Sayfalar

5 Mayıs 2011 Perşembe

Revir Cumhuriyeti

20 saatlik dev uykudan uyandığımda, pilates topu boyutlarına ulaşan bademciklerim, yutkunmama ısrarla karşı çıkmaya devam ediyordu.

Odanın dışından gelen gürültüye bakılırsa evdeki popülasyon Esenler otogarı kıvamına ulaşmış olmalıydı. Yataktan kalkmak için hiç acele etmedim. Tüm gün kanepede yatıp, Müge Anlı çemkirmesi, Seda Sayan dudağı seyretmeye hazır hissetmiyordum kendimi. İlaç saatimin gelmesi ile bedenimi ve bedenimden ayrı bir boyuta ulaşan bademciklerimi zorla mutfağa taşıyıp, benim için hazırlanan, bir aile geleneği olan yoğurt çorbasından (hastalık çorbası) içtim. Hiçbir ilacın, yoğurt çorbası olmadan etki etmediğine inanılan bir aileden geliyordum.

Hafta içi olmasına rağmen eksiksiz, hatta fazlasıyla evdeydik. Dört kişilik çekirdek aile ve bi o kadar sayıdaki "diğer ev halkı" ile neredeyse kendi cumhuriyetimizi ilan edecek kıvama gelmiştik. "Nüfusun yarısı hasta insanlardan oluştuğuna göre ülkemize, Revir Cumhuriyeti adını verebiliriz" diye geçti aklımdan. Bu sefil düşüncelerle ve aldığım ateş düşürücünün etkisiyle kanepede pelte kıvamına ulaştığımda, televizyonda başlayan ve beşinci kez izlemeye maruz kaldığım saatbaşı haberlere isyan ederek gözlerimi kapattım. Bi ara gözlerimi açtığımda Müge Anlı, dev sarı saçlarıyla, karşısına dizdiği insanlara çem çem çemkirmeye devam ediyordu. "Haberler başlayınca beni uyandırın" diyerek tekrar bayılmışım....

12 yorum:

Anne dedi ki...

Bende diyorum OİPim nerelerde.. olmadık işler gelmiş başına geçmiş olsun arkadaşım (=>diyebilirim sanırım,seviyorum çünkü seni elimde değil)

yoğurt çorbası inancı bizde de mevcut.. tüm ailem,bu çorbayı sevmeyen kocacığıma cık cık sesleri eşliğinde inanamaz gözlerle bakıyor..

seda sayanı bir de ahmet maranki varken seyret tadından yenmiyor

uzattım,öpüyorum,hasta ziyareti kısa olmalı :)

sinuhe dedi ki...

bizim hasta çorbamız süzme mercimek :) kendimi bi şanslı hissettim

Benden Bizden dedi ki...

cok gecmis olsun oipcim, bir suredir yoktun meraktaydim ben de... sen bosver haberleri de mugeyi de, vur kafayi yat, iyilesene kadar da kalkma... anne corbasi herseye iyi gelir, afiyet sifa olsun,,sevgiler...

Sittirella dedi ki...

Arasam... o bademciklerle konuşamazsın sen OİP'im :(
Çok geçmiş olsun kutukafanın annesine :(
Bizde iki çeşit hasta çorbası var; biri pirinç çorbası (limonlu); grip, nezle, soğuk algınlığına birebir geldiğine inanılır.
Diğeri de sarımsaklı tarhana çorbası, bu da yorgunluğa, halsizliğe ve de ağrıya-ateşe iyi gelir.
Biz böyle gördük, İsviçreli bilimadamları gelip aksini ispat edene dek böyle de kalacak.
Sevgilerimle :)

OiP dedi ki...

Anne,
:)) arkadaşız tabi ki... sağol eksik olma:)
Bir ara Maranki'yi gördüm sanırsam. her derde deva bişeyler anlatıyordu...
sevgiler

Sinuhe,
valla şanslısın ama bizimkisi yarım saatte pişip kaseye düşüyor, n'aber;))

BB,
Sağolasın, yattım ki ne yattım. Annem yapmış hakkaten misler gibi:))

Sittirella,
sağol valla dediğin gibi zorlanıyorum:(( Ananeler, anneler dururken İsviçreli bilim adamları haltetmiş:D))

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Geçmiş olsun, müge anlı ile plate topu bademciklerin üzerine keman teli gibi sinirler eklenmesin aman dikkat, ocaktan beri evdeyim, seyretmeyeyim diyorum ama bazen de sinir olmak için hey allahım ya kimlerle aynı gökyüzündeyiz demek için bakıyorum, sevgiler sinem

Gulcin dedi ki...

Gecmis olsun OIP
Ama su durumda bile bizi guldurebiliyorsun Revir Cumhuriyeti :) Bu aralar meclis baskani sendin sanirim :)

Bir an once iyilesirsin umarim. Yoksa sabah programlari insan sagligi uzerinde farkli hasarlara yol acabiliyor :)

Gecmis olsun gecmis olsun...

Yelish dedi ki...

Gecmis olsun oip'em

bilge ve annesi dedi ki...

OİP cim çok geçmiş olsun kıyamam sana yoğurt çorbası işe yaramazsa bizim ailenin çorbasını da dene şekerim. Tavuk suyuna tarhana çorbası hımm mis gibi, bişicin kalmaz. (tabi ilaçlarını da almayı unutma, tv filan da bakma) bu arada iyi havaya girdim değil mi, dikkat et kendine tekrar geçmiş olsun

FADİŞ dedi ki...

ÇOk geçmiş olsun, bu kadar hastasınız ama güldürmeyi başarıyorsunuz, acil şifa dilerim.

Adsız dedi ki...

Gecmis olsun! Hepinize gecmis olsun hatta. Bol bol corba ve uyku...
anonimyusun

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

geçmiş olsun