize bunu niye yapıyorsun tüp ailesi? Git kusursuz hayatını gözümüze sokmadan yaşa. Evime banyoma kadar girdin, her sabah ve her akşam sırıtıyorsun bana, niyetin ne ha?

Hayatımız tüpgiller gibi olsun istiyorum sevgili blog izleyicileri.(bu noktada beni ve çocukları sarılmış halde ve fotoşopla beyazlatılmış dişlerle gülerken hayal edin.)

32 diş bembeyaz sırıtarak geçsin günlerimiz/günleriniz. Kalın sağlıcakla..

21 yorum:

Bugday Tanesi dedi ki...

Çok harika bir konu olmuş,ben de hep dikkatle incelerim bu aileyi ve diş macunu reklamları da komik gelir bana hep.Muhteşem dişlerle muhteşem bir gülüş ve o yeşil elmayı sert bir hamleyle ısırış...
Yazını okurken eğlendim.
Ellerine sağlık :)

kara kitap dedi ki...

mutsuzluğum belki de o televizyonlardaki reklamlarda gördüğümüz mükemmel aileler,çok becerikli,ama hep bakımlı anneler gibi olamadığım için olsa gerek.bak beynimde bir lamba yanmasına neden oldun. :))

başbakanımızın ısrarı sonrası bu diş macunu tüpleri de yakında üç çocuklu olabilir. :)

Nihan SARI dedi ki...

oğluşum hasta,şimdi doktordan geliyoruz.4 de sonuçlarımızı almak için yine gideceğiz.somurtup duruyordum.bugün ilk defa güldüm.çok tatlısın.

Haydins dedi ki...

O çocukların dişleride hiç eksik olmaz :)

olmadık işler peşinde dedi ki...

BUĞDAY TANESİ,
:)) yekten klişe işte

KARA KİTAP,
üç çocuklu diş macunu tüpü istiyorum:)

NİHAN,
çok geçmiş olsun. salgın var galiba :(

HAYDİNS,
evet evet, güzel detay:)

anne kaleminden dedi ki...

benim de hep dikkatimi çekmiştir. ama bizde 2 çocuklusu da var :))))

BBH ! dedi ki...

sikintini hic anlamadim ,OIPçigim :-D Cook uzun zamandir boyle tupler gormedigim icin cok garip geldi, nostalcik oldu. Hem de cok garip. hepsinde var mi bu resimler?? cok sinir bozucu, yahu alti ustu bir dis macunu, onu bari kendi haline birakin , di mi? sabah uyaninca,aksam yatmadan benim tombik Turk ailemi gompilekslere sokuyorlar.
--
ama cozum kolaay. ciziyorsun gayet dogal, gayet tipik bir OIP ailesi, yapistiriyorsun dis macununun uzerine! bak sen o zaman neseye! :-D

ycurl dedi ki...

Cok ilginc. Demin alisveris ederken ozellikle dis macunlari reyonuna girip baktim ama Amerika'da satilanlarda boyle bir aile resmi yok. Hos bu Amerikalilar da beyazlatmaya filan o kadar merakli ki televizyonda her boy gosterenin disler bembeyaz ve inci gibi :))

Ayşe dedi ki...

ben de misir gevregi reklamlarina cok sinir olurdum TR'deyken... Anne sabah kalkmis, portakal sulari sıkmış, kahve yapmis, sofra Martha Stewart'in elinden cikmis gibi. Kadin makyajli, gulumsuyor, hic benim sabahki hallerime benzemiyor hatun. Evin babasi sonradan geliyor (eee tabi ataerkil) oturup gazete okuyor. Hem bir suru kahvaltilik hem de corn flakes. O bi kase corn flakes'i yiyince doyuyor be insan... neyse..
oyle iste.

Açalya dedi ki...

Nevin gibi düşündüm. Güzel olmuş.

Yelish dedi ki...

her sabah ve her aksam karsilastigina gore bu siritmayla cok iyi durumdasin OIPcim , bu siritmayi haftada bir gorenler var sevgili memleketimde ! :))

anne müdürü dedi ki...

oipim, ya deterjan reklamlarındaki sol eli alyanslı kadınlara ne diyosun? illa ki evli ve alyanslı kadınlar mı bu deterjanlarla bulaşık yıkıyor bu memlekette?

Şule-Bilge'sMum dedi ki...

bayıldım :D ellerine sağlık

Ayşe dedi ki...

o deterjan reklamini gormedim ama benim baska bi sorum olurdu: kac kadin alyansli bulasik yikar? Yani ben cikarir bi tarafa koyarim. Tasli yuzukleri de zaten evde takmam. :)))

A-H dedi ki...

oip guzel noktaya parmak basmissin yine :) ve ne guzel anlatmissin yine.
ne yazik ki bizim herseyimiz boyle degilmi, gostermelik ve sinir bozucu aslinda. Sanki herkes tipki reklamlardaki, filmlerdeki gibi yasiyor.

olmadık işler peşinde dedi ki...

ANNE KALEMİNDEN,
üç çocuk istiyorum! imza: RTE :)

BBH,
hah bak iyi dedin. düşüneyim ben bu işi:)

YCURL,
Amerikalıların naturel bir alışkanlığı, akımı falan olsa şaşıcam zaten:)

AYŞE,
ya zaten sofrada tereyağ, bal, beyaz peynir varken kim bakar onlara. bi de sahanda yumurta ohh değme:)

AÇALYA, :)

YELİSH,
Amerikada'ysa vah haline diycem ama gülüşlerin en gamzelisi var evinde, hiç ihtiyacın olmaz başkalarına:)

ANNE MD.
aa bak kaçırmışım o detayı?!! çok titiz bizim reklamcılar demek..

ŞBM,
:))

AYŞE,
ben hiç çıkarmam alyansımı, üşenirim ve de unuturum sağda solda :))

A-H,
tabiki öyle yaşıyoruz. ben hatta "çalışan annenin baş yardımcısı Pınar köfte reklamı"ndaki gibi tava taşıyorum çantamda ve sokakta pişire pişire gidiyorum köfteleri eve:))

sirâr dedi ki...

oipcim bi kere ben seni gördüm, kamuoyunu yanlış yonlendirme lutfen, sen bu hanımlardan bilem guzelsin!.. ayrıcaaa, bu idealize edilmiş, kadın,aile figurleri bizi depresyona ittiği kadar motive de ediyor bu bir gerçek. yine de tek tipliliğe hayır, her anlamda. ek not: bazı kıyafetlerde beden sorunca standart derler, ben de buna gıcıgım. kimin standartı kardeşim? kime göre ?

olmadık işler peşinde dedi ki...

SİRAR,
amanın neler diyosun sen öyle!! :)) *kızar, utan, şımar* duyan da bişi sanıcak:D))
standart bana da gelmez, ne o öyle hakkaten?!

Tijen dedi ki...

Ben içinde (ay pardon üzerinde) tüpgil olmayan bi diş macunu kullanıyorum. Memnunum bu alışverişten...

Yelish dedi ki...

yok Amerikadakiler is yeri ve ucak dahil olmak uzere , agizlarina her bisi girdiginde fircaliyorlar nrdeyse Hem burasi benim sevgili memleketim degil,sadece yasadigim ve sevdigim memleket :)) ama sevgilim Turkiye ... ;)

olmadık işler peşinde dedi ki...

TİJEN,
aile boyu, ekonomik boy olanlarda var sadece bunlar zaten

YELİSH,
kar küremeyi ne zaman bırakıcan yelizim?:))