Sayfalar

16 Şubat 2012 Perşembe

Anladım

Geçtiğimiz haftayı Ankara'da, hastanede geçirdim. Babamı yatırmak zorunda kaldık. Artık herşey daha zor. Pek zayıflamış, küçük bir çocuğa dönmüş bedeni. Hala deniyor, hala asılıyoruz. İki hafta daha hastanede kalacak. İnsan umut ettiği sürece yaşarmış, bizimki de o hesap....

Geçen tüm bu süreçte, yani hastalığın başından bu yana olgunlaştım, güçlendim ben sanki.

Anne-babalar yaşlanıp, güçten düştüklerinde, roller değişip, evlatlar anne-baba, onlar çocuk oluyormuş meğer onu anladım.

Böyle zamanlarda birilerinin çok iyimser ve çok güçlü kalması gerekiyormuş sonra.

Tüm karamsarlık ve tükenen umutlara inat, iyiliğe, kurtuluşa, mutlu sonlara inanmak için herkesi harekete geçirmek lazımmış meğer.

Ve son olarak... Anneliğin sorumlulukları, zorlukları birşey değilmiş. Asıl yürek isteyen, gerektiğinde anne-babaya annelik etmekmiş, onu anladım.

41 yorum:

zuzu dedi ki...

canım bol bol sabır ve sağlık diliyorum...

Sittirella dedi ki...

Canım,
diyecek söz bulmadım :(
Çok zordur, eminim.
Sabır dilesem... dayanma gücü dilesem?
Keşke elimden bir şey gelseydi, keşke.
Ne mutlu ailene.
Hayırlı, güçlü evlat yetiştirmişler... onlar ne kadar şanslı olduklarının eminim fazlasıyla farkındadırlar.
Öpüyorum seni.

*SİMONE* dedi ki...

biraz güleyim diye blogunu açtım bu akşam. o çizdiğin durum komedileri, ince detaylar inan beni kahkahalara boğuyor. ama şuan çok üzgünüm :( kendimi yerine koydum... kamyonlar dolusu güç ve sağlık diliyorum size...

dukandiyetitariflerim dedi ki...

Ah o son cümle yok mu.En derinden vuruyor insanı:(
Allah yanınızda olsun.

maviumut dedi ki...

yazdıklarını ta yüreğimde hissettim...çünkü şu sıralar o rollerin değişimini yaşıyorum bende.umarım bi an önce sağlığına kavuşur babacın..
umutlar olmasa zaman nasıl geçer,neye tutunuruz..

a_y_s_e dedi ki...

cok benzer bir durumu enistemle yasiyoruz... sozcukler yetmiyor bazen...

Leylak Dalı dedi ki...

Of seni nasıl iyi anlıyorum OİP'cim. Ben de 4 ay boyunca annemin annesi olmuştum hiçbirşey çaktırmamaya çalışarak ki en zoru buydu, hayat insanı bazen acımasızca sınıyor. Belki de aynı hastanelerde kaldık 6 yıl arayla. Yine de yılmamak lazım, umuda tutunmak lazım. Tanrı evlatlarımızı korusun. Kolaylıklar ve güç-kuvvet diliyorum...

Nihan dedi ki...

senin gibi bir evlatları olması, onlar için eminim tüm dünya malına bedeldir...şu son paragraf, ne kadar doğru...sana güç diliyorum..

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

Allahtan acil şifa diliyorum..

Gulcin dedi ki...

sen ne guzel ne hayirli bir evlatsin OIP. Hepinize sabir ve kuvvet diliyorum bir de insallah umut ve bol bol saglik sizinle olsun OIP.

Adsız dedi ki...

Arayıp soramıyorum ama aklımdasın.
:(
Redridinghood

banushka dedi ki...

iyimser ve güçlü kalan biri olduğu sürece o umutlar tükenmez OIP'cim. hatta mucizeler de o umutlardan doğar. sabır ve güç diliyorum size.

Evren dedi ki...

Guzel insan, aydinlik insan OIP... Bolca saglik diliyorum ben de size, saglik ve guc.

A-H dedi ki...

Acil sifalar diliyorum babana, sana da bol bol sabir ve dayanma gucu...
Yine de ne sanslilar ki senin gibi bir evlatlari var baslarinda, sende onlarin yaninda olabilme luksune sahipsin.
Cok gecmis olsun, umarim kisa surede iyilesme haberlerini duyariz senden.

nymphea dedi ki...

Cok gecmis olsun ;( insallah en kisa zamanda sagligina tekrar kavussun babacigin.

Cigdem dedi ki...

Guc ve sabir diliyorum, umutsuzluk da hastaliktan farksiz bir durum, umudunu hicbir zaman hicbir sey icin yitirme OIP...

Berna Hamarat Kaya dedi ki...

Babacığına acil şifalar, sana ve ailene de güç ve sabır diliyorum OİP.
Aklımdasın, kalbimdesin.

anne kaleminden dedi ki...

kolaylık ve güç diliyorum...

bilge ve annesi dedi ki...

OİP' im rabbimden güç ve şifa diliyorum sizin için. Ankarada yaşıyorum bişiye ihtiyacın olursa nolur yaz koşa koşa gelirim. Ben babamı çok erken kaybettim, ölebileceği aklımda bile yokken, hayat malesef çok zor...

Selen dedi ki...

Gözlerim doldu yazını okurken. Geçen yaz ben de babamın ameliyatlarıyla, 11 ünite 0RH negatif kan bulma telaşıyla yaşadım aynı duyguları. Çok zormuş insanın anne babasının hastalandığını görüp te elinden birşey gelmemesi. Allah tez zamanda sağlığına kavuşturur inşallah babacığını. Sana da kolay gelsin, Allah güç, kuvvet ve sabır versin. Bu zor günleri atlatabilmeni tüm kalbimle diliyorum.

OiP dedi ki...

sağolun hepiniz. ihtimaller küçücük de olsa, mucize denilen şey o küçük ihtimalden doğuyor. ve buna inanmak insanı her kötü olasılığa karşı daha güçlü kılıyor. tüm hastalara şifa diliyorum...

Penguen'in Sepeti dedi ki...

Geçmiş olsun...Rabbim size ve babanıza güç versin...

Ters Pabuçlar dedi ki...

ACİL ŞİFALAR DİLERİM ALLAHTAN

derya ö. dedi ki...

Acil şifalar diliyorum Oip, Allah'tan hiçbir zaman ümit kesilmez. Size güç, sabır ve sağlık dilemekten başka birşey gelmiyor elimden:( İnşallah baban en kısa zamanda sağlığına kavuşur.Sevgiler.

Benden Bizden dedi ki...

Son paragrafın vurdu geçti... Allah güç ve sabır versin OİPcim. Ne kadar hayırlı evlatsın, tüm aile için gurur kaynağısın sen. Umarım herşey iyiye gider.

Adsız dedi ki...

hepinize, iyiye inanç gücü diliyorum.

Yazmak iyidir... dedi ki...

Oooff içim yandı, seninki kimbilir nasıl yanıyor...

ruzgarligunlervegeceler dedi ki...

Biz de babamın hastalığıyla mücadele ettik yıllarca. Ben hep güçlü, hep inançlıydım. Enerjimizi, neşemizi, umudumuzu hiç eksik etmedik. Şimdi içim boşaldı, yeni yeni çıkıyor o zamanların acısı. Fakat hala diyoruz ki, "iyi ki öyle yapmışız" Önce babaya, sonra da tüm aileye güç, kuvvet diliyorum. Mucizeler bir şekilde gerçek olur, inanıyorum!!

Nilhan - Küçük Mucizem dedi ki...

En acilinden şifalar diliyorum. Rabbim kimseyi sevdikleriyle sınamasın.

FADİŞ dedi ki...

Allah şifa versin inşallah size de sağlık ve güç.

FotografikHatiralar dedi ki...

Güzel anne,
Canım oip'im, çok duygulandırdın beni.....
Yazdıkların çok içten çokkkk
Aynen senin de dediğin gibi, insan anne babasını kaybedince artık çocuk olmadığını anlarmış (anne veya baba olmuş olsan bile)
Ama senin o neşeli ve temiz yüreğinin ışığı varya eminim herşeyi düzelticek.
Babana sağlıklı şifalı günler diliyorum.
Umarım bir an evvel eski sağlığına kavuşur.

Sevgi ile kal...

Özlemce dedi ki...

Acil şifalar diliyorum.Zor ama insan böyle zamanlarda kendini güçlü olmak zorunda hissediyor.

Anne Café dedi ki...

güç, sabır ve şükür sizinle olsun... acil şifa diliyorum...

biraydamasalı dedi ki...

babanız için acil şifalar dilerim.bu kadar hayırlı bir evlat olduğunuz için sizide tebrik ederim.sevgiler

ELFony dedi ki...

Çok geçmiş olsun.. Allah şifa versin.. Çok zor bir şey gerçekten.. Bu durumda kuvvetli olmak çocuklara düşebiliyor.. Sana bol sabır ve metanet diliyorum.. :(

Meral Erdoğan dedi ki...

canim oip'cigim, Alah yardimciniz olsun...

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun...

OiP dedi ki...

sağolun arkadaşlar. iyi ki varsınız

Defne Soysal dedi ki...

Duygularını çok iyi anlıyorum. Çok zor ayakta durabilmek böyle zamanlarda. Bende aşağı yukarı aynı durumdayım. Çok zormuş çok. Tam hayatını düzene soktuğuna inandığında anneciğinle babacığının gözlerinin önünde sana veda edişlerine tanık olmak çok zor çok. Hayat bir mücadele değilmiş meğer, mücadele hayatmış. Mutluluk ise anda saklıymış....

kara kitap dedi ki...

yazılarını okuyorum ve içimden cümleler geçiyor.o cümleleri yazdım sanıyorum.birkaç gün sonra yazını ve yorumları tekrar okuduğumda görüyorum ki yorum yazmamışım.elim mi gitmiyor anlamıyorum.dualarım seninle ve babanla. güzel anne, güzel evlat, güzel insan oip'im oğlum senin için bir kutu kafa çizdi.süper kahramanlar artsın ve sana destek olsun diye.

Cocukla Cocuk dedi ki...

OİP çok çok geçmiş olsun. "Anne babalarımıza annelik etmek Yürek ister" sözü çok dokundu. Acil şifalar diliyoruz.