Sayfalar

15 Şubat 2011 Salı

Hayatınız tekdüze mi?

Tam da içimden monotonluğuma söverken, radyodaki çok bilmiş spiker "tek düzeliği yenmek için şöyle yapın, böyle yapın" diye fetva vermeye başlıyor.

"Vay anasını şansa bak" diye açıyorum radyonun sesini.
Monotonluğu yenmeye çok kararlıyım, ilgiyle dinliyorum. Anlattıkları tamamen gazetelerin kadın eklerinde köşe doldurmak için yazılan klişe laflar ama olsun umudumu yitirmiyorum.

"Yaşamınızı baştan yaratın" diye beylik bir laf ediyor. "Hadi ya" diyorum, (TV'deki tiplerle konuşan anne stili) "kolaysa sen sıfırla bakalım hayatını spiker bey"...

"Olumlu düşünün" diyor sonra, "bak o olur" diyorum kafamla da onaylayarak.

"İşe gidiş yolunuzu değiştirin, yepyeni güzergahlar keşfedin" diyor. "Yok yea, değiştireyim de köprü trafiğine mi gireyim" diye dikleniyorum adama. Adam efendi çıkıyor Allah için: "Beklemeyin, hemen bugün harekete geçin!" diyor en neşeli ve ikna edici ses tonunu takınarak. Evet evet, hemen harekete geçiyorum ve kanalı zaplıyorum.

Adamın arkamdan şöyle bişey dediğini duyar gibi oluyor. "ne halin varsa gör, bu kafayla monoton, hatta montofon gibi yaşar gidersin haberin olsun"... Immmh diyip, sağa sinyal veriyor ve her sabah kullandığım malum yola sapıyorum....

18 yorum:

yeliz dedi ki...

çok güldüm, çookkk. böyle bir kitap okumuştum, eve başka bir yoldan gidin diyordu aynen. kitabın adı yeniden düşün. Neyse ben bu tuzağa düştüm ve 2 saatte bornovadan alsancağa gidemedim, yol çalışması varmış. ciddi anlamda monotonluğu aşıyorsunuz yalnız. epey sövmüştüm. Ama hızlı gideceğinizi vaad etmiyor ki, monotonluktan kurtulacağınızı vaad ediyor. o anlamda üzerine düşeni yapıyor öğüt:)

Pino dedi ki...

:))) al bakalım.. monoton pinodan:D http://pinomino.blogspot.com/2009/04/monoton.html

muck!!

Anne dedi ki...

Oip'im seni okurken aklıma özlem tekinin şarkısı geldi nedense... alakasız deme vardır bir hayrı :)

bundan sonra hep yek hep tek başına,aşkım mevlamdır kanmam yalana dım dım dım..

not:demişsin ya tvdaki tiplerle konuşan anneler gibi ..sen nerdesiniz diye çağırmadın ama ben burdayım diye bağırayım :))


dip not:yelizin yorumuna da çooook güldüm..

kıssadan hisse:monoton di mi hayatım.. bir konuya daldan dala bu kadar farklı yorum yazabildiğime göre..

Ozgeee dedi ki...

Türkiye'ye yerleşen bazı Avrupalı'lı bir kaç kişinin ortak şöyle bir yorumu olmuştu: "Ülkenizde yaşamayı seviyoruz, çünkü yaşadığımızı hissediyoruz. Her gün işe giderken ayrı taktikler üretmek için beynimiz kullanıyoruz, çok mutluyuz." Ben de bön bön bakmıştım:)

babycakes dedi ki...

Ayyy çok güldüm ben de arabada yalnızken radyo spikerleriyle konuşanlardanım:))) sabah sabah iş trafiğinde yol güzergahı değiştirmek mi??? düşman başına... hadi pazar gezmesine çıkmış olsak keşfedilecek güzel dağ yolları olsa n'yse de işe giderken değiştirilen güzergah stressten başka bir işe yaramasa gerek...

PINAR dedi ki...

Isten eve donerken keyifliysem manzarali yolu tercih ederdim ve hep daha gec eve varirdim. Sozde orasi kestirme(!) yoldu ve hep daha fazla trafik olurdu.

Monotonlugu bozmanin tek yolunun eve donus-ise gidis yolunu degistirmek oldugu umitsiz bir hayat icin uzulelim mi. Yoksa hayatimda hersey zaten cok degisken bir de yolumu degistirirsem o da tamam olacak, gibi bir hayat yasandigi icin sevinelim mi bilemedim:) Bu ogudu neresinden tutacagimi bilemedim hic:D Nasil beylik bir cumle senelerdir bikilmadi kullanilmaktan.

Son olarak en kisa yol bildigin yoldur.

anonimyus dedi ki...

Cagan'in minik yalanlari monoton hayati cook $enlendirir ki^^
---
Kutukafa Istanbul'da Monoton Hayata Kar$i kahramanca bir sava$ ba$latsin. Yeni bir yazi-cizi dizisi ??
Hem birisi de ciksin gercekci öneriler sunsun karde$im. Dünyanin her yeri bir mi? Her $ehrin her sokagi bir mi? Di mi ama? *abart, sanki adamin ne dedigini anlamadin* Hem karanlikta du$ almak sakar insanlar icin tehlikeli degil mi? Böyle cilgin, böyle gercekci olmayan fikirler sunuyorlar insana :D

Sittirella dedi ki...

Benden hiç beklenmedik bir hareket yapacağım şimdi;
''Allah, bize dert verip sağlık ve huzur içindeyken sıkıldığımız, monotonluğundan şikayet ettiğimiz o günleri mumla aratmasın''
Sübaneke yareppim, dinimiz amin! :)

Bugday Tanesi dedi ki...

Hahay da hahay diyorum sadece :))

deniz dedi ki...

bence monotonluk insanin kendine yakisani giymesidir. mesela hayatim haayatimiz cok monoton desem sunu anliyorum. ela her sabah ayni saatte kalkiyor ayni saatte yatiyor, ayni saatte yiyor. eee? ee si cennet iste daha ne isterim:)

Defne Soysal dedi ki...

Adam istanbuldakiler hariç demeyi unutmuş:))

Profösör dedi ki...

"Profesyonel, yaptığı işi mutlaka birilerine öğreten, eserini görmek isteyendir."

http://mefkuremiz.blogspot.com/

Anne ve Bebisi dedi ki...

Yeliz, cok guldum :)))

hayallerimin izinde dedi ki...

çok güzel :)

Adsız dedi ki...

Post harika da , yorumlar fena ya :D Ay Allah'da sizi güldürsün.

RRH

OiP dedi ki...

YELİZ,
çok bombaymış hakketten de:))

Pino,
burdan da beyeniyorum bi daha:))
seni de çok beyeniyom:))

Anne,
bak atlamışım bunu "nerdesiniz" yapmayı:)) çok yaşa!

Özgee,
Ecnebi kafası işte. işi bilmiyolar aslında, haberleri yok:)) gülme ama şu geldi resmen aklıma "hellen harpır, hellen harpır!!! avrupalı hellen harpııırr!!" @_@

Beybikeys,
hocam nerde yaşıyorsun? hafta sonu dağ yolları felan?? :)) biz trafikte kalıcaz korkusuyla sokağa çıkmıyoruz h. sonu:))

Pınar,
"en kısa yol bildigin yoldur" benim mottom:) aksi durumlarda kaybolup duruyorum eblek gibi:D))

Anonimyus Cicoşyus,
karanlıkta duş almak da nerden çıktı şindi??:))

Sittirella,
aminnn!! (bu duayı kendi aklınla mı bildin?) ^.^

Buğday Tanesi,
artırıyorum ve nihahoy diyorum:)

Deniz,
Bence vöyyyğğggh başka yoldan işe giderken kaybolup, toplantıya geç kalmaktır:))

Defne,
ecnebi işte, bilememiş:))

bu da diğer yorumbaz dostlarım için :D)))

Peri Tozu Fotograf dedi ki...

Yüzlere tebessüm konduran bir blog sahibi olduğunuzdan; minik bir hediyeniz var sayfamda :)
Sevgiler

babycakes dedi ki...

Buyrun bursaya beklerim hepinizi.. dağ yolumuz pekçok buralarda:)))