Sayfalar

12 Mayıs 2013 Pazar

kalp sesi

Bir isim verilmiş, gözümüze itilmiş, sıradan ama ticari günleri sevmiyorum. "Anneli babalı, sevgilili" olsa dahi itici geliyor. İtici olduğu kadar ısrarcı da olan bu "özel günler"den kaçabiliyor muyum peki? Elbette hayır....

İstediğin kadar kıl ol, yine de kaçarı yok. Kutlayacaksın güzelim.

Görmezden gelirsen eğer, bir nevi medeniyetsiz ya da ne bileyim duyarsız gibi oluyorsun. İstediğin kadar kaç, eninde sonunda sırtından dayaklanarak gerdeğe itilen damat gibi bir anda kutlamanın ortasında buluveriyorsun kendini.

Hiç de umrumda değilken bugün "anneler günü", elimde hediye paketleri ve dev bir çiçekle, 200 küsur kilometre ötedeki annemin kapısını çalarken kendimi bulmam gibi..."Samimiyetsiz misin?" diye sordum kendime o an... "değilim ama içim şeyetmedi" dedi bana....

Önceki gece başımı yastığa koyduğumda gözümün önüne annem geldi. Evde tek başına oturmuş, unutulmuş gibi yapayalnız bir gün geçiriyor, her açtığı kanalda anneli reklamlara maruz kalıp kalbi kırılıyordu.... İki aydır görüşemiyorduk. Zaten akşam konuşmamızda sesi de durgundu. Babam gittiğinden beri zaten iyi değildi. Bana ihtiyacı vardı... Benim de ona....

Sabah erkenden O'na gitmeye karar verdim. Sabah bastık gittik. Fena mı oldu? Ebette hayır. Şapşahane oldu. Güle oynaya bir gün geçirdik. Ama işte yine olan olmuştu. Yine Anneler Günü kazanmıştı. Yine sermaye yine medya yine mahalle baskısı galip gelmişti...

İç sesim "bakalım seneye kendimi tutabilecek miyim?" dedi kendini sınarcasına.
"Bakalım seneye gününü kutlayabileceğin bir annen olabilecek mi?" dedi kalp sesim ona karşılık olarak...
Boğazım yandı, gözlerim doldu...
Bütün hesaplarım suya düştü...

6 yorum:

Sittirella dedi ki...

Canım benim.
N'olur karanlık düşünceleri sil kafandan :(
Kocaman kucaklarım.

Ben İyisimi dedi ki...

Son 1 haftadır çevremdeki bir çok kişi de ve bende de aynı durumlar var..

anne kaleminden dedi ki...

iyi ki gitmişsin...

Benden Bizden dedi ki...

Off. Hislerime tercüman oldun yine OİP.
Gidelim be gidelim, yanımızda olsunlar da gidelim. Ben razıyım.

love and smile dedi ki...

Seni anlıyorum... hislerimiz benzemiş..ben de aradım ve hediye verdim anneme çok kırgın kızgın olmama rağmen...
yaşlandıkça özel günlerden soğuyor muyum bilmiyorum yada fazla empati kurup olanı olmayanı düşünmek de beni böyle yapıyor olabilir..

kutu kafalar çok şeker bu arada..

love and smile dedi ki...

Seni anlıyorum... hislerimiz benzemiş..ben de aradım ve hediye verdim anneme çok kırgın kızgın olmama rağmen...
yaşlandıkça özel günlerden soğuyor muyum bilmiyorum yada fazla empati kurup olanı olmayanı düşünmek de beni böyle yapıyor olabilir..

kutu kafalar çok şeker bu arada..