Sayfalar

14 Şubat 2011 Pazartesi

Yalancı cüce

  • Oyun hamuru parçacıklı evimizde harala gürele bir hafta sonunu daha geride bıraktık. Sağolsun Çağan oğlan, oyun hamurlarını parça pinçik edip, konfeti gibi dağıtıyor dört bir yana. Bunlar bir güzel kuruyor, halılara, döşemelere, parkelere yapışıyor da yapışıyor...
  • Bu sabah ilk kez ikisini uzun süreliğine birlikte bırakıp dışarı çıktım. Kahvaltılarını hazırladım ve babayı havaalanına bırakmak üzere çıktık evden. Yol nasıl uzun geldi anlatamam. Büyük bir kalp çarpıntısıyla gittim geldim. Üçümüz yalnızken balkona çıkmaya bile korkuyorum. Aşağı inmem gerekse, çok dikkatli gidip geliyorum. Sanki ayağım takılacak, başım dönecek, merdivenden yuvarlanacağım, başıma birşey gelecek de bunlar evde bi çare kalıvereceklermiş gibi. Neyse ki bir saatlik yalnızlık macerası olaysız bitti. Bir güzel yiyip içmişler, Boracım mis gibi abilik yapmış tombik dönere.

Tombik kuş mu demeliyim yoksa?
  • Evde iki yaş terörü olabildiğince usturuplu bir şekilde, arızasız atlatılmaya çalışılıyor. İki lafın biri "Ayyır!" yani hayır... Kaldı ki halen üç-beş laftan fazla birşey konuştuğu yok bunun, düşünün artık:) 
Bakın terliklerini bile ters giymiş bizim terso.
  • Disiplin mücadelemiz çok kıran kırana geçiyor. Taraflar epey dirençli çıktı. Yemek konusunda bile uzlaşıyoruz da şu "yapma, etme"lerde biraz zorlanıyoruz. Vazgeçemediğimiz yaramazlıklar; bilimum masa, sehpa vs.leri sulama, sütleme ve çiçeklerin topraklarını eşeleme. Ne zaman ki sesi çıkmıyor, bilin ki bunlardan birini beceriyor. Baktık laftan anlamıyor, ilk cezasını verdik dün: odasına gitme! Odasında 15 dakika tek başına kalma cezası (yaptığı hata hakkında düşünmesi için) dünden beri iki kez tekrarlandı. Bir kaç kez daha tekrarlanırsa anlamaya başlayacak bunun ceza olduğunu (inşallah).
  • Dün ilk cezada bir süre vızırdandı sonra sesi kesildi. Epey bir sesi çıkmayınca gidip bakayım dedim. O da ne? Duvardaki bordür arabalardan birini sökmüş bir güzel.
         - Sen mi yaptın?
         + Ayyır
         - Abi mi yaptı peki?
         + Ayyır
         - N. teyze mi (bakıcı) yaptı bunu?
        + hıhı... (başıyla ballandıra ballandıra onaylayarak)

Böylece ilk cezasının peşine ilk yalanını da söylemiş oldu. Gayet bilerek, isteyerek yalan söyledi bana.  Gülesim geldi valla :) Tombik mombik derken bu da büyüdü galiba iyi mi?

16 yorum:

Profösör dedi ki...

Ben bir dedeyim. torunum dörtbuçuk aylık. Onları üzmeden terbiye edelim..


Kandilinizi kutlarım..

Bu arada.. Yanınızda taşıyacağımız bir kitap..
Her derde deva ilaç gibi sakinleştirici bir kitap..
Bu kitapla ilgili tanıtıcı bilgileri bütün blogçu doslarımla sayfamda paylaşıyorum.

Memnun kalacaksınız.. Mutlu olacaksınız..

http://mefkuremiz.blogspot.com/

Sittirella dedi ki...

Yalancı minnak oldu desene :)
Kolay gelsin OİP'im, cidden, işin zor :)
Bir de ortada bu kadar şirin bir minnak varken... ceza verse insan üzülür be :)
Şirinlik muskası ya, başka bi'şey değil.

kirazsevdasi dedi ki...

ay inanamadim Oip, Bora ya kocaman masallah, yalniz ne guzel idare etmis kardesini.
tombigi isiririm

Calanon dedi ki...

Yerim ben o kanatli muhtari!

Deli Anne dedi ki...

O kanatlar buğulu da olsa çok hoş görünüyor.. Senin marifetin mi yoksa Oip'im.. şöyle net br fotosu olsa ben de Selim'ime yapsam.. ejderha kanadı gibi malum..

Sessiz kalınca iş karıştırmaları yok mu ayrıca.. ceza diye gönderince onlara mı bize mi ceza olarak dönüyor o da şüpheli.. Genelde o da sessizlik sonrası maharet (!) ile sonuçlanıyor

OiP dedi ki...

Profesör,
Güle güle büyütün inşallah. iyi kandiiler size de:))

Sittirella,
ay sorma, topalak şey:)) yanaklarını şişirip oturunca karşıma, zor tutuyorum kendimi gülmemek, ısırmamak için.

İlkay,
ya sorma ciddi ciddi bakıyor, yeneğini falan yediriyor yani daha ne olsun:))

Calanon,
Uçmalı muhtar bu:))

Deli Anne,
malesef bunlar el yapımı değil. Epey yıllar önce Bora'ya almıştım yurtdışından, cadılar bayramı artığı olarak. o da ejderha tutkunuydu, gerçi hala öyle. dur bakıyım aklıma gelirse nasıl yapılır diye bi cinlik yazarım.

neval dedi ki...

miniğin en sevilicek zamanı ,biraz daha büyüsün öptürmüyorlar maalesef.
kandiliniz mübarek olsun

ganfi dedi ki...

ben oyun hamuruna takıldım:)bizdede oyun hamurları ya halıya sıvanırdı yada tavana fırlatıp yapıştırılırdı,o reklamlardaki gibi oynayan bir çocuk isterdim hep:(kanat benimde ilgimi çekti ayrıntılı foto isterizzz!!

Hülyanın Tunası dedi ki...

ses çıkmıyorsa kesin bi yaramazlık vardır evet. ben de bi kere odasına yoladıydım. tüm duvarları kırmızıya boyamıştı

Umut dedi ki...

Bu sesin çıkmaması ve arkasından bir şeylerin karıştırılıyor olması bana da ne kadar tanıdık geldiii :) Ayrıca ben de yaparım bunu hehe!

mynameismelis dedi ki...

:)) Yerim o tombiği! Ve evet bizde de aynı numaralar. Ses yoksa faaliyet var!
Bir de şu bordür sökmekten ne alnlarlar anlayamıyorum. Benim emek emek yapıştırdığım hayvancıkları söküp söküp elime tutuşturuyor marifetmiş gibi!

OiP dedi ki...

Neval,
asıl kendisi bir güzel öpüyor ki, baldan tatlı:) böyle muah muah diye

Ganfi,
aa bizde de duvarlara yapıştırma modası var...
o reklamlardaki gibi oynayan çocuk var, büyük oğlum öyleydi. ahh ahhh:)

Hülya,
Tunacım zevklidir, kırmızı dekor istemiş demek canı ne var?? :D))

Umut,
hahah:))

Melis,
ay evet ya, yırtıp yırtıp atmış bi de edepsiz. o bordürler de onlar için mi, kendi zevkimiz için mi belli değil? belki de beğenmiyorlar, ondan söküp atıyorlar n'aber??:))

Deli Anne dedi ki...

De hade görem seni Oip'im:) marifetlisindir, yaparsın sen.. ınn ınn!

Adsız dedi ki...

Arkadaş bu nedir yaa ? 2 sinde ayrı sorun 20 sinde sorun :) En kötü gününüz böyle olsun, özlemişim seni Oip.
Red Riding Hood

OiP dedi ki...

Deli anne,
marifetli değilim, çok güzel atarım:))

RRH,
valla ben de özledim arkadaşım, hoş geldin:))

Nilüfer .......... dedi ki...

OİP, o 2 yaş şeysinden kıvranan bir SDA (saçları diken ana)olarak (belkimcik biliosundur ama) bize çözüm olan kitabı sölim mi ? Sölim hadi : Çocuğunuza sınır koyma - Robert.J.Mackenzie.. 2 yaştan itibaren 18 yaşa kadar, usturubuylan çocuk törpüleme yöntemleri. Biz denedik memnun kaldık hem abide hem de kardeşte.Ailecek severek okuyoruz.