Sayfalar

5 Ekim 2011 Çarşamba

nasıl bir anneyim ben


Sevgili okur, başlamadan söyleyeyim bu bir annelik yazısıdır:))

Size de olur mu bilmem? Bazen bazı insanlarla konuşurken, istemeden, farkında olmadan kendinizle kıyaslama yapar mısınız? Bana oluyor. Kıskançlık gibi değil, ölçme, tartma anlamında.

Bugün bir babayla çocuklar hakkında konuştuk. O da benim gibi "üç" çocuğun karar olduğunda hemfikirmiş. Üçüncüyü o istiyor, eşi istemiyormuş. Eşinin çok yorulduğundan, çocuklarla ilgili herşeyi çok abarttığından dert yandı.

Konuşmanın sonunda, eşinin de kendince haklı olduğuna, çocuklarına karşı titiz tarzının onu yorduğuna, bazı annelerin sorumluluk katsayısının çok fazla olduğuna karar verdik. Konuşurken kıyasladım. Benim mesela, bu katsayım düşük sanırım. Rahat gibi bir anneyim galiba. "Bu iyi mi, değil mi?" diye düşündüm bir an. "Çocukları ihmal ediyor olabilir miyim?" (klasik suçlanıcı anne çıkarımı)

Rahat dediğim şöyle birşey: Ben çocuklarla ilgili konuları aşırı ölçülüp biçilecek bir konu, alışkanlıklarımı temelden yıkıp yok eden bir sorumluluk,  beni hırpalayan bir yük olarak görmüyorum. Yaşadıkları herşeyi doğal bir süreç olarak kabul ediyorum. Yani bir bebek ağlar, gece uyanır, bir çocuk tutturur, yemez, uyumaz, söz dinlemez, bir sebebi vardır. (ve bu sebep çoğunlukla da bizizdir aslında) Yani çocuğun çocukça bir mazereti vardır ve anne olarak benim görevim ona sorununu çözmesi için yardımcı olmaktır. Böyle şartlanınca dağınıklıkmış, huysuzluk, yaramazlık, uykusuzlukmuş dert etmiyor insan: "O öğreniyor, öğrendiğinde bitecek" diye düşünüyorsun. Ve sanki böyle düşününce daha sabırlı ve huzurlu oluyorsun, bu da çocuğa yansıyor... Bir döngü, bir sarmal gibi. İç içe, birbirini sararak tamamlıyor.

Ben sorumluluk katsayısı düşük bir anne miyim, rahat mı, vurdumduymaz mı bilmem?
Bazı şeyler zamanla belli oluyor.
Zaman umarım utandırmazsın beni... (bak hala suçlanıyo)
öyle işte.

15 yorum:

♥mini stüdyo♥ tuğçe dedi ki...

Benim en sevdiğim model bu Oyip :)
Takıntısız, rahat, empatik :)
3 çocuk annesi annemin modeli. Kendimi ve kardeşlerimi seviyorum. İnşallah o'nun gibi büyütebilirim çocuklarımı :)

Sittirella dedi ki...

Senin tüm kalbimle şahane bir anne olduğuna inanıyorum OİP'im:)
Şaka yapmıyorum, bir gün anne olursam rol-modelim sensin :)
Kendi kendini yiyip bitirmene gerek yok, her şeyi herkesten iyi bilen, ''İsviçre'li Bilimadamları''na taş çıkaran bik-bik'çi annelerden olmadığına şükretmen gerektiğinin altını itina ile çizerim :)
Sevgilerimle canım benim.

Ferhat Bayram dedi ki...

nasil bi anne oldugunu bilmiyorum ama agzi iyi laf yapan bir bayan oldugun belli :)

ipex dedi ki...

Benim gözlemim, hiç bir şeyden şikayet etmeden herşeye yetişebilen şahane bir annesin. Keşke daha çok yazsan, annelik tecrübelerini daha çok paylaşsan. Ne yalan söyleyeyim sosyal medyayı daha az kullandığın günleri özlüyorum OIP :)

Seden dedi ki...

sakin anne en iyi anne...

anne kaleminden dedi ki...

en güzeli bence de.. ne çocukları kasıyosun ne kendini.. keşke ben de olabilsem, işim kötüsü eşim benden beter :(

beste dedi ki...

saldim cayira mevlam kayira diyorsun yani:) hastalik harici gunlerde uyar da, hasta olunca tum sungulerim dusuyor! yeni iki gunluk nedeni bilinmeyen 40 derece ates atlatti simdi ben pestil gibiyim!!!!

fikir projeleri dedi ki...

bence olması gereken sabırlı bir annesiniz ne hoş herkes böyle olabilse ben biraz evhamlı annelerdenim:)

Ecehan dedi ki...

Ben bu modeli çok sevdim ve kendime çok yakın hissettim.

pnr/cnr dedi ki...

tam ben de dün bunun muhasebesini yapıyodum..ses kaydından öğrendim bakıcımız oğlumun kıyafetlerini ütüsüz giydirdiğimden bahsetmiş mesela-ki bana göre bir bebeğin pamuklu penye kıyafetlerini ütülemek gereksiz..en azından zararlı bişey değil..ya da bu sıralar oğlum tırnaklarını kestirmiyor kesemiyorum, ben de zorlamıyorum bırakıyorum..ve dolayısıyla çocuğun tırnaklarını kesmediğimizden bahsetmiş vs. sonuç olarak onu dinleyince ben çok ihmalkar ve çocuğun temizliğini hiçbişeyini önemsemeyen bi anneyim..bana göreyse hayır öyle değilim..bazı konularda rahatım tutturukçu değilim ama çocuğumun psikolojisini tırnaklarından daha çok önemserim..titiz değilim çünkü bağışıklık sisteminin böyle gelişeceğini düşünüyorum..neyse uzun oldu biraz dertliymişim de:) kısaca demek istediğim bence siz sorumluluk katsayısı düşük değil aksine yüksek bi anne olduğunuz için böylesiniz, sadece sorumluluk hissettiğiniz alanlar farklı uyumaması yememesi gibi şeylerden çok onu anlamaya çalışmanın daha önemli olduğunu düşünüyorsunuz..ve bence de doğru olan bu..zaten çocuklarınız mutluysa sorun yoktur..

Selen dedi ki...

en superi, ben de oyleyim. Ama cocuklarin da onemi buyuk bu iste. Onlar oyle akilli, uslu ki, benim farkli olmama gerek yok. Kendim olarak annelik edebilecegim cocuklarim var yani. Dagina gore kar olayi var bizde, sansliyim ;)

OiP dedi ki...

Tuğçe,
benim annem de aynısı:)) anneciğine sevgiler:))

Sittirella,
canım benim. eminim sen dünya tatlısı bir anne olacaksın. bu işin ayarı yok zaten, yaptım oldu hesabı :))

Ferhat Bayram,
enteresan :))

İpex,
son cümlen çok düşündürdü. son zamanlarda benim de kafama takılıyor bu konu biliyor musun...

Seden,
galiba öyle

OiP dedi ki...

Anne kalemi,
yapı meselesi, elden pek birşey gelmez. çok daraltma kendini ama...

Beste,
ay o ateş yok mu... bizimki de üç gün ateşliydi öyle. yok hastalanmasınlar, yürek dayanmıyor. çok geçmiş olsun oğluşa:((

Fikir Projeleri,
evham zor iş:((

Ecehan,
:)) e normal, sevilmez mi

Pnr
evet tam öyle. çocuklar mutlu ve sağlıklıysa bence herşey tamam. tırnak, ütü vs. bunlar detay. ağaca bakmaktan ormanı göremeyen insan olmak istemem. siz de iyi yapıyorsunuz, devam :))

Selen,
bizde de durum aynı biliyor musun:)) ikisi de çok uyumlu, kendi kendine yeten çocuklar maşallah. aman Allah bozmasın. öperim kuzuları:))

Ferhat Bayram dedi ki...

nie ki :)

7.oda dedi ki...

hiç düşünme.. hiç sorgulama derim ben..
senin çocuğuna en iyi anne sensin..
Annelik Hissetmektir