Sayfalar

3 Ağustos 2011 Çarşamba

Yatmak öyle kolay bişey değil

"Hadi yatalım mı?" sorusunu takiben evde bir seferberlik hareketi başlıyor. Erken kalkan çok yol alır mantığıyla, yerimden hızlıca fırlıyorum. Bütün akşam "birazdan yaparım, yatmadan yaparım" diye diye ertelediğim duş geliyor aklıma.

Ani ve seri hareketlerle, bilgisayarı çantasına tıkarken, bir yandan da kanepedeki yastıkları düzenliyorum.

Start almış 100 metre koşucusu gibiyim. Bir yandan rakibimi (kocam) keserek, toparlanma işlerini tamamlamaya ve malum lafları duymadan (bütün akşam sallandın, bu saatte ne duşu, sabah kalkamayacaksın) kendimi duşa atmaya çalışıyorum.

Mutfakta dizi dizi sıralanmış bardakları makineye sallayıp, çocukların kıvır zıvırlarını denk yapıp yukarı çıkıyorum.

Banyo henüz boş. Ortam sessiz. Rakibim kapıları kilitleme, TV'leri kapatma gibi maskülen görevlerini (güvenlik ve teknoloji)  tamamlıyor. Bütün bunlar her akşam neredeyse aynı sırada ve yazılı olmayan görev tanımları çerçevesinde yapılıyor. (evlilik denen şey)

Kendime bi su tutup, odaya süzülüyorum. Giyinip, çocukları öpüp yatağa zıplıyorum. Yatmadan önceki bu son yarım saat beni çok yoruyor. Örtüyü kaldırıp yatağa dalıyorum.

Aklımdan şu çok yastıklı ve aşırı dekorasyonlu yatakları gösteren dergi fotoğrafları geçiyor. Kendimi o yastıkların tahliyesinin ne kadar süreceğini hesaplarken yakalıyorum. (anne tipi kafa)

Çok yastıklı yatak

"Yatmak bu kadar zor olmamalı diye" söylenip, pikemi belime sarıp, "yarın akşam bir 15 dakka erken yatarım" diye kendimi kandırarak uykuya dalıyorum.

14 yorum:

Zeynep dedi ki...

Bizim evdeki durum ise şu şekilde;

Eşim ben yatıyorum diyip kendini "lök" gibi yatağa attığından; ben koltukların yastıklarını düzeltirim.TV ve uyduyu kapatırım. Sehpada bulunan bardak ve ıvız zıvırları kaldırırım. Bardakları makinaya yerleştirim. Kapıları, pencereleri kapatırım. Kapının kilidini kontrol eder, dişimi fırçalar, suyumu içer yatağa geçerim. Bu sırada eşim çoktan uyumuş ve horlamaya başlamıştır. Bizdeki yatma ritueli budur. :)

Sevgiler

Ege'nin annesi! :) dedi ki...

pek çok evde aynısı oluyor herhalde. yalnız bundan sonra ben de yatarken o çok yastıklı yatakları düşünmeden edemeyeceğim! :) Yine çok doğru bir tespit (:

beste dedi ki...

hahahaha bende hep ayni seyi dusunurum kabus gibi o yastiklar ben iki taneyle basa cikamiyorum :)

Red Riding Hood dedi ki...

Her evde yaşanması şart olmuş akşam yataköncesi ritüelleri :)))

mynameismelis dedi ki...

Ah oipim, okudukça budur işte dedim!
Demek her evde aynı bu ritüel...

Anne İş'te dedi ki...

içindeyken bunaltan ve zaman zaman beni isyana gark eden detaylar burada senin anlatımınla sevimli geldi:))

bozbek dedi ki...

Ben akşamları yatarken, sabah yatakları toplama faslını düşünüp dertleniyorum zaman zaman :))

NzN dedi ki...

çocuksuz bi insan olduğum için uykum geldimi hoop tumba yatak yaparım! masada bardak kalmış, mutfak dağınıkmış hiiç umrumda olmaz :))
önce ben! :p

Elifinelizi dedi ki...

her evde farklı bir serüven yaşanıyor . şimdilik nüfuz azlığından çok yastıklı bir yatak kullanıyorum ( eşimin sitemleri arasında ) ama şöyle ki homeofis çalıştığımdan , sabahları yastıkları yatağa fırlatıp hergün gelişine kombinler hazırlıyorum. pek keyifli oluyor ( yere düşenleri orda bırakmamak şartıyla )
:D hihihihiiii eğlenmede sınır yok

evimin dekoratörü dedi ki...

OİP im bu rakip olayına koptum, gerçekten de öyledir. Kim daha önce banyoya girip diş fırçalayacak, kim daha önce yatağa girip uykuya dalacak :) Süper tespit!

eflatunkedi dedi ki...

ahahahaa :))ayynen
daha güzel anlatılmazdı...
o malum sözleri duymamak için nasıl da kıvranarak, nasıl da seri adeta elvan modunda harekete geçiyorum :)

Deli Anne dedi ki...

Ahaha.. Harikasın OİP'im.. yakaladığın detaylar harika..

Adsız dedi ki...

Merhaba Ben Zeynep,

Bizim evde durumlar ise şöyle:

Eşim gelir yatmadan önce balkona çıkar. Çay içer. Dişlerini fırçalar ve yastığa başını koyduğu gibi uykuda zaten. Ben ise balkondan çay bardağını alırım odada ki çer çöpü toplarım. Çocukların üstünü örtüp, öperim. Sare'ye (küçük kızım) masal okurum. Camı, kapıyı kontrol ederim. Güvenlik alarımını etkinleştiririm. Üst katı kontrol ederim. Bu arada farkında olmadan aylık temizlik bile yaptığım oluyo :D Dişlerimi fırçalarım. Ve yatağımın üstündeki kocaman yastığı çeker yatak örtüsünü katlar, yorganı üstünden çektikten sonrada pike ile vızttt uykuya dalarım.. :) Farkındayım yatağımın üstünde çok fazla şey var. Koca yastık, yatak örtüsü, yorgan, pike ,çarşaf :D

Ozge B dedi ki...

Bir de filmlerde kari koca dakikalarca o yastiklari yere atarlar. Atacaksan niye dizdin de mi, cık cık:)