Sayfalar

12 Mart 2012 Pazartesi

burdayım

Neşeli, komikli post girdim sanıp gelen okur. Üzgünüm seni buraya kadar yordum. Sen bana bakma bu ara. Pek kederli, pek dalga dalga içim. 

Tam on bir gün oldu.... Fotoğraflarını yaptırdım, çerçevelere koydum. Arada gidip bakıyorum gözlerinin içine. Nefessiz kalıyorum, boğulacak gibi oluyorum, kalbim şişiyor sanki. O'nu çok özledim, sesini, herşeye karışmasını, elleri ensesinde uzanmasını, gülümsemesini....  

İlk günlere göre daha iyiyim gerçi. Meşgalesiz kalınca, yastığa başımı koyunca, bir şarkı çalınca basıyor efkar. Akşamları gücüm bitene kadar ortalık işi yapıyorum. Çekmeceleri, bekleyen evrakları, kıvır zıvırları düzenliyorum. Evin orasında burasında, hiç durmadan, yatana kadar eşeleniyorum . Aklım dağılıyor, zihnim oyalanıyor bedenim çalışınca. 

Olur olmaz gözlerim doluyor. Baba-kız görsem kötü oluyorum. 

Bakmayın iki çocuk annesi kocaman bir kadın olduğuma, ben de bir babanın evladıyım. Küçükken "annenin kızı mısın, babanın mı?" diye soran münasebetsizlere dediğim gibi "ben babamın tızıyıyım"

52 yorum:

Güneşli Günler dedi ki...

:((

Leylak Dalı dedi ki...

Canım, seni nasıl iyi anlıyorum:(
Ben hala annemin resimlerine bakamıyorum, 7 yıl geçti oysa. Küllenecek ama biraz zaman alacak, yoksa insan bu acıya dayanamaz. Zamanla alışıyorsun, içinde bir mum alevi hiç sönmeden yansa da ateş eski harını kaybediyor, kaybetmek zorunda.
Ne mutlu ki çocukların var, onlara sarıl, sana iyi gelecek.
Sabır diliyorum...

Nihan dedi ki...

meraktaydım, nasılsın diye...senin için birşeyler yapabilmeyi isterdim..

maviumut dedi ki...

herşeyini özlüyorsun,insanlar zannediyorki alıştın..ama yok öyle birşey,çalan hareketli bir şarkıda dahi bi anda ağlayabiliyorsun.sadece zaman geçiyor,bedenen var olmuyor fakat hep seninle olmaya devam ediyor.acını en iyi ben paylaşıyorum seninle sanırım. bende babamı doğumundan 12gün sonra 4 şubatta kaybettim...tam 38 gün oldu,hayat normale döndü.kendime gelemem derdim babamı kaybedersem ama öyle olmuyormuş..işe döndüm,hatta dışarı çıktım gezdim ama hep babamı andım.dualar ettim,ona layık bi evlat olmaya çalıştım,çalışıyorum..umarım layık oluruz.mekanı cennet olsun.kafanı şişirdimse affet.
sevgilerle..

OiP dedi ki...

Nurşen,
Çok canım acıyor. yazdıkların bana güç veriyor

Umut dedi ki...

O kadar beni anlatmışsın ki şu anda ağlıyorum :..( Sana Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun tarzı mail, mesaj vs. bir sürü gemiştir zaten. IG da da paylaşmıştım canım babamı kanserden kaybedeli 4 yıl oldu diye. Hani demişsin ya iki çocukluyum ama ben de bir babanın evladıyım diye. ben eşek kadarken bile babasının dizine oturan bir kızdım. Ondan ayrılmak o kadar zordu ki. Alışmak daha da zor. Zaman, babacımla aramızdaki mesafeyi açıyor gibi hissettiğimde paniklediğim de oluyor. Sesini unutacakmışım gibi olduğu da. Acını yüreğimin en derininden paylaşıyorum. Sevgiler...

OiP dedi ki...

Nihanım canım

D.Zehra dedi ki...

Biliyor musun..babam öldüğünden beri kaç sene geçti saymadım .hala düşünüyorum 3 müydü 4 müydü..hangi tarihte nasıl oldu düşünmüyor düşünmek istemiyor,gidişiyle hâlâ yüzleşemiyorum.resimlerine bakamıyorum.bakmıyorum.sanki hâlâ bi yerlerde radyosunu oturmuş dinliyor gibi.belki de elinde dürbün kuşları izliyordur..kimbilir..niye bunları yazdım bilmiyorum..teselli mesajı olmadı:)belki de yüzleşmek iyidir.kabul etmek iyidir belkide.ama ben şimdi bunu nasıl yapacağımı da bilmiyorum.galiba şunu demek istiyorum,"sakın sen benim gibi yapma"...ya da onun gibi bi şey...
özür dilerim..:(

Çiğdem dedi ki...

"babanız yaşıyorsa hala daha çocuksunuzdur" daha önce okuduğum bir yazının başlığı bu, tümünü yazıp seni üzmek istemem ama "ben artık büyüdüm" diyen o küçük çocuğun gerçekten büyüdüğü an'dır, Allah sizlere sabır versin, babanız nur içinde yatsın, benimde babam ile ilgili bir sorunum var duygulandım şimdi ...

dukandiyetitariflerim dedi ki...

çok zor:((Allah yardımcın olsun.

OiP dedi ki...

Mavi umut
Ne demek kafa şişirmek... Basınız sagolsun, acınızı paylaşıyorum, anlıyorum :(( ateş düştüğü yeri yakıp yıkıyormuş meğer. Diyecek fazla birsey yok malesef

OiP dedi ki...

Zehra,
İç dökmek lazım bazen. Dertleşip, paylaşıp hafifletmek. Ben fazla realist bir ınsanım, olmasaydım diyorum bazen. güzel Sağlıklı, mutlu günleri hatırlamak için bakıyorum fotograflara

Feride dedi ki...

çok duygulandım.. tam da dediğin gibi kalbim şişti şişti.. cigerlerime basınç yaptı.. yutkunmak istedim yutkunamadım. gözlerimi kapattım ben de.. bu duygu selinin bir yerden tahliye olması gerekiyordu, bilirsin.. Çok çok sabır diliyorum, başın sağolsun..

tulin dedi ki...

cok uzuldum, basin sagolsun.. icim acidi benim de,derinden.. sabir, bol sabir diliyorum... :(

Peri dedi ki...

Ne diyeceğimi bilemiyorum ama sadece içimden hissettim hissettiklerini :(

güzel şeyler dükkanı dedi ki...

seni seviyoruz oip.hep bizi güldürmeni beklemiyoruz.hayat bu hep gülünmüyor.öyle kolay geçmiyor.zaman şifa olur yarana inşallah..

FADİŞ dedi ki...

Allah'tan sabır diliyorum OİP.

Adsız dedi ki...

Ben annemin kiziyim! Senin baban kim, kimin kizisin diye soranlara benim de yanitim buydu. Ayrilmislar ben 3 yasimda sonra bi kere 5 yasimda gordum babami sonra da 18 imde tanistik. Tanistimiz gun baba diyemedim ona . Agzima yakismadi. Once hesaplastik, agladik karsilikli, sonra sinemaya gittik eskiyayi izledik tabi izleyemedik birbirimize gizli gizli bakmaktan. Sonra beni ugurladi, arkamdan bakti. Bakmadim ben geriye donup el sallamadim bunu bekledigini bilerek ama yapmadim. Sonra da hep gorustuk ve hala gorusuyoruz. Seviyorum elbette. Ama hep biraz eksik. E buyurken de hep biraz eksiktim ben. Sen mutlu ol oip. Guzel anilari biriktirdigin, hep senin yaninda olan ve seni tam yapan bir babayi bu kadar cok sevdigin icin. Sen mutlu ol ki o da huzurla uyusun. Sabrin bol olsun. Sevgiler. Asli.

Anne Café dedi ki...

Allah ailenize bol sabır versin. Babanın mekanı cennet olsun.

Evren dedi ki...

Her seferinde gelip aglayip aglayip gidiyorum... Senin durumunu dusunemiyorum bile. Bol sabir diliyorum, guc ve sabir... Cok merak ediyordum seni, lutfen yazmaya devam et. Oyle neseli post bekledigimizi falan da dusunme. Hayat her zaman bize gulmuyor ki... Her gununde yanindayiz biz, sen bizi merak etme.

A-H dedi ki...

Mekani cennet olsun babaciginin, sana da bol sabirlar diliyorum.

ceydabural dedi ki...

Dun ig'da gordugumde bu cizimini bisiler yazmak istemistim
Ne sanslisin ki icinde kocaman bir sevgi var
Ben hic sevmedim babami hep kotu anilarim dolu
Allah sana sabir guc versin,babaciginin mekani cennet olsun

Berna Hamarat Kaya dedi ki...

Canım Oip...
Sabırlar diliyorum. Oğluşumla sana kocaman bir öpücük, sıkı sıkı bir sarılışın enerjisini gönderiyoruz.
Gerçi göbeğim çok büyüdü, istediğim randımanda sıkı sıkı sarılamam ama sarıldım farz et olur mu?

selen dedi ki...

Paylasmak güzeldir, azalmaz acisi ama biraz ferahlik verir. Babasini kaybeden babalarinin kizlari kulubunden yaziyorum. Onu unutmamak, en guzel anilariyla hep hatirlamak, hep hatirlatmak en guzeli. İcinize kaoanmayin, patlasin... Sevgiler, sabirlar dilegiyle...

selen dedi ki...

Paylasin demek istedim...

Defne Soysal dedi ki...

Herkez bu acıyı hayatında bir kez yaşayacak. Çünkü herkesin bir tek babası var. Ancak hepimize düşen değiştiremeyeceğimiz gerçekleri kabul etmek çok zorda olsa. Çok üzüldüm gerçekten senin adına. Keşke değiştirebilseydik. Ama yaşam böyle birşey işte. Doğup büyüyüp evlenip anne baba olup yaşlanıyoruz ve sevdiklerimizin kalbinde anılarımızı yaşanmışiılklarımızı bırakıp mechule yelken açıyoruz. ek teselli babacığının tüm bu ritüeli tamamlayıp seyahate çıkması. Onu yapamayanlarda var. Eminim o huzurla bu hayatın kendine ayrılan vadesinde görevini yapmış olarak bedenen yanınızdan ayrıldı. Ama kim diyebilir farklı bir şekilde sizinle yaşamıyor? Sabırlar diliyorum. Acını en derinden hissedip paylaşıyorum.

ebygale dedi ki...

anlat anlat ki azalsın sıkıntıların, paylaşalım derdini, kederini. hem çok normal bir süreç bu yaşadıkların, hislerin, duyguların. sen normal yas sürecini yaşıyorsun.Tutma kendini, bastırma hissettiklerini. Biz yanındayız. Sevgiler...

OiP dedi ki...

Umut,
mekanı cennet olsun babacığının da.
bazı kızlar ve babalar birbirine çok yakın oluyor, birbirini çok iyi anlıyor. bizimki öyle birşeydi. yerleri dolmaz elbet, bu boşluk ve eksiklikle yaşayıp gideceğiz bir şekilde.
sabırlar diliyorum sana da

plndrkn dedi ki...

ben daha yeni fark ettim... başınız sağolsun, mekanı cennet olsun...

OiP dedi ki...

Çiğdem,
herşey düzelir, güzel ve mutlu günleriniz olur umarım.
büyümek acı veriyor, keşke çaresi olsa

Dukan Diyet Tar...,
çok teşekkürler

Feride,
ah bilmem mi. yüreğe sığmayan bir acı bu

Tülin
Peri
Fadiş
A-H
Anne Cafe
Plndrkn,
çok teşekkür ederim

Güzel Şeyler dükkanı,
amin inşallah. buraları hep neşe doluydu, acılar hiç olmasa keşke

OiP dedi ki...

Aslı,
hep bir teselli bir güzellik bulmasak hayatta yaşayamazdık zaten. sen bulmuşsun, yakalamışsın herşeye rağmen, ben de tututup güzelliklere acımı azaltmaya çalışıyorum.
çok teşekkürler ve sevgiler

Evren,
Kimseyi üzemek istemiyorum aslında. üzüntü vermeyi hiç sevmedim, mutsuz olduğumda hiç yazmadım o nedenle. ama bu sefer başka türlü. yazınca, paylaşınca rahatlıyor insan. çok teşekkürler ve sevgiler

Ceyda,
her nasılsa, her neyse yaşanıp gidiyor bir türlü. herşeye rağmen sevgi dolu, çok mutlu ve güzel bir kadın ve annesin sen. çok sevgiler

Berna,
o koca göbeğe rağmen, sımsıkı sarıldım sana

Selen,
tavsiyelerin için çok teşekkürler. yaşayan bilir derler ya, doğruymuş...

Defne,
onu unutmak ne mümkün. çocuklarımın da onu görüp, mutlu anılar paylaşması beni çok sevindiriyor, teselli ediyor.
zamanla alışacağız belki ama şimdi hala şaşkınım

Ebygale,
çok çok teşekkürler. paylaşmak gerçekten iyi geliyor

selen dedi ki...

Günaydın OİP, Seni harfi harfine anlıyorum ve acını paylaşıyorum inanki. Acın geçmeyecek, azalmayacak, unutulmayacak sadece alışacaksın. Malesef hayatta herşeye alışıyoruz. Daha önce bahsetmiştim bende babamı hastalıktan henüz 49 yaştayken kaybettim, 2007 senesinde, yeni sayılır. Hepte yeniymiş gibi gelecek, çünkü o benim babam. Güçlü olmaktan başka çare yok. Kucak dolusu sevgiler.

Kitap Kurduyum Ben dedi ki...

Başınız sağolsun,Allah sabır versin.Sizi sessiz sedasız takip eden biri olarak çok üzüldüm okuyunca.Babanız meleklerin yanında rahattır inşallah,böyle düşünüp kendinize biraz olsun rahatlatmaya çalışın...

Selcen dedi ki...

Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.Ne kadar zor çok iyi bilirim. 2 yılı geçti babamı kaybedeli ben hala fotoğraflarına bakamıyorum. Çok çok özlüyor insan...Ben de babamın kızıydım çünkü...

kara kitap dedi ki...

yas tutmak, gidenin arkasından ağlamak...bunlar yapılması gerekenler. eğer kendine yasın için zaman vermezsen ilerki dönemlerde içindeki yara daha büyük oluyor. o yüzden sonuna kadar yaşa yasını, tutma gözyaşlarını. abim öldüğünde hemen hemen hiç ağlamamıştım. anne babama destek olmam gerek diye sanki hiç bir şey olmamış gibi hayatıma devam etmiştim. 33 yaşındayım, 15 yaşında tutmam gereken yası, son üç yıldır tutuyorum ve ağlıyorum. bazı şeyler zamanında yaşanmalı ki tortuları birikmesin. gözyaşlarınla temizle içini. ama keşke hemen babacığının fotoğraflarını koymasaydın karşına. :(

Gulcin dedi ki...

pek cogumuz her gun buraya gelip bir bakiyoruz. hic neseli bir sey gormek icin degil inan. sadece belki biraz daha cok az da olsa biraz daha iyi oldugunu duymak icin. Anne baba hatta buyuk anne buyuk baba olsan bile herkes kendi anne babasinin biricik evladi be OIP tam da dedigin gibi. Anlatinca hafifliyor diyorlar acilar sana da iyi gelir dilerim anlatmak paylasmak. keske yaninda olup dinleyebilsek de destek olabilsek. boyle cok yavan belki ama elimizden sadece bu geliyor ne yazik ki :(

ruzgarligunlervegeceler dedi ki...

Çok zor oluyor anılara dönmek, fotoğraflara bakmak. Ben uzun süre hiç bir yere koyamadım fotoğraf. Ama bir gün bir kayısı çekirdeğiyle döndüm geçmişe, gözyaşlarım aktı aktı aktı... Eskiden sadece çevrende gezinirken, gidişiyle büyüyor, her yeri kaplıyor sanki varlığı...

Euphoric dedi ki...

sizden bir gün önce de bir arkadaşım annesini kaybetti..
içim çok yanıyor ama ne diyeceğimi hiç bilemiyorum.
Allah size ve annenize sabır versin.
Bir yerde okumuştum "unutmak" en büyük nimetlerden diye..Unutamazsak dayanamayız hayata ve acılara..Zaman iyi glecek :((
Mekanı cennet olur inşallah.

Ashley ★ dedi ki...

senin üzülmene hiç dayanamıyorum Oip :(

BanuEfe dedi ki...

Bunca uzuntu, bu kadar sade ve guzel anlatilip resmedilebilir mi? Anlat ki hafiflesin icin. Sabir, sabir, sabir...

nora dedi ki...

Şimdi okudum, sabırlar diliyorum.. :( Dilediğim sabır çare değil elbet, biliyorum ama okuyup da bir şey yazmadan geçemezdim...

Hiç de beceremem böyle durumlarda doğru lafları söylemeyi, kusuruma bakmayın ne olur...

Girno dedi ki...

Sevgili oip çok üzgünüm, sabırlar diliyorum :( başın sağolsun, söyleyecek laflar kısıtlı, acını hissettim bunu bil sadece :((

Yazmak iyidir... dedi ki...

OIPciğim,
Çok üzüldüm, gözlerim yanarak yazıyorum bu yazıyı şimdi ve yaklaşık dört kez sildim yeniden yazdım. İçimde nerelere dokunduğundan dem vurmak istemedim, bencillik edip. Ama dokunulan yerler beni ağlatmaya çalışıyorlar ofiste :/
Başın sağolsun, gerçekten çok üzüldüm. Hepinize sabır diliyorum, sabrı tanımlayamıyorum çünkü böyle acılar unutulmaz, belki ancak varlığına alışılır.

Adsız dedi ki...

basiniz sagolsun her olum erkendir

Asli A. dedi ki...

Basin sagolsun oip :(( ben de babamin kiziyim senin gibi ve uzaklara tasindigmdan beri artik genc olmayan annemi ve babami daha sik dusunur, daha sik ozler, durup duruken aglamaya ve bazi geceler kabuslar gormeye basladim... Yasadigin aciyi sadece tahmin edebiliyorum, allah kuvvet ve sabir versin... Babanin mekani cennet olsun.
Sevgiler,
Asli

alis dedi ki...

Üzüldüm oip, çok zor... Eksiklik hissi baki olsa da göğsündeki o kor alev zamanla sönecek, sabır dilerim...

frambuazlı ruh pastasıyım dedi ki...

basiniz sagolsun. Allah babaniza rahmet, sizlre de sabir versin. Dualarimiz sizinle...

pınarpare dedi ki...

denebilecek en basit şey olsa da başın sağolsun:(ben de oturdum gözyaşlarımı seninkilere karıştırdım:(sonra kendimce bir teselli buldum.annenle ikisinden bahsetmiştinya ve babanın tızı olduğundan...ardında Onu hasretle ama çok güzel anılarla hatırlayan bu kadar insan bırakan adama çok saygı duydum ve sevdim onu.ve çok inandım çok seven ve çok sevilen bir yakışıklının oralarda huzurlu olacağına...rahmeti bol olsun...

Benden Bizden dedi ki...

Allah size sabırlar versin, güç versin canım. Acını paylaştığımızı bil sadece. Kocaman sarılıyorum sana..

NİLLY'S dedi ki...

Zaman acına iyi gelecek demişti sevdiğim bir abim, babamı kaybettiğim ilk dakikalarda. Gerçekten de iyi geldi. İlk ay her gün acı çekerken, ilerleyen zamanlarda araları açıldı şiddetli ağrıların. Artık ayda bir yada iki ayda bir tutuyor kriz! 3 sene oldu babamı kaybedeli. Dün kendimle bir nedenle gurur duydum ve elim, babamı aramak için telefona gitti uzun zaman sonra ilk kez. Yine acıdı:)Ama ilk günlerde ki gibi diil garanti veririm sana. Daha iyi olacaksın canım iişallah!

""Başın sağolsun'lar", ""Size uzun ömür versin'ler" rahatsız etmişken beni o zamanlar, "Allah sabır versin'ler" iyi gelmişti bana. Dolayısı ile sabır diliyorum senin için en kocamanından!

Zeynep Özmen Ünlü dedi ki...

başın sağolsun. çok zor tahmin ediyorum... Ama tatile gittiğini düşünsen daha rahatlatıcı olur. o başka bir boyutta hayatına devam ediyor..

Cocukla Cocuk dedi ki...

OİP başın sağolsun. Allah sana sabırlar versin. Bizim bu sayfada sürekli neşeli bir şeyler beklediğimiz yok. Böyle bir acıya denilecek çok fazla bir şey de yok, Nur içinde yatsın babanız