Sayfalar

20 Aralık 2010 Pazartesi

Yeni Yıl

21 yorum:

jelatin dedi ki...

ışıkların kapatılıp açılması hadisesine bir süre göbeğimi titrete titrete güldüm. o bariz bir kutlama efekti yalnız. biz küçükken evimizde upuzun bir koridor vardı ve tüm kuzenler o koridorda oynardık. bazen, "hadi disko yapalım!" derdik ve aramızdan bir kişi ışığı açıp açıp kapatmakla görevlendirilirdi. bu saykodelik ortamda biz diskoda olduğumuzu farz eder ve müziksiz? şekilde çılgınca dans ederdik. yaş: 7. ve babam çok kızardı lambalar bozulacak diye.

Axius dedi ki...

Işıkları kapatıp açmaya evet diyorum!!!

A-H dedi ki...

hahahaha cok eglenceliymis bu isiklari acip kapama olayi :)))))

LaTiFe dedi ki...

oyip yaaa süper olmuş yine bu. koptum her karede :) evet ev süslemeye ben de çok özenirdim. bizde o top süslerden de yoktu. nerden geldiğini bilmediğim noel babalı bi çam ağacı ışığı vardı ve bozuktu, hiç yandığını görmedim. zaten çam ağacı da yoktu dediğin gibi. o top top süslerden de olmadı hiç. sadece püsküllü uzun ip gibi şeyler var ya, hani boynuna dolayınca banu alkan taklidi yapabildiğin ışıltılı şeyler, onlardan almıştık bi yıl. sarmaşık da olmadığından kapıya filan saçma sapan asmıştık :) evlenince çam ağacı alcam dedim ve aldım da ama insanın içindeki o çocukluk hevesi de kalmıyormuş. şimdi Ozi biraz büyüsün de onunla süsleyelim diye heyecanla bekliyorum :)
bu arada bazen bişeyleri protesto etmek ya da dikkati çekmek için ışıkları belli bir saatte söndürme ya da 1 dakika boyunca yakıp söndürme eylemleri oluyor ya. kuzene bu hareketin öncüsünün baban olduğunu söyleyebilirsin :)

Selen dedi ki...

:) cok iyiymis.
Ben de karnim agriyana kadar yemek yedigimi hatirliyorum. Domuz gibi yeme mecburiyetim olmadigimi 2-3 sene once farkettim ben OIP, senelerce beni kandirip deli gibi yemek yedirdiler her yilbasi gecesi!

PINAR dedi ki...

Kucukken yilbasi gecesi istedigim tek sey annemin 10da degil de en azindan 12'yi 1 gece uyumasydi:) uykuyu seven tontonum hic dayanamaz 12'ye kadar.
Agaclari susleme hevesimse hala icimde, cunku esim hic oyle bir adam olmamasina ragmen birtek bu ise 'gavur icadi' diyor yahu, inanamiyorum...Ben de kizimla suslemek icin sabirsizlaniyorum:)

Gulcin dedi ki...

Kesinlikle biz de evde oturur harika yemekler yerdik. en cok cerez yememize o gun izin verdikleri icin ayri bir severdim yilbasini. Biz de isiklari acip kapatirdik OIP demek bu bir gelenek haline gelebilir :)

Ozgur dedi ki...

ışıklar bizde de öyleydi. bi de sene boyu şu kağıt delme aletinin içinde kalan kağıtları biriktirip balonlara doldurup şişirip geceleyin patlatma hadisemiz vardı:)

kirazsevdasi dedi ki...

ben duvardaki, yuzleri birbirine bakan zenci abla ile abiyi hatirlama detayina bittim!
of course bizim evde de vardi :D

beste dedi ki...

cok sevimli olmus:) ortak hafizamizda yer alanlar. Karanliklardan cikip aydinliklara ulasmak bir nevi zaman yolculugu efekti icin isiklar kapatilir herhalde. Burada da yapiliyor mu? hatirliyamadim iyi mi ?cocuklugumu sor ezbere anlatirim:)

Nukima dedi ki...

her seferinde bi yorum yapıyım diyip yapamıyorum ama bu sefer yapıcam inat ettim:) duvardaki tipler çok ii olmuş...

Sittirella dedi ki...

Sarmaşıkların kalbimizdeki yeri apayrı, de mi OİP? :)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

Kuzenin yorumu ile başladım gülmeye Jelatin'in "hadi disko yapalım!" yorumu ile koptum artık!! Saçma bir süsler vardı çokomel folyosu gibi açarsın elini keser - ama her sene inatla onlardan alınır, bir de kağıt sanatı, kesmişler iki ucundan çekince şekilli balonumsu olur... Belki çoluk cocuk boldu evde o zaman, yeni yıl bahaneydi ama en unutulmazı o gece kola da çerez de serbestti ve uyku saati geçti:) benim bir de 7 yaşında bir video kaydım var ki, yazarken kopuyorum burada, sanırsınız araba/büyük ikramiye çıkmış bana, yok böyle bir yeni yıl karşılama:)))))))) ( ve gülmekten yaşlar süzülür hatırladıkça)

OiP dedi ki...

Jelatin,
:D)) hahah çok güldüm halinize! gözümün önüne geldi de, ah ulan çocukluk neler yaptırıyor insana. çok yaşa çok:))

Latife
e işte aynı benimki gibi mahrumiyet hikayesi seninki de:)) koskoca salonda 10 tane top asılıydı bizde de... o noel babalı ışık hikayesi ne naif... hey allam şimdi herşey ne kadar kolay ve harcıalem değil mi??
Babam di mi?? hahah!:))

Selen,
ayy inan ben de tıksırıncaya kadar yiyenlerdenim. yılbaşı demek yemek demek. yemek, tatlı, cips, kola, çerez, meyve ve içki:)) yatana kadar aralıksız yeme gecesi:))

Pınar,
hay allah, bence ufaklık ikna eder;))

Gülçin,
demek varmış böyle bir adet, 80'ler Türkiye'sinde:))

Özgür,
Sonrasında da o konfetileri temizleme hadiseniz olmalı:))

İlkay,
o bir klasikti evet:))

Beste,
kısıtlı imkanlar dahilinde büdüdük ondan belki ortak pekçok anımız olması:))

Nukima,
:)) teşekkürler

S.ella,
hehe evet ya:))

SSK,
ne güzel ne tatlı anlatmışsın.. öyleydi gerekten her şey gibi duygular da daha dolu doluydu eskiden:))

Pratik Anne dedi ki...

OIP cigim 2010 u devirip 2011 e aynen bu sekilde girmeyi planliyorum canim. En guzeli.

isolde dedi ki...

asdfghfghhj oip sana bayılıyoruuum!

Nihan SARI dedi ki...

çekirdeklerin kutukafaların büyüklüğüne yakın olmasına koptum oipim.
yanlışlıkla biri diğierini çıtlatmaya da.
sen ne tatlı ne gayretliymişsin küçükken.
zevkle okudum yine. kar tanesi kahramanın harika olmuş.
şu projeyi heyecanla beklemekteyim.

OiP dedi ki...

Burcu,
PTT!! :I bizde de farklı olmaz sanırım:))

İsolde,
:)) vuhhhuuu!!!

Nihan,
oyy oyyy severim:)) ben de heyecanla beklemekteyim. ama seni:)

Handan dedi ki...

O zamanlar turfanda meyve sebze vardı.Her meyveyi sebzeyi her an bulamıyorduk. Sanırım yeni yılda en çok salatalık, muz, domates ve taze fasulye mutlu ederdi beni. Bir de gece yarısından sonra yayınlanan yabancı müzik.

ESRA dedi ki...

KÜçükken yılbaşında ki tek isteğim dansözün çıkmasını izleyebilmekti ama nedense annem hiç izin vermezdi bende anlam vermezdim muhafazakarda değildik ancak 4 5 yaşlarındaydım o sıralar hala içimde uhtedir:)

OiP dedi ki...

HANDAN,
:) evet ya, muz en büyük ikramdı bizde de.

Esra,
üzülme hiç, dansöz sisin dumanın içinde dansettiği için biz de hiç göremedik :))