Sayfalar

29 Şubat 2012 Çarşamba

Ne biçim...

Hayatın getirdikleri bazen 'ne biçim' şeyler oluyor.
Ben tam da şu anda, bir 'ne biçim' öbeğinin ortasındayım mesela.

.....

20'lerin ilk yarısında arkadaşların düğün derneklerinde bir araya gelip, gülüp eğlenen civeleklerdik.

20'lerin sonları 30'ların başlarında kendimizi, doğumhane kapılarına, çeyrek altınlara verdik.

30'ların sonu 40'ların başı ise tam bir facia. Bir zamanların civelekleri olan biz, artık hastanelerde, cenazelerdeyiz...

.....

Şu anda çok tarifsiz ve karmaşık bir dönüm noktasındayım. Babam için ümitler bitti. Artık umut kalmadığını söyledikleri o an, aynen eski Türk filmlerindeki gibi kulaklarımda yankılanıyor sürekli.

Hiç isyan etmedim, isyan neye yarar?
Bu ne bizim, ne babamın suçu. Kime isyan edeyim? Bu kötü hastalık malesef babacığımı buldu. Her türlü tedaviyi denedik, hep ümitli olduk, son ana kadar hastanelerde çare aradık. Ama çare yok. Onu dün ambulansla eve getirdim. Kendi evine gitmek isterdi şüphesiz ama oraya götüremezdim. Çocuklarından uzak başka bir şehirde olmazdı.

Hastalığının başından bu yana tüm aile seferber olduk. İnanın anne-babaların yaşlılıktaki hastalıkları ve bakımları öyle kolay olmuyor. Bu şikayet değil. Bu gerçeğin ta kendisi. Bu bakımı ve desteği sadece evlatlar vermiyor, eşlerimiz, çocuklarımız, eş, dost ve hatta mesai arkadaşlarımız da bu süreçte fedakarlık yapıyor.

Eşin tutum ve desteği ne kadar önemli bilseniz. Bazen benden daha çok onlara evlatlık eden bir eşim var. Keza abimin eşi de aynı. Bu hastalık işlerinde hayat insanları sınıyor. İlişkiler, duygular, insanlar ve hatta kendin. Hepsi buna dahil. Ne biçim değil mi?


Babamın elini tutuyorum olabildiğince. Onun bu halini görmek, sesini duyamamak içimi lime lime ediyor. Onun o canlı, güçlü, çevik halleri geliyor hep gözümün önüne. Başını okşuyorum bir çocuk gibi. Babacım benim. Bir tanem.

Eve döndüğümüz için annem rahatlıkla hep yanında. Babam O'nu hep görebileceği şekilde oturtuyor. Annem hep ellerini tutuyor. Dün tüm gün konuşamayan babam, onca yolun ardından anneme kavuşunca dile geldi. Zorlanarak ederek de olsa 'seni seviyorum' dedi anneme. Onlar hep birbirine aşıktı, 46 yıldır hiç ama hiç ayrılmadılar. Hayat yoldaşı bu, ayrılmayı kim ister ki hem?

Anneme durumu anlatma işi bana düştü. Hazırlaması gerek kendini. Söyleyemedim açıkça. Hastanedeki son ziyaretin ardından, arabada yalnız kaldığımızda, o önde ben arkada oturuken, göz göze gelmeden, 'biliyorsun bu kötü bir hastalık' diyebildim çok düşük bir tondan. 'Biliyorum' dedi sesi titreyerek 'acı çekmese'.... Şaşırdım ve rahatladım. Annem çok güçlü ve mantıklı bir kadındır. Öyle ki babamı bile, bu zor hastalık ve tedavi sürecinde bu gücüyle daha yukarılarda tutabilmiştir. Hep umutbaz hep iyiye inanan bir kadın oldu hayat boyunca. O güçle hepimize ilham kaynağı oldu. Ben, babam, abim hep onun bu enerjisini örnek aldık ya da alamadıysakta, o enerjiye bıraktık kendimizi.

....

Çocuklar da dahil bu sınava. Dedesiyle büyüyen bir Bora var evde. 3 yaşından bu yana yazlarını birlikte geçirdiği, güreştiği, su birikintisinden larva topladığı, lunaparklara, parklara birlikte gittiği, kargo baskınları ile sürpriz hediyelerine hasta olduğu, koynunda uyuduğu dedesi. Onu da hazırlamamız gerekiyor bu duruma. Nasıl olacak ki bu, nasıl izah edilir yavruya?

....

Yarın 1 Mart. Babamın doğum günü.
72 yıllık ömrünün belki de en zor günü....
Ne biçim değil de ne?

94 yorum:

Deniz Zehra dedi ki...

:( evlatların ana-baba olduğu bir ân var ya..işte o "o biçim" bir şey..Rabbim yardımcınız olsun.:(

Deniz Zehra dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Sittirella dedi ki...

Canım arkadaşım, biriciğim benim...
Ne diyeceğimi bilmiyorum.
Keşke bir kaç sihirli kelimem olsa da acını az da olsa hafifletse, çektiğinin-yaşadığının daha doğrusu ailece yaşadığınızın ağırlığını bir nebze olsa hafifletse.
Gecenin bir yarısı olmuş.
Arasam? ne diyebileceğim ki? kendi gözlerim bile doluyken burada... yutkunup yutkunup boğazıma takılıp kalan bu ağlamayı atamazken üzerimden, ben mi teselli olacağım sana?
Keşke orada olabilseydim.
Keşke, bir an olsun elini tutabilseydim.
Ne bileyim, keşke elimden bir şeyler gelseydi.
İnsan her şeyini kaybetsin de, 'çaresizlik' yaşamasın işte.
Seni seviyorum canım benim.
Bunca uzağım sana, ama kalbim seninle, dualarım babacığınla.

Leylak Dalı dedi ki...

İçim yandı OİP, seni nasıl iyi anlıyorum. 6 yıl önceye döndüm, annemin başında beklediğimiz o korkunç 4 aylık sürece. Nasıl anlık basit şeylerden medet umup mutlu olduğumuzu, nasıl rol yaptığımız düşündüm. Evde gülüp park köşelerinde ağladığımı hatırladım. Nasıl manyakça bir dayanma gücü geldiğine şaşırdım bir kez daha. Diyebileceğim tek şey Allah yardımcınız olsun, kendini koru, çocuklarına sarıl. Çok zor bir süreç, yaşayan bilir. Annem de 72 yaşındaydı ama benim için hala çok gençti, çünkü o benim annemdi. Ne diyeyim, bu anlar sözün bittiği yüreğin attığı anlar. Kalbim seninle...

derbay dedi ki...

Doğru ne biçim şeyler bunlar... Ama birşey söyliyeyim mi OİP, bu yakarışlar ve debelenmeler işe yaramıyor insan hayatında. Doğumlar ne kadar mutlu edici, ümit vaad edici anlar ise ölümler de aramızdan ayrılan insanın niteliğine göre anlam kazanıyor.

Ne mutlu sana, çok sevdiğin, çok güzel anılarının olduğu, çocuklarına ton ton dedelik etmiş bir baban var. Babalık sıfatını o kadar güzel yerine getirmiş ki hatırası sende, eşinde, çocuklarında yaşayacak.

Sevimsiz, sevgisiz, despot, faşist bir babam var, babalığı tartışmalı iken dede rolünü de oynamayı becerememiş...

Böyle günlerde yardımcı olmak zordur, kem-küm dökülür dilden. Ama sırf bu sebepten; içinde beslediğin tüm olumsuz şeyleri unut ve en tatlı yerinden yakala!

Baban, sizlere çok güzel hatıralar bırakacak.

Kolaylıklar diliyorum, sevgiler

Feride dedi ki...

gecenin bu vaktinde nasıl da ğlattın beni.. nasıl da yandı içim.. kimbilir siz ne alemdesiniz. Ne biçim bişey ki bu tanımadığın birini bile buldugunda üzüyor, acıtıyor.. Allah yardımcınız olsun

öykününannesi dedi ki...

:( uff ne biçim..
Babacığın huzurludur şimdi Oyipim. Sevgilisi karşısında, evladı elini tutmuş sımsıkı, sevdikleri yanında..
Size sabır diliyorum, sana, annene, kardeşlerine, çocuklarına...

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

:( Rabbim sabır versin.çaresizlik ne zor şey.yada bilmek zor bişey.başka açılardan bakmak gönlü ferahlatırmı acep.ölümün hikmetleri diye birşey duydun mu ? ölümün hikmetleri varmış.ilki ahirete göçmüş yakınlarımıza kavuşmakmış.ikincisi eğer ölümsüz olsak ve yaşlanmış olsak hastalıklarla hem cevremize hem kendimize eziyet olacağından ölüm bir hikmet haline geliyor.
ölüm birdiğer hayatın başlangıcıdır.nasıl ki doğacak çocuğa dünyaya gelmek eziyetse ve doğduktan sonra dünyayı seviyorsa ahirete göçmek de o misal.
nasıl ki uyku hastalar için dinlenme vesilesi ise ölüm de musibetzedeler ve intihara sevk eden belalara müptela olanlar için nimet ve rahmettir.ancak ehli dalalet için azaptır.

şimdi bunları sana yazmak benim için de kolay değil.keşke kendi sayfamda seni okumadan yazsaydım da sen rastlasaydın.

üzdüysem özür dilerim.bakış açını biraz değiştirebilmişimdir umarım..

Nagehan dedi ki...

Ne yazsam yeterince samimi gelmiyor bana, üzüldüm desem, sizin kadar üzülemem, güçlü ol desem, için yanarken güçlü görünmek ne zordur kim bilir?
Hamilelikten ötürü uyku süresince sürekli ve çok çılgın rüyalar görüyorum. Her gece film gibi ya birilerinden kaçıyorum, ya uzaylılar geliyor falan. Çoğunu da parça parça hatırlıyorum. Ama dün gece bir rüya gördüm,ambulanstaki fotoğraftan etkilendim sanırım, bir kupa yaptırmışsın babana, üzerinde neşeli bir kutu kafa, "Ben umudumu kaybetmedim, sen de kaybetme" yazıyor bir de.
Doğum günü kutlu olsun babacığının, ailesi yanında ya, mutludur o her şeye rağmen.

Tülay Çulha Sarı dedi ki...

Off ateş düştüğü yeri yakıyor da benim de içim yandı, çok üzgünüm ama elden birşey gelmiyor. Annen sanırım hepinize iyi bir örnek. Çocuğuna dedesinin yokluğunu anlatırken de işte onun gibi güçlü olman gerekiyor. Sabırlar diliyorum. Alternatif Anne'de Uzman psikolog Alev Akal'ın bir yazısı vardı, umarım içini biraz rahatlatır...Linkini paylaşıyorum: http://alternatifanne.com/cocuklara-oeluemden-bahsetmek/ Dualarım sizinle...

a_y_s_e dedi ki...

.

nymphea dedi ki...

Off, ne diyecegimi bilmiyorum, ama yorum yazmadan da edemedim;-) Sizlere su zor gunleriniz icin dayanma gucu dilerim:'(

Adsız dedi ki...

Canim Oipcim, sozler kifayetsiz kaliyor inan, ne desem bos. Dah oncede yazmistim sana. Babami 7 sene goremedikten sonra kaybettim ve vizemden dolayi cenazesine bile gidemedim. Ne guzel diz dize, el ele geciriyorsunuz bu zor zamanlari. Cok aci olsa da bu anlari en guzel sekilde yasayin, bayram gibi olsun gidecekse de gidisi. Bu zorunlu bir ayrilik, hepimiz icin beklemede. Senin gibi bir evladi ve ailesi varken en zor anlar bile guzel olur inan. Rabbim sabir, selamet ve metanet versin. Babanin dogumgunu yeniden dogdugu gun olsun insallah. Seni tanimasam da seviyor ve hep dusunuyorum. Bu gece Yasin'ler ve Fatiha'lar Avni Amca icin okunacak. Tum arkadaslarima da bol bol kuran okuyup dua etmeleri icin mesaj yolluyorum simdi. Ne olur umidini kaybetme. SUMEYYE

A-H dedi ki...

Ne diyecegimi pek bilemiyorum, zaten denecek cok fazla da birsey yok zaten :( Allah yardimciniz olsun.

Adsız dedi ki...

Icim yandi okurken, cok keskin bir aci. Benzerini 5 yil once yasadim. Dag gibi babam bir anda gitti. Ne benim ne ablamin dugununu ne de torunlarini gormeden.
Yine de cok sukur, 25 yil onunla dolu dolu zaman gecirdim. Babasini hic taniyamayanlar var.
Allah hepinize guc ve her zorluga dayanma kudreti versin.
Hic tanismasak da dualarimda kalbim de sizinle.
Selin

Girno dedi ki...

İçim yandı, eridim, ağladım okurken canım arkadaşım. Bunları yaşamak nasıl zor, ancak yaşayan bilir. Ben bu korkuları çok yaşarım kendi kendime, benim de başıma gelecek bir gün diye, hayatı sorgularım. Ama dediğin gibi neye kime isyan edelim, suçlu yok ki....
Herşey bir tarafa insan en çok yavrusunu düşünüyor değil mi? Sınıyor hayat seni, eşini, ilişkiler değil mi? Ne güzel ki, birbirinize destek olmuşsunuz, hep bir olup kenetlenmişsiniz. Ayrıca anne ve babanın aşkına hayran oldum oip... Ne güzeller...
Ne diyeceğim, ne yazacağım bilmiyorum aslında. Sana güç kuvvet diliyorum, Bora için O'nun da katlanabilmesi için sabır diliyorum... KAlbim seninle, sizinle...

Hülyanın Tunası dedi ki...

ah ne desem ne yazsam bilemedim ki. çok zor bir hayat sınavı. allah kolaylık versin annene, sana ve evlatlarına

minny dedi ki...

OİP cim Allah kimseyi hastalık ve ölüm karşısında çaresiz bırakmasın. BıZ de 23 sene once gencecik annemi kaybettik bu illet hastalık yüzünden. Sadece 45 yaşındaydı. 24 senelik hayat arkadaşı babam öyle zor veda etti ki anneme. Elimizden gelen herseyi yaptıgım icin icimiz rahat, elele veda ettik anneme. Düğünlerimizi, torunlarını göremedi:( Allah hepinize dayanma gücü versin. Dualarımız sizinle..
Asliveogullari

Gaye dedi ki...

çok zor bir dönem olmalı.Hepinize dayanma gücü diliyorum.Çok geçmiş olsun.

Selen dedi ki...

ah canim ya... dualarim hepinizle...

Sevil Paçcı Yılmaz dedi ki...

Allah yardımcınız olsun, çok hüzünlendim bu sabah...

Gamlı Baykuş dedi ki...

Hayat, hayat olduğunu işte böyle yüzümüze çarpıyor. Farkına varmadan umarsızca attığımız kahkahaların yerini büyük sorumlulukların ve acıların yükü alıyor. Ben de babamı iki bucuk sene önce kaybettim ve ne yazık ki onun ellerini tutup, ona onu çok sevdiğimi söyleyemeden gitti. Sana ve tüm ailene sabır dilemekten başka birşey gelmiyor elimden. Ne yazık...

Bahar dedi ki...

Çok üzüldüm Oyip. Allah kolaylık versin. Allah yardımcınız olsun.

Handan dedi ki...

12 sene olmuş senin yaşadıklarını yaşayalı, nasıl bir histir çok iyi bilirim.

ayşenur La monde dedi ki...

Allah yardımcınız olsun ... Ailenize ve size sağlık ve huzur dolu günler diliyorum.. yazınızı okuyunca boğazımda düğümler kaldı
:(

kara kitap dedi ki...

hastalıkta sağlıkta, ölüm de yaşam da biz insanlar için.bunu biliyoruz biliyoruz bilmesine de sevdiklerimize konduramıyoruz bir türlü.allah yardımcınız olsun oipim.yazdıklarını okuyunca daha iyi anlıyorum nasıl bu kadar güçlüolduğunu.anne ve babana benziyorsun.dualarım sizinle.

Tarkanın Annesi dedi ki...

Hayat ne acımasız.En acımasız noktasındasın en sevdiğin varlığın gözlerinin önünde eriyip gitmesi. Öyle çok güzel sözler söylemeyi geçecek demeyi isterdimki ama diyemiyorum çünkü biliyorum ki bir kız çocuğu için baba hep izi olan birşeydir umarım güzel babanda huzurlu güller içinde olur Allah hep yardımcınız olsun

FADİŞ dedi ki...

Allah babanıza da size de kolaylık versin, zor bir durum, Allah size ve annenize tüm ailenize sabır ihsan etsin, sağlıkla kalın.

yeliz dedi ki...

gözlerim doldu.
allah yardımcınız olsun.

Nihan dedi ki...

canım benim, güçlü Oip im,,Allah dayanma gücü versin...çok üzgünüm..:'(

defneyleyasamak dedi ki...

Ne biçim be Oyip, ne biçim...

Birini tanımadan onu düşünmek ve hissetmek de ne biçim...

Aklım, kalbim, dualarım seninle, babacığınla...

İpek dedi ki...

Gözlerimden süzülen yaşlar sana, ama en çok da o yavruya. Nasıl anlatılır ki, nasıl teselli edilir? Daha fazla resim ve video çekmeye çalışıyorum bu aralar anneanne-dedeyle, korkuyorum anlatmak zorunda kalacagım günden. Allah yardımcınız olsun.

Zehra dedi ki...

Canim benim gozyaslarima hakim olamadim . Allah hepimize son gunlerimizde elimizi sevgiyle tutacak, sevdigimizi guvenle emanet edecek evlatlar versin senin gibi. Sabır diliyorum sana. Zor bir donem bu. Zor ne bicim zor hem de.

Cigdem dedi ki...

Sana ve ailene güc ve sabir diliyorum OIP. Cok dogru demissin, ne bicim bir sey su akip giden hayat. Anlattiklarindan sunu görüyorum, kendim ve sevdiklerim icin dileyebilecegim sekilde yaslanmis babacigin, sevdigiyle gözgöze, elele, sevgi dolu bir yuva, piril piril cocuklar ve torunlarla gecirilen dolu dolu bir ömür...

Itır dedi ki...

Baba ne sağlam bir figür değil mi? Hiç yıkılmazmış gibi..Üzüntünüzü paylaşıyorum, hepinize güç kuvvet diliyorum!

eflatunkedi dedi ki...

gözlerimden pıtır pıtır yaşlar süzüldü.. can her yerde can.. ister yakın ister uzak.. Rabbim güç kuvvet versin Oip, dua ediyorum sizin için..

Gulcin dedi ki...

ne bicim oip tam da dedigin gibi ne bicim seyler bunlar.
cok uzgunum. sana o kadar yakin degilim o yuzden bu soylediklerimi nasil soyleyeyim bilmiyorum ama inan cok uzuldum sizler bu zor gunleri yasarken. Keske soyleyecek bir sey olsa keske yapilacak cok seyler olsa. Sanirim bu noktada insan guzel yasanmis bir hayata tutunuyor. Mutlu olunmus doya doya yasanmis bir hayata. Hissediyorum ki babaciginin, bir tanenin hayati oyle olmus.

Bora da anilarina tutunacak aynen sizin gibi ve gun gelip bizim yaslarimiza gelince o anilara sahip oldugu icin cok mutlu olacak. Oyle degerliler ki.

Guc sabir sizinle olsun...

ruzgarligunlervegeceler dedi ki...

Nefesimi tutmuşum okurken farkında olmadan. İnsanı donduran, elini ayağını buz kestiren acılar bunlar. Ne söylense faydasız... Hayat... Ama göz-göze, el-elesiniz ya... Bu da bir teselli. Allah yardımcınız olsun.

OiP dedi ki...

azılar paylaşınca hafifliyor gerçekten de. okurken yazdıklarınızı hafifledi yüreğim.

Ashley ★ dedi ki...

Bişi yazmıycam,ama en azından şunu söyleyebilirim.Kötü olduğunda benim gibileri düşün yada daha beterlerini ve sana moral olsun.En azından babanla anıların var ,bunu hep söylerim........

Anne Café dedi ki...

çok küçükken yaşadığım zor zamanları hatırlayarak ve gözlerim dolarak okudum. Allah güç kuvvet versin. Herkes kendi üzüntüsünü ilk kez yaşıyor ama, anlıyorum demek istedim... Onu eve getirmekle öyle iyi etmişsin ki...

Seden dedi ki...

kabusumun içinde siz varsınız şu an... ne denir bilmiyorum.
tek diyebileceğim, bir yerde birinin içi kendi başında gibi yandı sizin için...

Şehirler Arası Aşk dedi ki...

Bazen bizim yakınlarımıza gelmeyecek gibi hissediyoruz. Ama geliyor ve çok zor ne desem yetersizdir şimdi. Okudukça annemi hastanede bekleyişimiz geldi gözümün önüne.Rabbim yar ve yardımcınız olsun.

firdevs dedi ki...

Kalbimin orta yerine bir tas oturdu sanki ... :(

firdevs dedi ki...

Kalbimin orta yerine bir tas oturdu sanki ... :(

Evimin dekoratörü dedi ki...

Off, boğazım nasıl düğümlendi, koca bir yumruk, yutkunamıyorum, ağlıyorum... Allah hepinize sabır versin, inşallah gerçekten de acı çekmez. Çok üzücü OİP ama onun yanında harika insanlar ordusu var anladığım kadarıyla. Allaha Şükür...

Bilgen dedi ki...

diyecek hiç bir şeyim yok, sabırlar diliyorum sadece... Allah yardımcınız olsun.

Selen dedi ki...

Sevgili OİP öncellikle hepinize dayanma gücü diliyorum ve sevgili babana sağlık. Burada yazan birçok arkadaşım gibi bende aynısını yaşadım. 2007 Aralık canım babamı bu hastalıktan kaybettim. 1 sene uğraştık, dua ettik, acı çektik ama sonuna mani olamadık, olunmuyor. Ama inanırmısın yanında olabilmek, onun bunu hissetmesi, senin elini tutabilmen birle güzel böyle düşün. Sözcükler yetmesede demişsin ya acı paylaştıkça azalıyor başka yolu yok. Kalbim seninle inan.

Cincüce dedi ki...

Canım Oip, bu yazının üstüne diyecek bir şey yok. Sadece sabır ve dayanma gücü diliyorum. Bir de babacığının ellerini tutup ona hep gül, hep güzel anılarınızı anlat.
Kendi babacığımı çok özlüyorum. Sen ne şansılısın ki, ona veda etme ve uğurlama şansın var. Benim babam öyle apansız bırakıp gitti ki, bazen hâlâ geri dönecekmiş gibi geliyor. Bir yandan da aslında hiç gitmedi ki diyorum. Babanı koacaman öp ve teşekkür et. ne mutlu ki bunu yapabileceksiniz. Ne mutlu babana ki, evde, sevdiklerinin arasında, huzur içinde.
Ve bu arada yapabileceğimiz bir şey varsa (ne bileyim işte çocuklarla ilgilenmek, vakit geçirmek vs. )her zaman buradayız.

derya ö. dedi ki...

Ne diyeceğimi bilemiyorum, böyle anlarda nutkum tutulur, dilim lal olur:( sizlere sabır dilemekten başka birşey gelemiyor elimden:( insan hiiççç görmediği, tanımadığı birinin yaşadığı acıları yürekten paylaşabiliyormuş, bunu öğrendim şimdi.Tekrar güç ve sabır diliyorum sizlere oyipciğim...

Mom2Damla dedi ki...

Ah oip'cim, bu hastalik malesef hayatimizin gercegi oldu. Gecen yil bu zamanlar bende kardesimi kaybettim, ope koklaya gonderdik onu, 13 ay icinde oldu bitti hersey.

Allah sizlere sabir ve guc versin

Evren dedi ki...

Geldi kondu icimde bir yerlere bu sozlerin... ne bicim... Etrafinda sizin gibi guzel insanlar olmasi ne guzel. Sabir ve guc diliyorum ben de.

aysema dedi ki...

Sabır dilemekten başka elimizden bir şey gelmiyor. Güzel anılarınız var, sevgiyle büyütmüşler, evlat olarak her şeyi yapıyorsunuz, eşiniz destekçiniz bunlar da çok önemli.Yanınızda, eli elinizde...
Biz büyükler bunu anlıyoruz da çocukların işi daha zor. Onlara yardımcı olacağınızı biliyorum.
Yaşam böyle bir şey işte...
Sevgiyle kucaklıyorum seni...

Limonlu Turta dedi ki...

Ne diyeceğimi bilemedim, öylece içime oturdu yazdıkların. Blogunda ilk yazdığında da iki satır bile olsa bir şey yazamamıştım. Hiç bir teselli sözünün manası olmadığını biliyordum çünkü. Şimdi de sadece o günün çok geç gelmesini dileyebiliyorum.

AFunda dedi ki...

Fotoğraftaki elleri tutuyorum kalbimde. Sıkı sıkı... Hiç bırakmadan...

Benden Bizden dedi ki...

Utanmasam ağlayacağım herkesin ortasında. Boğazımda bir yumru kaldı, gitmiyor. Öyle bir hissettim ki halini, halinizi. Allah güç versin hepinize. Ne mutlu sana, annene, babana, eşine, çocuklarına. Hep birbirinize sarılın. Sarılın ki sevginiz size sonsuz güç versin. Benim sevgimi de katın aranıza, çorbada bir tuz misali. Sevgiler..

ebygale dedi ki...

Allah yardımcınız olsun, okudukça hüzünlendim, size dualar ettim. Gözümün önünden kendi babamla ilişkilerim geçti ki son zamanlarda bu sık sık geçiyor zaten gözümün önünden, halini, üzüntünü çok iyi anlayabiliyorum çünkü benim babama da tedavisi olmayan bir hastalık tanısı kondu bu yıl. Umutlarınız solmasın inşallah. Sevgiler...

Duygu dedi ki...

Allah babanizin da sizin de yardimcisi olsun..iyi ki butun aile bir aradasiniz yoksa nasil atlatilir ki bu gunler..

Yıldıray dedi ki...

Ben babamı alnından öpmüştüm yolun sonuna varırken. Bunun ne büyük bir nimet olduğundan habersizdim. Eğer o an onu alnından öpmeseymişim; bir zamanlar işime yaradıysa da yolun sonunda bir alışkanlıktan ibaret olan, yolun sonunda boşuna olan, yolun sonunda hiç bitmeyecek olan bir savaşın ortasında yarım kalacakmışım meğer. Babamı alnından öptüm ve çember tamamlandı, yarım yerine geldi.
Oyip, diyecek başka söz bulamadım.
Lütfen babana saygılarımı ilet ve eğer haddimi aşmıyorsam benim için ellerinden öp.

Pınar Büyükgüral dedi ki...

Oipim, kocaman kocaman düğümler oluştu boğazımda, tüm kelimeler anlamsız geliyor şu an. Çok zor.
Babacığının doğum gününü kutlarım.
Ne şanslı ki sizin gibi evlatları, ona aşık bir eşi sayisiz güzel anıları var.
Tüm dualarım sizinle...
Sarılıp öperim hepinizi...

Başka Anne dedi ki...

Çok zor. Çok üzüldüm. Allah yardımcınız olsun. Başka ne desek boş.

ErisFamily dedi ki...

Okurken ağladım dallah yardımcınız olsun, sabur versin..

OiP dedi ki...

O gitti

FotografikHatiralar dedi ki...

şimdi tam bu yazıyı yazacakken senın son yorumunu gördüm.

Oip'im
Her deneyim bir sınav; görmesini, duymasını, okumasını bilene değilmi oip'im...
Canımsın... cansın... dostumsun benim...
Ağlayarak okuduğum satırlarında sendeki gücü sendeki yüreği o kadar iyi anladım ki...
Sana sımsıkı sarılıyorum...
Her sarıldığına açını bir parçasını verirmişsin, lütfen sen de böyle yap....
Her gönülden sevdiğin yanına geldiğinde o kişiyede o kadar içten sarıl ki acını paylaşsın bir kısmını alsın ve sen de hafifle oip'im canım....

Mom2Damla dedi ki...

Allah rahmet eylesin, acısının bittiğini ve daha iyi bir yerde oldugunu düşündüm hep, başka turlu katlanmak mumkun değil zaten...

Allah sizlere sabır versin...

ŞuŞu dedi ki...

Oipim canımmm sıkıca tuttun babacığının elini ne mutlu onları ki senin gibi muhteşem bir evlatları var. Acını anlayabiliyorum yazdıklarını ta içimde hissettim. Sabır diliyorum çokça,anneciğinin ellerinden öpüyor sımsıkı sarıyorum sana.

numit dedi ki...

seni kocamannn.. kucaklamak isterim guzel anne.. Allah rahmet eylesin.. Gozlerim dolu dolu.. çokta birşey yazamayacağım... Guzel babanın guzel kızı.. Allah güç kuvvet versin..

denizanasi dedi ki...

acı .. ama arkasında çok güzel özetlediğin bir hayatı olmuş. senin gibi evlatları var etrafında. ne mutlu ona.. ne mutlu ona eşi bunca senedir yanında..
allah güç versin hepnize..

İlk dedi ki...

:'( Cok uzuldum. Sabir diliyorum.

aysema dedi ki...

Huzur içinde uyusun,acıları dindi. Sevdikleriyle vedalaştı. Artık gönüllerinizde yaşayacak. Tüm aileye sabır diliyorum.

Adsız dedi ki...

Oipimmm, canim Oipim...
Ekrana aglayarak bakiyorum ben de buradaki herkes gibi. Durum bu... Sözler anlamsiz kaliyor...Cok cok güzel bir baba, can bir baba, kahraman bir baba, bir melek gibi geldi, görevini tamamladi, size kendinden cok cok güzel seyler ekledi ve ayni günde gitti.. Aciyan yüreklerinizi babanizin sevgisinin usul usul sarip sarmalamasi, size güc ve sabir vermesi dilegiyle... ve ifade etmenin anlamsiz kaldigi bir cok duygu, düsünce ve dilekle...
anonimyusun.

berrasukuzusu dedi ki...

Mekanı cennet olsun... Allah sizlere sabır versin...

Adsız dedi ki...

:(((((
ash...

Cincüce dedi ki...

Emin ol artık huzur içinde. zaten öyleydi.
Anneciğine, sana, hepinize sabır ve dayanma gücü diliyorum.

Adsız dedi ki...

Acını/acınızı taa içimde hissediyorum..Evinizde, elleri elinizde, gözleri gözlerinizde veda edişi huzuru olmuştur O'nun. Sizler için çok acı biliyorum hem de çok iyi biliyorum..Allah sizlere dayanma gücü versin.
Nur içinde rahat uyusun babanız.

Zaman her zaman ilâç olmuyor bilesiniz.Ama gücünüz eksilmesin.

Sevgiyle

Ece(Magissa'nın annesi)

İpek dedi ki...

Allah rahmet eylesin. Sabırlar diliyorum bütün aileye,sevenlerine :((

DağlarKızı dedi ki...

Allah önce babanızın, sonra da tüm ailenizin yardımcısı olsun ve güç verisn. Sizin için dua edeceğim. Hayat... Bazen laf bitiveriyor...

cuckan dedi ki...

ruhen başa çıkabilmen için tanrı yardımcın olsun...

Gulcin dedi ki...

basiniz sagolsun OIP. Tum aienizin basi sagolsun:(
sabir diliyorum size sonsuz sabir :(

Deli Anne dedi ki...

çok üzgünüm, daha da birşey diyemiyorum:(

KAKULENİN BEBEKLERİ dedi ki...

Allah sabır versin mekanı cennet olsun.

7.oda dedi ki...

Allah sabır versin tüm ailenize :(

hayatimyaman dedi ki...

numaranı bilsem, seni arasam, allahtan rahmet dilesem, size de sabır. ama yapamam ki böyle durumlarda hiç bir şey söyleyemem, anca ağlarım. baban ne iyi ve şanslı bir insanmış ki sizin gibi sevenleri olmuş. bugün bir gözyaşı da benden ona. kelimeler zaten anlamsız, duygular manalı bu durumlarda. seni tanımadan seviyor ve bu acıyı sabırla geçirmeni diliyorum. sen de çok şanslısın çok sevdiğin bir baban olduğu için ben senin gibi hiç hissedemeyeceğim babama karşı.bu da benim acım işte.
aslı.

Deli Anne dedi ki...

Allah rahmet etsin babacığına, Mekanı cennet, kabri nur sevdikleri komşusu olsun. O elele foto var ya:( benim babamla öyle derin bir anım var ki, benzer hikayeyle.. o yüzden daha beter acıdı içim.. Sen iyi bir evlatsın, ne mutlu sana ki ona hizmet etmeyle nasiplenmişsin.. bu büyük bir nimet ve fırsat bence.. ne mutlu değerlendirebilene.. Sevgilerimi yolluyorum sana ve sıkı sıkı sarılıyorum.

mikla dedi ki...

uzun suredir her seyi sessizce takip ediyorum. bir gun hepimizin basina gelecegini dusunerek, normal olanin bu oldugunu kendime telkin ediyorum. soylenecek bir sey yok. allah sabir versin. ne sansli ki sizler gibi bir ailesi olmus, siz de ne sanslisiniz ki onun gibi bir babaniz olmus.

Dilek Temelli Nisa dedi ki...

blog'a bakayim dedim.. bir umut iyi bir haber vardir belki diye.yok.

nurlar icinde olsun babacigin.

sevgili oip..sana, ailene sabir diliyorum. o eli hep yureginde hissedeceksin ve sana kuvvet vermeye devam edecek...

Berna Hamarat Kaya dedi ki...

Allah rahmet eylesin. Mekanını cennet etsin.
Sana ve ailene de güç ve sabırlar versin.
Keşke diyecek başka bişi olsa, yapacak bişi olsa da yapsam. Çok üzüldüğümüzü (eşim de) ve gönlümüzde kocaman bir yerin olduğunu bilmeni isterim.

Adsız dedi ki...

ben burayi yeni goruyorum oip. cok ama cok uzgunum.
nurlar icinde yatsin, allah size de sabir versin.

inan yazacak hicbisey bulamiyorum, kocaman sariliyorum sana sıkı sıkı.

ilkay Baskan

Ters Pabuçlar dedi ki...

Yarın 1 Mart. Babamın doğum günü.
72 yıllık ömrünün belki de en zor günü....

böyle demişin
içine doğmuş sanki oip:(

anne kaleminden dedi ki...

her birimiz kendini koymuştur eminim yerine ve okurken bir yerlerde düğümlenmiştir boğazı...
başın saolsun, mekanı cennet olsun...

Pratik Anne dedi ki...

Ah OIP, Simdi gordum bu kotu haberi :( Cok uzuldum. kelimeler bos. Sizlere Allah'tan sabir diliyorum. Allah babanin mekanini cennet eylesin.

Tannesi dedi ki...

Ağlamaktan fazla yazamıyorum, n'olur affet.
Başınız sağ olsun, Babacığın nur içinde yatsın inşallah, seni evlatlarına bağışlasın.

derbay dedi ki...

OİP'cim başınız sağolsun. Daha önce de dediğim gibi; babanızla güzel hatıralarınızı hatırlayın. Hiç unutmayın, yaşayın.

Sevdiklerimizin varlıkları fiziksel olarak bizi bıraksada, benlikleri ve hatıraları hep yanıbaşımızda kalmalı.

Sabırla bu zor günleri atlatmanız dileğiyle

gözlüklüşirine dedi ki...

21 Haziran 2011'de akciğer kanserinden kaybettim dedemi. Sizi o kadar iyi anlıyorum ki... Ağlaya ağlaya okudum yazıyı... Söylenecek çok şey yok... Allah yardımcımız olsun.