Sayfalar

3 Şubat 2011 Perşembe

Nasıl olacak bu işler?

Klip demişken, bu klip endüstrisiyle başım dertte. Klip yönetmenlerine acayip bozuluyorum.

Açın bakın popüler yabancı müzik kanallarında dönen kliplere, yönetmen hard core asılmış cinselliğe. Estetik, marjinal, agresif ne derseniz deyin feci por.nog.rafik klipler var. Kimin eli kimin dili nerde belli değil. Özellikle iki kadın yada iki erkeğin halvet halleri, "french kiss"leri çok popüler. Hayır ho.mo.fobik falan değilim, böyle görüntülerden kişisel bir rahatsızlık da duymuyorum. Benim derdim, evdeki, büyümeye yüz tutmuş, müzik meraklısı aslan parçasıyla.

Popüler yabancı şarkıları ezberlemeye, pop - rock idollerine ilgi duymaya başlayan, müziğe meraklı on yaşındaki oğlumun bu klipleri izleyip dumur olmasından korkuyorum. Düşünsenize kafası nasıl karışacak bunları gördüğünde!!?

İnanın açmaya korkuyorum yabancı müzik kanallarını.

Aşağıda, Skin'in eşsiz vokaliyle Skunk Anansie'nin Wonderlustre albümünden en sevdiğim parça olan, My Ugly Boy'un klibi var. Bakın ama bi haksız mıyım?



Skunk Anansie My Ugly Boy

Yükleyen Myspace_Greece. - Video klipler, sanatçı röportajları, konserler ve çok daha fazlası.

11 yorum:

senem dedi ki...

OYIP'cim, ben de ne zaman bir müzik klibi seyretsem aynı şeyleri düşünüyorum. Sonra facebook'da arkadaşlarımın ergenlik çağındaki çocuklarının koydukları fotoğrafları görüyorum, pek çoğu vu tarz video kliplerden fırlamış gibi pozlar içinde. Neva henüz 2.5 yaşında, daha zamanım var sanıyordum ama geçenlerde baktım bir tandığın 7 yaşındaki kızı da benzer pozlar vermiş!!! Çocuğum büyüdükçe daha fazla tepi vereceğimden, müdaheleci olmaktan hatta kantarın topuzunu kaçırmaktan endişeleniyorum.

Zülâl dedi ki...

ben cocuk yapmiyim bari :)
mesele sadece klipler degil. bu millet tv'lerde behlül ile bihteri ve daha bir cok sapik iliskiyi görüyor ayni zamanda. zehirlenen sadece cocuklar degil ayrica. ahlaki normlari böyle yansittiginda geriye ahlak kalmiyor zaten.

isiriktaki hayal kirikligi... hahahaha dedi ki...

Gelenek bozulmasin -topu topu ikinci, hahaha - , bir de burdan günaydin :-))
Korkma, etkilenmez o. Sen biliyorsun zaten ne yaptigini, güzel güzel 'besliyor', büyütüyorsun onu. Yani öyle hissediyorum.
Cok serbest toplumlarda yetisen cocuklar gözlemlendiginde, tamamen aile yapisina, aldigi egitim ve kültüre, sevgi ve güvene bagli genclerin tavir ve davranislari. Hepsi cildirmis gibi yasamiyor yani. Gencler bir 'arayi$' icinde olmamali. Hele ne aradigini bilmiyorssa, o da vahim. Manevi 'bir $eyler' eksik olmamali cocuklarin hayatinda. Anne-babalar her seyi iyi yaptigini sansa da, cocuklarin dilini cözmek, aradaki iletisimi her zaman saglam tutmak cok önemli. Bence...
Akilli akilli büyüsün de, o zaman biraz cilgin da yasasin ama :)) Ama cilgin bir rock star falan da olmasin, be :)) Beynine,vücuduna iyi davransin, iyi baksin ;-)
---
sac modeli ararken 'emo sac modeli' cikti önüme. Tikladim. Offf, evlat olsa sevilmez $u emolar! Aklimiz cikiyor öyle bir cocugumuz olur diye :)))
saci, makyaji, bunalim ruh hali, of of of.

Kon-Tiki (Ashley) dedi ki...

emolar - behlüller bihterler , klipler hayatın gerçeği :) Bende sizlerle aynı düşüncedeyim karşıt değilim ama sıkmayın bizi bu kadar . 12 den sonra herşeyi öğrenmeye başlamalı cocuk yoksa klipte ve internette görüyor şok oluyor sonra analar babalar çocğmuzun pisikolojisi bozuldu diye doktor doktor koşuşturuyor orda burda :D Sizz çocukları kısıtladıkça onlar arkadaşlarının evinde yada siz evde yokken çok güzel haltlar karıştırabiliyorlar. Kendim yaptım biliyorum hala da içindeyim çünkü yaşım 17 oldu :)Öptüm siz tüm ebevyenleri!

OiP dedi ki...

Senem,
müdahele ediyor insan elinde olmadan. ama şu bir gerçek ki ergenlik döneminde artık anne-baba - öğretmen ikinci plana geriliyor. aslolan arkadaşlar. hepsi birbirini örnek alıyor.o nedenle fazla müdahele işe yaramıyor. cidden bi kulaktan girip, diğerinden çıkıyor. cidden çok sabır lazım çok.

Zülal,
ben ona çok takılmıyorum. sonuçta çocuk aile içinde alıyor terbiyesini. yakın çevresinde gördüklerinden etkileniyor. cinsellikle ilgili kafa karıştırıcı mesajlar çok endişelendiriyor beni açıkçası.

Marzipan,
ben de onu diyorum işte. yuvada istikrar ve sevgiyle, belli değerlerle büyüyen çocuklar zaten bir şekilde doğruyu kendi bulur. bizim bık bıklarımız zaten işe yaramayacak farkındayım. önemli olan vicdanı bık bık eden çocuk yetiştirmeyi başarmak sanıyorum:)
emo, memo uzak olsun yavu!?!!

Ashley,
haklısın tabi. biz de geçtik o yollardan ;)) hahah!
ben öğrenmesin demiyorum, hatta oturup anlatıyorum sordukça. ama bunları görmesi için daha erken bence... annen yokken çok halt karıştırma sakın, gözümüz üstünde ona göre:D))

PINAR dedi ki...

cok alakasiz olacak ama keske daha sIk post yapsaniz..gercek postu okuduktan sonra birkac posta da yorumlari okumak icin giriyorum valla bu bloga...backgroundu bile icimi aciyor..bugun pek sIkkinim sebebi de yok ustelik, OIP ne yazmis diye sIk sIk bakinipduruyorum...

PINAR dedi ki...

Ek olarak bence siz yavrularinizdan korkmayin bosuna, onlarin mayalari saglam, burdan bile belli oluyor...

Deli Anne dedi ki...

Ben ki ne çok severdim müzik kanalalrını gel gör ki mümkün değil açamıyorum. Rezalet tek kelimeyle.. Dediğin gibi karşı cinsi geçtik eş-cin-sel olanı bile normalleştirdiler ya,, filmlerde de öyle.. herkes bir kez denermiş vs geyikleri dönüyor boyuna.. tvden ödüm kopuyor açıkca..

Umut dedi ki...

Çocuk uslu uslu dursun diye müzik kanalı açıp iş yapan anneler biliyorum ben n'aber? Cidden çocukların seyredeceği gibi değil kanallar artık. Biz ne kadar uğraşırsak uğraşalım onlar her şeyi öğrenecekler malesef. Umuyorum ki doğru arkadaşlarla doğru çevrelerde yetişkinliğe adım atsınlar. Doğruyu yanlışı kendileri ayırdedebilecek çocuklarımız olsun her birimizin. :)

Adsız dedi ki...

Nihihih ya annem yokken zevki olmuyor ki Oip :) O olcak bağırcak salondan '' kapıyormusun o bilgisayarı yoksa gelip ben bi daha açılmamak üzere kapatayımmı '' diye :D Şu an internet sınırsız kanallar açık ama içimden gelmiyor.
Ashley

Hülyanın Tunası dedi ki...

biz küçükken mizah dergilerindeki memeli pipili esprilere bakardık, kıkırdardık. yaşadıgımız kulturun normali oydu bu nesil de bu tarz görüntülere artık şaşırmıyor.. ailenin çocuga farketmeden aktardıgı bir ahlaki sınır geçişi olduguna inanıyorum ve o kadar da çok korkmuyorum.. bir de beni klipteki cinsellikten çok arabayı pata küte çarpması rahatsız etti. onu denemesi daha da fena olur çocukların.