Sayfalar

24 Aralık 2010 Cuma

Damar damar üstüne gelmiş

Bugün sıkılmış diş macunu tüpü gibiyim.
Geçen sezondan beri ayağımı sokmadığım botları giyip, alelacele çıktım evden.

Meğerse bilek kısmından darlaşmış bunlar :p
"Atma Oyip bot darlaşır mı hiç?" dediğinizi duyar gibiyim. Peki tamam ne var? Benim bilekler etlenmiş son bir yılda :) Demek kilo alınca eşit yayılıyor vücuduma, bileğe, kemiğe falan nüfuz ediyor, güzel bişi bu bence (polyanna sendromu)...

Akşama kadar bu bot cenderesinde kimbilir nasıl ağrıyacak garipler.

Ayak ağrısı diyince aklıma geldi. Size de olur muydu bilmem ama bana eskiden şöyle birşey olurdu: böyle durduk yere ayağımın üstüne basamazdım, zonk zonk ağrırdı. Neyse ki, her anneanne gibi benimkinin de tıbbi teşhişleri sağlamdı ve bu gibi durumlarda koyduğu meşhur teşhis, damar damar üstüne binmesiydi.

Hala anlamış değilim şu damarların binme işini. N'olmuş binmişse??  Vücut bu. Damar, kan, et, kas, yağ, kemik hepsi birbirinin üstünde değil mi zaten??!! Bi de niye sadece ayakta biniyor bu meret? Mesela ensede falan bi binme olmayışının sebebi ne? 

Neyse, işte öyle olduğunda rahmetli anneannem Ben Gay'la (la havle dedirten isimli merhem) ovar ovar ve geçirirdi ağrı sızıyı.  

Umarım bugün bu botlar bindirmez damarlarımı, ezdirmez birbirine. Belki de bir eski zaman efsanesidir ve o damarlar hiç bir zaman binmemiştir üstüste (masalsı anlatıma kasmak)... kimbilir??? (ben bilmiyorum orası kesin, ya siz?)

17 yorum:

Judy Abbott dedi ki...

ahahaha annem de hep öyle der ve lasonil ile ovuşturup sararız ayağımızı:))

Pinky dedi ki...

benim de eskiden boynum tutulurdu onun için de derlerdi büyükler damar damar üstüne binmiştir diye. ben de hep esnede olur zannederdim :) sahiden yaa ben de hep düşünürüm bu tabiri. zaten her bir şey üst üste vücudumuzda. bunların koordinatları filan var da yanlış yerde üstüne binince elektriklenme, kısa devre filan mı yapıyor?

Ayla dedi ki...

Son 10 gündür her akşam(gündüz nedense bir şey yok)ayağım tutuluyor öyle ki ayak kas katı oluyor.Damarı görebiliyorum patladı patlayacak damar damr üstüne binmiştir diyor annem(ben onu yalancısıyım) yanımda ise koşturup geliyor ovuyor. Zaten ovmasanda 1 dakika içinde ayak eski haline dönüyor,ama gerçekten çok can yakıyor

inanirsakolurbence dedi ki...

Ben de bi kere ışıkları açarken kolumu kaldırmamla boynumdaki damarlar üet üste binmişti daha iğrenç bir acı yok çok acayip bi olay bi rahat durun dimi:)

Gulcin dedi ki...

OIP bence onceki sezonlardan kalan ayakkabilarda bir daralma olabiliyor. Basima geldi geldi baktim olmuyor soyle rasyonalize ettim kafamda; sicak soguk degisimi deri dogal oldugundan etkilyor:) Yoksa kilo falan soz konusu olamaz :)

Anne ve Bebisi dedi ki...

Benim bir kere ensemde bindi bacim :P Oluyorum sandim gunlerce. Beynim zonklamisti, gecmek bilmeyen bir bas agrisi.. Sonra bir gece sicak su torbasi koymak geldi aklima. Onunla yattim, tam uykuya daldim, damarlar sicaktan gevsemis.. caaat diye bir sesle yerimden sicradim :) Aninda gecmisti tabi basagrisi falan. Cok sukur.. Aman diyeyim, ayaktakine can kurban :P

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

zaten ya damar damar üstüne biner ya da yel girer:)erken teşhiste son nokta!

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

:D eskilerin bilmediği yok .Benimde yaz tatilinde kafam da şişikler oluşunda direk ekmeğin içini çiğneyin koyun şişini alır diyen bi Ayşe Deeeğze vardı.Onca çabama rağmen 1 kere koymuşlardı böeak !Şişi almadığı gibi daha da şişrdi ve beni kusturmuştu :D

Ceren dedi ki...

Bana da olur çok, tıbbi açıklaması nedir hiç fikrim yok ama; biz de "damar damar üstüne bindi" deriz :)) Medyum Keto'ya dönüyor insanın ayağı, sinir bozucu bir şey :)

O daralan botlardan bende de var, 3 senedir bekliyorum genişlesinler diye, tık yok Allah seni inandırsın :)

derya öz dedi ki...

Ahahahaa, al benden de o kadar oyyip:) bir de bertilme diye bir olay var, babaannem ölçer biçer, parmaklarıyla böyle arşınlarmış gibi:))) okur üfler, ılık zeytinyağla masaj da yaptınmıydı bizim meşhur "bertik" geçiverir:)))

kara kitap dedi ki...

damar damar üstüne binmiştir oooo! anane haklı.benim de hep annemin olurdu,ama el bileğinde.elini fazla zorlamaktan.komşu teyzeler ılık zeytinyağıyla falan ovardı.demek sen de ayak bileğini fazla zorluyormuşsun.

kara kitap dedi ki...

damar damar üstüne binmiştir oooo! anane haklı.benim de hep annemin olurdu,ama el bileğinde.elini fazla zorlamaktan.komşu teyzeler ılık zeytinyağıyla falan ovardı.demek sen de ayak bileğini fazla zorluyormuşsun.

Sittirella dedi ki...

Hahahaha :)
Ben bir bizim ailenin genetik hastalığı sanıyordum bu damar damar üstüne binme hastalığını :)
Şaşasın! Yannız değilmişim :)
Minnak bir ayrıntıyı da paylaşayım hazır etlenme-butlanma demişken.
3 yıllık çizmelerim var, diz altı ve fermuarlı. Rengi dolayısıyla sık giyemediğim için eskitemedim hala. Bu yıl kış başladı çıkardım, ince çorapla ucu ucuna kapanıyor fermuar ama uzun normal bir çorapla giymeye kalktığımda ı-ıh!
Buradan çıkarılacak ders nedir?
Evet, botlar zamanla da-ra-lır OİP'cim ;)

OiP dedi ki...

JUDY,
:))lasonil'de klasiklerdendir!

PİNKY,
bizim orlarda ayakta olanı meşhur bunun:))

AYLA,
damara bak sen, arsızın önde gideniymiş :)) geçmiş olsun

İNANIRSAK OLUR BENCE:))
sende ananem gibi koymuşsun teşhisi:))

GÜLÇİN,
bravo!! biliyordum zaten bilimsel bi açıklaması olduğunu:))

ESRA,
cidden mi diyosun?? o sesi duydun mu yani?? :o

SSK,
bi de siyatik var. milli hastalıklarımız:))

ASHLEY,
ayy onu biliyorum. benim abim çok yaramazdı ve durmadan alnında çiğnenmiş ekmekle gezerdi:)) ne alakadır bilmem??

CEREN,
etlenmişsin iyice desene:))

DERYA,
bak bunu ilk kez duyuyorum?! nerenin lafı acaba??

KARA KİTAP,
ılık zeytinyağı da epey modaymış bu arada:))

S.ELLA,
ay kan dolaşımım durmuş bugün resmen!
doğumdan sonraki dönemde hiç bir çizmem olmamıştı etli bacaklarıma:) onun gibi olmuş seninkide:)

neval dedi ki...

ahh anneanneler de teşhisleri de hep aynı .hata ilaçları bile .vücudunun her türlü ağrısına iyi gelirdi palangin(panalgine)

Emrah dedi ki...

Bunun bide futbol onayanlar versiyonu vardır, sıradan yavaş bir top gelir bileği hafif dışa iteler ne olursa olur artık, damar damar üstünemi biner, etmi ezilir teşhisten emin değilim. Şimdi bunun için doktorada gidilmez, zırt bırt oluyo bu. Gerçi buda doktora gitmek için bi sebepte işte, geçiyo hemen, benimle aynı şeyi yapıyolar, bende vazgeçtim gitmekten. Krem sürüyolar bildiğin, onu ebemde sürer mesele şık diye düzeltmekte dimi :)

Rewan Selah dedi ki...

Herkes halinden çok memnuun ben burda geberiyom acidaan, ayagina dokunamiyorum bilee nee yapmaliyiim ?? hiç birśey yapmadan geçer mii??