Sayfalar

16 Ağustos 2010 Pazartesi

Annem balkondan bildiriyor

iki tane olsa, bi onu bi bunu yesem keşke:))

İnsanların yaşlarıyla merak katsayıları paralel artıyor bence. Etrafınızdaki yaşlı insanları, emeklileri falan düşünün bir. Uğraşacak meşgale kalmadığından olsa gerek, tüm alıcılarını açıp etraflarında gelişen olaylara odaklanıyorlar. Kendi annemden biliyorum. Sağolsun bütün gün niteliksiz bilgilerle doldurduğu dimağını, akşam iş dönüşü cömertçe bana sunar. Konu komşu hakkında istihbarat soruları sorar. Aldığı yanıtlar kifayetsiz kaldıkça da yorumların dozunu artırıp, senaryolar yazmaya başlar...

Geçen hafta bizdeydiler, mesela şöyle şeyler oldu:

- bu komşu da bi dakika oturmuyor evinde, durmadan bi yerlere gidip geliyor. işi gücü yok mu bunun?
+ yok anne. emekli bu. fellik fellik geziyor böyle.
- şu geçen adam nereli peki?
+ ne biliyim ki ben, hiç aklıma gelip de sormadım...
- karşıdaki kadının oğlu hangi okulda okuyor?
+ ayy bilmiyorum....
- bence kesin karadenizli bu adam. burnundan anladım.
+ ımmph... (bravo)
- bak şu genç kadın çocuğunu hep kucağında gezdiriyor. ne kötü alıştırmışlar yazık.
+ hani??! hankisi!! hıhı...
- adam karadenizli kesin. kızı da aynı buna benzemiş. onun da burnu baya hörmetli. annesi de epey kilolu maşallah...
+ kesin evet... (ohhooo sülaleye sarmaya başladı şimdi de)
- kadının oğlu hangi okulda demiştin?
+ dememiştim..
- ay insan merak edip sormaz mı komşusuna. onlar nereli peki?
+ bak onu da sormadım akıl edip.. sorarım ilk fırsatta...
- karadenizli adamların misafiri geldi heralde... baksana balkon epey kalabalık. tabi bunların sülalesi kalabalık olur.
+ .........(off allam ölmek istiyorum)

Kesin emeklilikte uğraşacak meşgale bulmak lazım, kesin. Hele ki balkonda oturmaya başlarsam biri uyarsın beni.

18 yorum:

k.i.s.d. dedi ki...

Ağğğğhhh, biliyorum bu muhabbeti ben. NE sıkıcı di mi?

nehirineylemleri dedi ki...

Bi de komşulukların hala onların zamanındaki gibi olduğunu sanıyorlar malesef:(

KYBELE F dedi ki...

kardeş miyiz :)

Axius dedi ki...

Ayıpladım seni şimdi OIP'cim. CIk cık cık..Kardeşim deme böyle. Hepimiz yaşlanıcaz.Biz de yüzünü görmediğimiz bloggerlar'la oturup,kalkmıyor muyuz?

OiP dedi ki...

KİSD :) hem nasıl!!

NEHİRİN EYLEMLERİ,
tabi canım. neredeyse aynı komşularla ömür geçirmiş eski insanlar. hem sonra burnumuzu çıkarıp hoş beş edecek vakit mi var bizde??

KYBELE,
evek:)) sonunda açıkladım rahatladım:)

AXİUS,
sen nereliydin hakkaten:))

A-H dedi ki...

ama bu hikaye hep ayni yas civari icin gecerli oldugundan buyuk konusmasak mi ne :)
hani sonucta birgun bizde emekli olacagiz ya o bakimdan oip ;)
op teyzeyi bizim icin ;)

Leylak Dalı dedi ki...

Yav emekli olarak alındım şimdi:)))
Yalnız annen aynı babamın sorularını soruyor OİP'cim. Eşimin unuttuğu, kaç yıldır görmediği akrabalarını bile itinayla hatırlar ve aklına geldikçe detaylarıyla sorar. Daha dur, yaşadığınız olayları dönüp dönüp anlatma aşaması da gelecek, şimdilik buna razı ol. Ben bir defter aldım, ihtiyarlıkta yapmamam gerekenleri not alıyorum ilerde bakmak için:)))

Pratik Anne dedi ki...

OİP'ciğim,
balkonun öte tarafından bildiriyorum:
(Bendeniz haftasonu için geldiğimiz yazlığa getirdiğimiz eşyayı yokuş aşağı ıngıl ıkış taşımaktayım. kollarımdan damarlar pörtlemiş. Balkondaki teyze sesleniyor)
- Aaaa! PA hoşgeldiniz. O oğlan senin mi?
- Evet
- Bir tane mi?
- Cık iki
- O da erkek mi?
- Innnggh Kız. Birazdan konuşuruz.
- Kardeşin napıyor?
- Humpff! Şikago'da çalışıyor. Hadi görüşürüz.
- Bekar mı?
- Cık evli. Gelicem tekrar.
- Benim oğlan da hukuğu bitirdi
- Höööö?!

Axius dedi ki...

Teyzeden bahsedince kulağını çektim kusura bakma OIPcim. Ayar kabul et, çok da takılma...Teyzenin öperim ellerinden.

nalan dedi ki...

benim balkonda da bu sabah dalış kıyafeti var. rapor edeyim dedim. sabah 04:00'te geldim eve. o gürültü patırtıyı yapan da bendim :)

Füsun Karaahmetoğlu dedi ki...

Birazda şu an yaşlı olanların erkenden çocuk sahibi olup, onları çarçabuk büyütüp, yapıcak birşey bulamadıklarından kaynaklanıyor bunlar. Misal ben kızım 20 yaşında olduğunda 47 yaşında olucam. O evlenip çocuğu olana kadar ohooo daha çok meşgale var :)))))))

OiP dedi ki...

A-H,
emekli olabileceğimi hiç ümit etmiyorum:( yaşlanınca ne olacağımızı ben de bilmiyorum. ama şimdi bakınca komik geliyor ne yapayım:)

NURŞEN,
alınma sakın. biliyorsun ben herşeyi tiye almaya bayılıyorum... her yaşın güzelliğine de inanıyorum. yaşlanmak falan hiç umrumda değil benim:))

PRATİK ANNE,
:D HAHAHA!!! çok tanıdık geldi çookkk:)))

AXİUS,
annem duysa böyle yazdığımı küser konuşmaz benimle:))

NALAN,
demek sendin o gürültücü komşu:)) hahah!! bi de dalmaya gitmiş üşenmeden, cık cık.. nereliydin sen???

FÜSUN,
bi de erken emekli oluyorlardı ya eskiden.
benim büyük oğlan çocucuklarını bize bırakacakmış işe giderken. şimdiden belli oldu benim meşgalem:))

Leylak Dalı dedi ki...

Oipcim alındığım falan yok, sadece şakaydı. Ayrıca gönlü 18 olan bir insan alınır mı hiç:)))

nesobaby dedi ki...

Benim rahmetli ve de tam karadenizli (Rizeli) büyükbabam da bize geldiğinde camın kenarına oturur, bütün bir gün karşı komşuları izler, bir de üstüne biliyor musun o adam bu kadının kocası değil , o koltuk oraya olmamış, duvardaki tablo yamuk, kadın kesinn Ankara'lı :P gibi iddialarda bulunurdu. Sen de doğruyu bildiğinden , yok büyükbaba öyle değil böyle sen yanlış görmüşsün diye anlamsız düzeltmelerde bulundukça, yooook ben gördüm kesinlikle öyleee diye karadeniz inadıyla kendi fikirlerini savunurdu. Evet ben de herkes gibi yaşlancam ama bu yaşlıların bazen insanı çileden çıkarttığı gerçeğini değiştirmez :)) Ay bir de dizi - film izlerken sürekli soru sorup sanki senaryoyu sen yazmışın da önceden biliyormuşsun gibi henüz senin de çözemediğin sahneleri sorarlar.. ahh ahh ...

nalan dedi ki...

biliyor musun o zamanlar hiç birimiz için uzak değil ben 56 yaşındayım,benim sorular ve yorumlar yavaş yavaş başladı,şekli değişik,komşularla değilse de tvdeki haber,dizi vs ile ilgili.
bu maalesef bir süreç.inşaallah sizler o günlere geldiğinizde bu sayfaya bakıp ...
bilemiyorum,okuduklarım bana biraz hüzün verdi de

LaTiFe dedi ki...

hahaa oyip süper bir konuya değinmişsin :)

son 2 haftayı annemlerin yazlığında geçirdim
3. kez evlenen ve şimdiki karısıyla balkonda sürekli oynaşan, hatta balkonda donla gezen bir amca bütün sitenin diline düşmüştü
balkonları da bizim balkondan seyredilebilir olunca annem adamı her gördüğünde "cık cık cık yine donla çıktı, yine kadın adamı şapadanak öptü, sesi taa buraya geldi" diye söylendi durdu
ilk hafta "anne ne dedikodusunu yapıyosunuz yahu, bize ne, boşver" gibi ifadelerle başımdan savmaya çalışsam da baktım ikinci hafta ben de onları konuşuyorum annemle :)
hatta adama bir de takma isim buldum, annemin pek hoşuna gitti :)
durdukça ortama uyum sağlıyo insan, bu hafta kaçtım geldim, heheee :)

OiP dedi ki...

NURŞEN :))

NESO,
ahh ahh aynı valla:)) du bakalım biz nasıl olucaz??:)

NALAN,
yok be nalancım. ben kendimi düşünüyorum şimdi, senin yaptığın aktivitenin onda birini yapmıyorumdur:) hüzünlenme sen. valla çok komik bi muhabbet dönüyor yazmadan edemedim:)

LATİFE,
sorma ya. ben de annem yüzünden bi komşuya takıldım resmen durduk yerde.. sizin adam da az değilmiş hani, haketmiş dedikoduyu:))

Red Riding Hood dedi ki...

Daha 3-5 gün öncesine kadar hemen hemen hergün duyduğum diyaloglar .İster istemez ortak bile oluyorsun .