Sayfalar

28 Mayıs 2013 Salı

Sağol canım, niyetliyim



Merhaba ben Oip. Her yetişkin kadın gibi ben de arada bir estiriklenip kilolarımla kavga etmeye başlıyorum.

Hanımlar aynalara dikkat! Ayna, adeta bir halisünasyon makinesi. Baka baka kendini kanıksıyorsun ve matah bir şey sanmaya başlıyorsun.  Gittikçe çapı genişleyen kalçanın, her yere senden önce varmayı alışkanlık haline getiren göbeğinin, kumpaslara sığmayan yanlarının, bol bir gömlekle görünmez olduğunu sanacak kadar da sersemliyorsun.

Sonra… Birisi çıkıp bir fotoğrafını çekiyor ve bakıyorsun ki maşallah "sen çarpı iki". O gıdı da ne? Bacaklar apalak bebek gibi boğum boğum. Popo desen ekvatorun çapı ile yarışır. Vallahi bu fotoğraf işi tam bir yüzleşme.

Evet ben… geçenlerde böyle bir fotoğrafım yüzünden… hiç de istemeden… yine zayıflamaya karar verdim…

Sağolun niyetliyim
Anlık zayıflama tribine giren her insan gibi ben de aslında ne yapacağını bilmez bir haldeyim. Tüm kış beslemeye alıştırdığım bünyemi terbiye etmeliyim.

Artık, raflarda beni bekleyen sağlıklı ve diyet besin tuzakları için çok savunmasız ve kolay bir avım. Bunlarla sepetimi dolduruyorum. Bana vaadettikleri diri vücut için son derece hazırım. Ben artık yulafın, buğdayın, gevreğin, samanımsı, odunsu lezzetlerin esiriyim. Sepete attığım her lifli ürünle yepyeni hayatıma bir adım daha yaklaşıyorum.
Ara öğünlerde, artık bu sağlıklı gibi şeylerden kemiriyorum. Adeta her lokmada daha sağlıklı ve fit bir yaşama yaklaşıyorum. Biskrem ikram eden arkadaşıma bunları gösterip, dünyanın en sağlıklı işini yapan insan gururuyla gülümsüyorum. "Sağol canım niyetliyim" diyip açıklıyorum. Sonra da ekliyorum "zayıflamaya". Ardından çok komik sandığım bu espriye kahkaha atıyorum. (açlıktan aklımı mı yitiriyorum?)

Ammann yemişim
Haftalar oldu. Sağlıklı ve nasılsa az kalorili olduklarından emin olduğum bu kepekli, lifli şeylerden bir oturuşta iki hatta üç paket yuvarlıyorum. Doyurmuyor. Lif falan para etmiyor, kesmiyor. Zayıflamak uğruna yediğim bu şeyler yüzünden evimizde gizli bir insanlık dramı yaşanıyor. Yaşadığım bu zulme derhal son vermem lazım.

Aslında durumum o kadar da fena değil. Bir Biyonse, bir Cenifır Lopez, bir Kim Kardaşyan standardını düşünürsek gayet makul sayılabilir kilom. (kendiyle barışık kadın sendromu)

Zayıf gösteren dar siyah pantolonumu (bkz. kilolu hatun-zayıf gösterdiği sanılan tayt ilişkisi) ve göbeğimi örten beyaz gömleğimi giyiyorum. Göbeğimi içime çekip aynada kendime şöyle bir bakıyorum.

Vallahi de fena değil...  

8 yorum:

ayshenur dedi ki...

Hahaha :) nasılda hepmizi anlatmıssın öyle tatlım yaa,ah o fotografların gözü kör olsunnn :))

Sittirella dedi ki...

Tespit şahane OİP'im! :)
Çok bilmişlik yapayım fırsat bulmuşken, kilo vermenin sırrını paylaşayım :)
Olayın sırrı şu: yemek yerken hani bir an gelir, o bir lokmanın sana fazla geleceğini hissedersin. Midem dolmuştur ama sırf ''tabakta kalmasın, para verdim yazık olmasın, ay! tadı enfes, altı üstü üç lokmacık daha'' diyerek dolmuş mideye indirdiğimiz o iki lokma bize gıdı-göbek-baldır-bacak olarak geri dönüyor.
Açlık hissin kesildiği an, midenin doluma gittiğini hissettiğin an bırakacaksın.
Bi' de çay-kahve vs. mümkün olan en az şekerle içilecek.
Bitki çayları sıfır şeker tüketilecek :)
Kek-pasta-tatlı tadımlık yenilecek, dilim dilim hüpletilmeyecek :)
Su içilecek. Öyle bardak bardak değil ama bir bardak hep elinizin altında duracak.
Gıdım gıdım kilo veriyorsun bu yöntemle, ayda 1-1.5 kilo kaybediyorsun ama giden kilo geri dönmüyor bi' daha :)
Benim bi' yıl kadar zamanım var daha ''normale'' dönmeye, an itibariyle üzerimde siyah/jean görünümlü taytım, üstümde kalçamı kapayan uzun tunik var o ayrı mesele :)))

Neslihan Çagli dedi ki...

Karatay diyetini şiddetle tavsiye ederim oip, o odunumsu şeyler yasak bildiğin Türk usulü yemeli ama zayıflamalı modunda vvvııjjjtt diye eriyo yağlar yeminle.

Euphoric dedi ki...

ayy hiç sevmem böyle ahkam kesenleri ama söylemezsem çatlarım
lifli şeyler beni de çok acıktırıyor, açken doymadığım gibi daha da beter acıkıyorum
çözümü peynir, yoğurt, ayran gibi şeylerde buldum
karb. azalttıkça insan daha az acıkıyor :)

hem tok tutup hem yemekten mutlu olduğum hem de zararlı olmayan şeyleri buldum beş kilo verdim

İki Balık Bir Kedi dedi ki...

Ben de Euphoric'e katılıyorum ahkam kesmek istememekte,ama ben de söylemezsem çatlarım :
Reflüden dolayı mecburen akşam 7'den sonra -taş çatlasın 8- hiçbir şey yiyip içmeyince(su hariç) ben de kendiliğimden kilo verdim :)
Bir de Sitirella'nın dediği gibi "bol su" :)

OiP dedi ki...

Yarın diyetisyen randevum var. Kendimi Türk doktorlarına emanet ediyorum hayırlısıyla :))

Nikki Twinkie dedi ki...

Diyet yapamıyorum da sporu pek güzel yapıyorum.Yürümeyi,yüzmeyi pek severim ama 90 kilo oldum yahu.Haftada dört güne çıkardım yüzmeyi,bakalım ne olacak...

Benden Bizden dedi ki...

Çok kolay gelsin oipcim, sen verirsin kısa zamanda, azimli kadınsın vesselam :)