Sayfalar

25 Ekim 2011 Salı

Neler lazım?

Sosyal medya, deprem bölgesi halkı için çok faydalı bir iletişim yürütüyor. Müthiş bir seferberlik var. Her yerde kampanyalar düzenleniyor, her an, faydalı bilgiler ve öncelikli ihtiyaç malzemeleri listeleri paylaşılıyor. Yalnız Değilsin Van adresinde güncel, net ve doğru bilgiler bulunuyor.

Diyorlar ki:
- Ayni ve nakdi yardımlarınızda mutlaka Van depremi için olduğunu belirtin.
- Yardımlarınızı olabildiğince dağıtım konusunda ehil kuruluşlara (Vakıf, dernek ve belediyelere) yönlendirin.
- Ayni yardımlarınızı ayırarak bırakın (örneğin giyecek ise kazak, pantalon, iç çamaşırı, vs. şeklinde).
- Yiyecek yardımlarınızda son kullanma tarihine ve kolay saklanabilir olmasına dikkat edin.
 
Ben de sık karşılaştığım ihtiyaç malzemeleri listesini kendimce çizdim. Bazen görsel, grafik anlatım uzun listelerden daha çok işe yarayabiliyor. Umarım faydalı olur...

1 yorum:

Wicked_Stardust dedi ki...

Eline sağlık oip. Bence yardım toplanan yerlere bu resmi asmalı. Belki resimlerde bikini olmadığını görünce deprem bölgesine neyin gönderilmeyeceğini de anlar bazıları (bkz: gölcük depremi). Tek bir şey eklemek isterim. ısıtıcıları mümkün mertebe elektrikli istemiyorlar. Malum elektrik kaynağı yok veya kısıtlı. Elektriksiz ısıtıcı ne olabilir ben de emin değilim. Belki şu cafelerde açık havaya konan tüplü ufolar olabilir. Selamlar ve sevgiler.